Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 26. april 2005 #2061 Del Skrevet 26. april 2005 Hmm. Damp ja. Det var lurt. *noterer bak øret* Hiver meg på bølgen her jeg: Hvor langt er det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 26. april 2005 #2062 Del Skrevet 26. april 2005 Natta til deg også vennen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 Forfatter #2063 Del Skrevet 27. april 2005 Hei snuppene! Glemmer helt min egen dagbok vet dere... *s* Damp var et supert tips, men enn så lenge får sløret henge. Og det har faktisk hjulpet allerede! Det er cathedral lengde på det, ca 220 cm - så det er laaangt! Men ikke så langt som det til den gærneheia i Bryllupsfeber, på hele 4 meter var det vel! :o Planen min er at det skal legge seg rundt slepet på kjolen med en marging på 5 cm ca, så jeg tenker det skal tilpasses litt når kjolen kommer, og ikke være fullt så langt! Men jeg går også i tanker om jeg skal ha meg et kortere slør for ettermiddagen og kvelden...:klø: Tror også det blir flott med litt "sparkling" fra litt strass. Men vil ikke ha så mye. Kjenner flere som kjøpte slør ferdig med strass, men som plukket vekk halvparten fordi det ble for mye! Og jeg kan jo være enig i at det av og til blir for mye... Utrolig kjekt å gjøre det på denne måten, for hvis det blir fint med stener, så har jeg faktisk sluppet unna med under 300,- for sløret! Og det er jo ingen pris, ettersom jeg har skjønt ut fra salonger etc. Men nå springer jeg på kurs...et heldagskurs i stomi! Og etterpå er det dugnad på tunet! :-) Ha en fiiiiiine dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2005 #2064 Del Skrevet 27. april 2005 Kurs i stomi - sier ikke meg så mye :klø: - men lykke til da! Blir sikkert flott det sløret ditt til slutt. Jeg er sånn enten eller jeg da når det gjelder lengde. Enten må de være like langt som kjolen eller bittelitt lenger, eller så må det være til livet. Men det er jo smak og behag Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soon Mrs S Skrevet 27. april 2005 #2065 Del Skrevet 27. april 2005 Lykke til med stomi kurset! Eh, sikkert dumt spørsmål.... men åssen pynter du sløret med krystaller? Syes på eller limes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2005 #2066 Del Skrevet 27. april 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. april 2005 #2067 Del Skrevet 27. april 2005 Oi, det sløret hørtes nydelig ut! Så kreativ du er! *imponert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 Forfatter #2068 Del Skrevet 27. april 2005 Tuddelidu! For den nysgjerrige...stomi = pose på magen, eller utlagt tarm/blære om man vil. Så det har vært kjempespennende, selv om det nok ikke høres sånn ut. Lært mye om ulike stomier, ulike bandasjer, komplikasjoner mm. Måtte til og med gå med pose på magen selv, fylt med havregrøt, for å få en feeling med hvordan det må være. Godt å få den av igjen, for å si det sånn - tenk da på alle de som må leve uten endetarm resten av livet!?? Glad det ikke er meg! Men veldig kjekt å lære om det som spl. for å bedre kunne hjelpe pasientene! :-) Jeg tenkte lime på strasset/perlene/krystallene, de har en flat side ment til dette, så antar jeg gjør det! Er forresten veldig enten eller på lengda selv. Det må være like langt som kjolen, el. en tanke lenger...(derfor jeg kjøpte langt, for å være sikker på at det ikke blir for snaut), eller det kan rekke ned mot ryggen. Men det er jo smak og behag det. Aller best liker jeg de helt lange, men det har kanskje noe med at det er det jeg føler passer best til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 Forfatter #2069 Del Skrevet 27. april 2005 Nå var jeg akkurat på tråden med frisør, men hun som evt. skal stelle meg var gått for dagen, og måtte ringe igjen imorgen...så får vi se da! Håper hun kan ta meg, for hun jobbet visst ikke på lørdager til vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 27. april 2005 #2070 Del Skrevet 27. april 2005 Enig med deg ang. slør. Jeg var egentlig helt sikker på at jeg skulle ha slørt som gikk til livet. Så kom hun i butikken med et langt og satte på hodet mitt. Da var jeg ikke i tvil et sekund. Det måtte bli langt. Mitt går også noen cm. ut over slepet på kjolen. Det er utrolig flott sammen Jeg vet imidlertid ikke hvordan jeg skal gjøre det om kvelden jeg heller. Enten så tar jeg det av eller så går jeg med det hele kvelden. