Gå til innhold

Oppskrift på NANbrød?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Jeg har nå bestemt meg for å lage skikkelig GOD utenlandsk mat. Men jeg vil gjerne ha maten fra bunnen av hjemmelagd, så jeg ønsker oppskrift på NANBRØD... Helt vanlige... Det er SÅÅÅ godt, men jeg vil ikke kjøpe de halvferdige greiene du får kjøpt i butikken...

Hilfe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jamila

Det skal vi kunne ordne, vettu! Logger meg på i ettermiddag jeg, for da har jeg oppskriftene mine.... hvis du bare kan vente så lenge..... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jamila

Here goes:

Mange, mange nanbrød (men kan fryses ferdigstekte, tines i romtemperatur og varmes såvidt i ovn/micro før servering)

1 kg hvetemel

1/2 liter melk (evt 4 dl melk og 1 dl yoghurt naturell)

100 g smelta smør

melk og smør blandes til 37 grader

1ts sukker

1 ts salt

1 pk tørrgjær eller 1 pk frisk gjær

lag vanlig gjærdeig. La deigen heve i minst 3 timer. del i emner og kjevle ut til avlange leiver. Lag de så store som du ønsker, jeg bruker å ha 2 på ett steikebrett. Leivene må ikke være for tynne, ca 1/2-1 cm. Etterheves i en snau halvtime. Pensle med egg.

Steikes på 250 C, høyt i ovnen. Legg de oppå hverandre i kjøkkenhåndklær etter steiking for å holde de varme og myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne

Hei. Jeg er egentlig prinsipielt imot å kjøpe "ferdigmat", synes det meste er best når det er hjemmelagd. Men etter å ha laget nan-brød et par ganger selv (de ble ikke så verst faktisk) fant jeg ut to ting;det var for mye arbeid, OG de man kjøper halvferdige er mye bedre. Inderne steker brødene i spesielle ovner, og uten disse ovnene blir ikke nan-brødene slik de skal være...

Det kan selvfølgelig være meg som ikke har fått det til.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...