Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!

TeddyToria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går hadde vi en liten økonomisk krise på gang... Jeg satt og regnet litt og fant plutselig at vi var godt og vel 20 000,- short! :o

Da ble det litt hyling, fortvilelse, kjefting og det som er... :oops: ...men i dag er alt så og si i orden igjen!

Har snakket med de som driver restauranten, og i morgen skal jeg og pappa opp der og avtale meny, samt endelig pris. Mulig vi får kuvertprisen 50,- billigere pr. pers, hvilket jo er litt penger når man har 70 gjester! Dessuten så er det bekreftet at bryllupskaken er inkludert i denne pakken, slik at vi bare blir enige med deres konditor om hva vi ønsker! Jammen litt penger "spart" der også... Samt at vi kutter en kjøring med bilen, den fra rest. til hotell seint på kvelden, og sparer 2 000,- også der. Det vi lurer litt på nå er om vi skal gå fra juniorsuite på Grand, ned til vanlig dobbeltrom og få en pakke på det, og muligens spare 1 500,- på det også! Alle monner drar jo! :wink:

OG - nå mener pappa at han skal betale for ringene våre da, fordi han synes vi skal unne oss akkurat de vi vil ha, uansett...men vi lurer rett og slett på om vi skal gå for noen helt, helt enkle og klassiske, men brede ringer i gult gull, og dermed komme rundt 3 000,- under budsjettert for ringer også! Vi kan alltids unne oss noen virkelig flotte ringer ved en senere anledning, samt at det jo kan settes stener inn i de ringene vi antakelig velger, etterhvert. Dessuten, det enkle er ofte det beste, og jeg synes helt enkle ringer er veldig fint jeg! Nå som "alle" skal ha så "spesielle" ringer, så blir vi kanskje litt originale allikevel! :sjarmor::ler:

Vi fant forresten ut i dag da, at vi hadde glemt å regne med 10 000,- som vi faktisk har å rutte med, gjennom feriepenger, så da var det bare 10 000,- vi "manglet", men som vi da ikke lenger mangler! :wink:

Ellers har vi funnet at vi blir maksimalt 69 gjester, hvorav bare 67 skal ha middag. Men vi tror nok at det er ytterligere 1 - 3 stykker til som IKKE kommer, da dette er mennesker som stort sett aldri kommer noe sted... :P

Status:

JA 50

NEI 6

IKKE SVART 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånne pengekriser er ikke gøy. Vi hadde også en her om dagen, men d endte godt med oss også. Lever bare litt vel knepent i sommer, men d får vi tåle.

Så mange som ikke har svart på invitasjonen hos deg da. Har du ikke frist snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånne pengekriser er ikke gøy. Vi hadde også en her om dagen, men d endte godt med oss også. Lever bare litt vel knepent i sommer, men d får vi tåle.

Så mange som ikke har svart på invitasjonen hos deg da. Har du ikke frist snart?

Joda, har SU på fredag vi, 1. juli...men folk er treige! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Uææ, pengekriser er aldri morsomme..

Etter sommerferien får jeg nok satt opp et budsjett, da vet vi hvilke summer vi må ut med her og der. Og jeg må si at jeg ikke akkurat gleder meg, for det blir vel som regel dyrere enn hva man har forestilt seg. Den tid, den sorg :tunge1:

Hyggelig at dere fant en vei ut av deres krise da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh!

Nå er hotell for gjestene i havn, tror jeg...

Har ringt rundt i flere dager nå, og fått beskjed om at jeg må ringe tilbake fordi de som kan hjelpe meg ikke er tilstede! :frustrert:

Så ringte jeg Scandic Edderkoppen i går, og de hadde 16 rom ledige, vi trenger 10...til 950,- pr. natt. Ringte svigermor og hørte om det var greit, og det var det - men da jeg ringte tilbake var alle rommene booket, et time senere! :o Så ringte jeg til Scandic Byporten der jeg med et nødskrik kunne få 10 rom til 930,- pr. natt, men da uten plass til de to småtassene attåt, som skal være brudepiker! :roll: Tid i tenkeboks...

Det viser seg nemlig det at vårt bryllup faller sammen med den STORE motemessen i Oslo, av alle ting, så hotellrom, DET er vanskelig å få det! :-x Men så kom min fantastiske far på et hotell som ligger i gangavstand til kirken, ved SAS, nemlig hotell Europa, og jeg ringte med én gang! De hadde 10 rom! :hoppe: Og det beste av alt er at det ikke kostet mer enn 840,- pr. natt inkl. frokost!!! :danse:

Så NÅ bør folket bli glade, billig og bra! :-)

...men at alt skal være så vaaanskelig, tungvint og masete bestandig! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det løste seg med hotellet! Ting ordner seg jo alltid, men som du sier, så må man alltid bruke tid og energi på å gruble og bekymre seg først...frustrerende...

Det ordner seg sikkert med pengene også..vi sliter litt vi nå og, men orker ikke bekymre meg før kontoen er helt tom...

Ha en flott dag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oj, her har det vært bekymringer ser jeg - ikke gøy! Men så er det jo gøy når det ordner seg da! :D

Snille pappaen din - sånne er gode å ha! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

....fullstendig latterkrampe her i gården da jeg leste ditt forslag om *schni, schna schnappi* som brudepar-duett...oh, my...syns jeg ser paret stå der og synge og kurre til hverandre :hoho::hoho:

Ellers; Bra at dere fikk orden på problemene, sånt er ikke gøy! Nå begynner jo den o store dagen å nærme seg med stormskritt for dere også.SPANANDE!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei vennen, så flott at det har ordnet seg med hotell for gjestene deres og at budsjettet er spikra. Ikke så veldig morro når det ser ut til at "alt" skjærer seg men fint at det ordner seg til slutt.

Hvordan har egentlig brudebuketten din blitt til slutt? Har du bestemt deg? Og når skal du ha prøvetime hos frisøren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

:vinke: En liten hilsen fra meg min venn

Dagene er så korte for meg nå for tiden, men prøver å se litt innom her av og til da.

Ser at dere har hatt litt å styre med og tenke på i den siste tiden men det ser ut som det løser seg nå for dere da :-). Snille papp'n din som gir tips og hjelp når man ikke ser enden på ting.

Uansett så skjønner jeg at du begynner å trippe og gleder deg til bryllupet for det gjør jeg også. Nå og i hvertfall etter å ha hatt samtale med presten så føler vi begge at det nærmer seg. Men mye må på plass enda, så heeelt fritid har vi ikke lenger. Alltids noe å gjøre ang bryllupet om ettermiddagene :ler: .

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen, så flott at det har ordnet seg med hotell for gjestene deres og at budsjettet er spikra. Ikke så veldig morro når det ser ut til at "alt" skjærer seg men fint at det ordner seg til slutt.

Hvordan har egentlig brudebuketten din blitt til slutt? Har du bestemt deg? Og når skal du ha prøvetime hos frisøren??

Jaaa, nå er det bra vettu! :-)

Svigermor tar ringerunde til alle som ikke har svart på hans side i kveld, for å få vite hvem som er interessert i hotell og ikke, så da får vi svarene etterhvert!

Brudebuketten min har blitt flott, eller, den blir antakelig så fin atte! Med orkideer, hvite med burgunder "kjerne"...på en liten bunn av kremroser...og muligens noe duftranker i det hele, pyntet med sølvtråd og perler! Har bilde av den i albumet mitt, den skal bare gjøres litt mer til MIN! :wink:

Ellers har vi fått en avlysning...dvs. at mannen til ei venninne av meg ikke kan komme fordi bestekompisen hans som forlovet seg i mai har kastet seg rundt og skal gifte seg 20. august i Stavanger - så de kunne ikke akkurat komme i begge vielsene sammen heller! Derfor drar han til kompisen, mens venninnen min kommer til meg, siden hun helst ville det! Kjedelig at de måtte dele seg, som han sa så skulle de jo gjerne vært i begge bryllupene sammen...men så er det nå engang. Utover det har fetteren min ringt og takket ja, så dette er ny status:

JA 51

NEI 7

IKKE SVART 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vigdis_brud05

Godt dere fant løsninger på busjettkrisen!

Og så bra at du fikk tak i hotellrom til slutt.

Min forlover og hennes samboer må også dele seg på bryllupsdagen vår da han har en kamerat som gifter seg samtidig. Ikke ideelt selvfølgelig men det høres jo ut som det er den beste løsningen... man kan jo ikke være to steder på en gang. Heldigvis kjenner min forlover veldig mange i bryllupet så det blir nok ikke noe problem (selv om hun jo selvfølgelig helst hadde sett at han var med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

(...)Min forlover og hennes samboer må også dele seg på bryllupsdagen vår da han har en kamerat som gifter seg samtidig.(...)

Jeg lesteden setningen der om og om igjen, Vigdis, men leste SENG isteden for seg i øverste linja der, og skjønte ingen verdens ting. Syns ikke det var så spesielt jeg da, men skjønte ikke helt sammenhengen... :klø: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lesteden setningen der om og om igjen, Vigdis, men leste SENG isteden for seg i øverste linja der, og skjønte ingen verdens ting. Syns ikke det var så spesielt jeg da, men skjønte ikke helt sammenhengen... :klø: :hoho:

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så dette er ny status:

JA 51

NEI 7

IKKE SVART 17

Oj, wouw det er jo den 28.juni i dag, og vi har s.u 1.juli. Tror jeg må ta en opptelling og status jeg :roll:

Og nok en gang - tuuusen takk for at du fikk roet meg ned med det korsettet :klem: . Det er så greit å vite at det faktisk er mulig å få tak i det om det passer bra under kjolen. Og nå slipper jeg på enda flere nye korsettprøvinger :P

Håper du får ordnet opp med gjestelisten snart :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...