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe et kort slør og bytte underveis. Koselig at du har hatt det topp på kurs i dag da :-) Det er nok ganske viktig for pasientene at pleierne har evnen til å sette seg inn i deres situasjon, eller ihvertfall ha en liten forståelse av hvordan de har det. Sikkert kjempekjekt med den erfaringen dere fikk i dag. Stakkars folk som må gå med det resten av livet :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 27. april 2005 #2071 Del Skrevet 27. april 2005 Nå var jeg akkurat på tråden med frisør' date=' men hun som evt. skal stelle meg var gått for dagen, og måtte ringe igjen imorgen...så får vi se da! Håper hun kan ta meg, for hun jobbet visst ikke på lørdager til vanlig![/quote'] *bust bust* Nå skal du se hun kan stelle deg - håper ikke hun tar deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 Forfatter #2072 Del Skrevet 27. april 2005 Hmmm...aner jeg litt koffert her!??? Uff, nei - det hørtes vel litt veeel ut med "ta"...vi får håpe hun kan stelle meg ja! Men nå har jo C vært så supersnill, og antakelig gitt meg godt innpass...hun hadde til og med sjekket at hun var ledig den 20. august. Så stor stor STOR takk til C for det! :kysse: *mooooose* Og vet du - slør som rekker litt lenger enn kjolens slep, det er bare sååå fint! Smeltet helt jeg også når jeg prøvde det. Men kjolen kan nok ha mye å si, for den aller første kjolen jeg prøvde, prøvde jeg med et slør som buet seg nedover og rakk til rett over knærne på det lengste - og det var utrolig flott til den kjolen. Det falt akkurat i samme bue som slepet lenger ned, og satt som støpt. Jeg føler meg bare mer som en prinsesse med det aller lengste. Man skal jo gjøre litt stas på seg selv også da, på en slik dag - sant!?!! Skal jeg være ærlig, så tror jeg det blir langt slør hele den dagen og kvelden jeg, for det blir jo med den ene dagen, og frisyren vil antakelig tilpasses sløret også! Nei, glad jeg ikke har pose på magen, selv om jeg slett ikke har problemer med folk som har. Var ei veldig ung ei der, som fikk stomi som 20-åring, hatt det i 7 år nå og fortalte om alt rundt det, og akkurat det var sterkt... Jeg synes bare det var godt å lære grundig om det, særlig nå som jeg om bare få uker skal stå på egne bein! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 27. april 2005 #2073 Del Skrevet 27. april 2005 Hmmm...aner jeg litt koffert her!??? Nei faktisk ikke. Jeg tenkte "tar deg" som i "kommer og tar (banker) deg". Men nå vet vi jo alle hvordan du tenkte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 27. april 2005 #2074 Del Skrevet 27. april 2005 Datt helt ut jeg av koffert-tenkingen din at jeg glemte å svare på det andre Enig i at det helt sikkert er forskjellig hva som er fint etter hvilken kjole man har. Men til "min" kjole var det absolutt finest med langt slør - på samme måte som det er med "din" kjole Vet du forresten noe mer om kjole? Når vil de komme slik at du kan få prøvd dem ordentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. april 2005 #2075 Del Skrevet 27. april 2005 Ha en fin dag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brud2005 Skrevet 27. april 2005 #2076 Del Skrevet 27. april 2005 til Toria Si fra hva hun frisøren sier i morgen, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 27. april 2005 #2077 Del Skrevet 27. april 2005 Hei så topp med slør og fint å høre at det er blitt litt rettere allerede , tror det kan bli veldig fint med strass på...her i dk, finnes de man stryker på, limer på og syr på. Skal man stryke så må det gjøres med forsiktighet (men det trenger jeg vel ikke å si?? ). Jeg prøvde slør med strass på til kjolen min, men følte at sløret tok oppmerksomheten fra kjolen, så jeg skal ha uten strass... klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 Forfatter #2078 Del Skrevet 27. april 2005 Mmmm, sikkert mulig at strass kan ta mye oppmerksomhet også...noen slør er jo stappendes fulle med strass også - jeg vil bare ha bittelitt, som det lille ekstra, intet mer. Men skal prøve, så får vi se - enten blir det fint, ellers blir det uten! Joda, det blir nok helt klart denne kjolen tenker jeg. Har slått meg veldig til ro med den, har en god følelse og ingen mareritt om akkurat det - ikke på den måte jeg hadde i det minste! Den Demetrios-kjolen er ute av bildet igrunnen... Så nå gleder jeg meg bare til kjolen skal komme en gang før 17. mai - da skal jeg prøve den i hele sin prakt med all stasen, samt ...og ta et endelig valg! :-) Gleder meg veldig!!! Uff, da var det visst bare jeg da...TeddyPervoKoffert! Jaja, MANGE måter og tolke på - det er helt sikkert! søndagsengel? - ha en fin dag du også! Brud2005 - klart jeg skal gi deg beskjed, du Og nok en gang ny status for gjestelisten: JA 18 NEI Ingen IKKE SVART 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soon Mrs S Skrevet 27. april 2005 #2079 Del Skrevet 27. april 2005 Gleder meg vanvittig til jeg får sløret og du får kjolen din, er sikker på at vi blir kjempefiiine Har ikke noe på min slør og kan tenke med noe...bare pittelitt krystaller på den ikke for mye, liker det enkelt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 27. april 2005 #2080 Del Skrevet 27. april 2005 Fortsatt ingen NEI... det liker vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå