Gå til innhold

Sykkel og kuldegrader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tåler sykkelen å stå ute i kuldegrader? 

Jeg hadde den stående inne i kjelleren i vinter, men tok den ut for en stund siden. Ser at det er meldt en del kuldegrader (mellom 3 og 8 minus) på kveld/natt fremover. Lurer på om sykkelen tåler dette, eller om jeg må sette den inn igjen? Vil helst unngå å sette den inn da jeg må ned en veldig bratt trapp og masse greier for å komme meg til kjelleren med den :P

 

Anonymkode: 3a6ca...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tåler det finfint.  Men dersom det er fukt i bremser/gir, så vil disse gjerne fryse fast.  Pass på å sjekke før du sykler om morgenen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syklet om vinteren i mange år, og har aldri hatt mulighet til å plassere sykkelen innendørs på jobb eller skole, og garasjen har heller ikke vært frostfri midtvinters. I løpet av alle de årene har jeg bare opplevd problem en gang, da giret frøs fast. Det problemet ble løst ved å la sykkelen stå inne så giret tinte, og så olje rikelig for at det ikke skulle skje igjen.

Sykkelen din vil altså fint tåle noen frostnetter. Gi den gjerne litt olje her og der på bevegelige deler (men ikke på bremseskivene/klossene), så reduseres faren for at noe fryser fast.

Det du må være obs på er at frostnetter kan bety glatte veier om morgenen. Is og sommerdekk er en dårlig kombinasjon.

Anonymkode: cfd12...b5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...