AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #21 Skrevet 23. april 2017 Jeg har en Tibetansk Spaniel, det er en veldig fin rase med bra lynne. Anbefales :-) Anonymkode: 0740f...30a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #22 Skrevet 23. april 2017 Basset houmd uten tvil. De er rolige, bra familiehunder og litt rare i kroppsfasongen Helt herlige hunder! Anonymkode: bfc29...f2f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #23 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Basset houmd uten tvil. De er rolige, bra familiehunder og litt rare i kroppsfasongen Helt herlige hunder! Anonymkode: bfc29...f2f Hound * Anonymkode: bfc29...f2f
Fru Uperfekt Skrevet 23. april 2017 #24 Skrevet 23. april 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få dere en minigris eller en hamster istedet Anonymkode: 85e33...90d Minigris skal være mye ute. Ellers er labradorer ok med f.eks småbarn i huset
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #25 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Minigris skal være mye ute. Ellers er labradorer ok med f.eks småbarn i huset Labrador er på topplistene for bitt på barn, så nei, det er ikke de beste familiehundene! Anonymkode: 919ae...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #26 Skrevet 23. april 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Labrador er på topplistene for bitt på barn, så nei, det er ikke de beste familiehundene! Anonymkode: 919ae...bb7 1. Hvor mange barn blir bitt i Norge hvert år? 2. Hvor populær er labrador hos barnefamilier i forhold til de andre hundene på lista? Anonymkode: c09c8...d01 1
ArtyFarty Skrevet 23. april 2017 #27 Skrevet 23. april 2017 26 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Minigris skal være mye ute. Ellers er labradorer ok med f.eks småbarn i huset Labrador er veldig krevende frem til de blir voksne i hodet, sånn når de er tre-fire engang. Forøvrig burde jo en times tur ++ være et minimum av fysisk aktivitet i tillegg til tisseturer og annen aktivisering. Hunder, som oss, er ikke skapt for å ligge inne i 22-23 timer i døgnet, tross alt. Dessverre så er det langt i fra alle hunder som får dette, og det er grunnen til at folk reagerer når man etterspør en lat rase. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #28 Skrevet 23. april 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt hund tidligere, og det gikk helt fint og hunden hadde et flott liv. I dag passer jeg hunden til mine foreldre over større perioder, en sjefer, noe som også går supert siden det er over neon perioder. Men jeg har merket at jeg ønsker hunder med litt mindre energi og som trenger mindre mosjon, og det er derfor jeg spør her om noen vet om en rase som passer. Jeg VET at jeg ikke kan ha en sjefer, husky og lignende hunder, men det finnes jo hunder som ikke stille samme krav Anonymkode: 3b8ee...0a5 Schæfer. Anonymkode: 3cf2d...298 1
Fru Uperfekt Skrevet 23. april 2017 #29 Skrevet 23. april 2017 2 minutter siden, ArtyFarty skrev: Labrador er veldig krevende frem til de blir voksne i hodet, sånn når de er tre-fire engang. Forøvrig burde jo en times tur ++ være et minimum av fysisk aktivitet i tillegg til tisseturer og annen aktivisering. Hunder, som oss, er ikke skapt for å ligge inne i 22-23 timer i døgnet, tross alt. Dessverre så er det langt i fra alle hunder som får dette, og det er grunnen til at folk reagerer når man etterspør en lat rase. Det kan løses med å få en omplasseringshund. Mine labradorer fikk løpe fritt minst 1t for dagen + etter behov. Har med ett unntak kun hatt omplasseringshunder siden jeg syns det er bedre. 1
Fru Uperfekt Skrevet 23. april 2017 #30 Skrevet 23. april 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Labrador er på topplistene for bitt på barn, så nei, det er ikke de beste familiehundene! Anonymkode: 919ae...bb7 Link vet golden Iallefall har vært på de listene men har ikke sett labrador der, men så har jeg ikke sjekket de senere årene.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #31 Skrevet 23. april 2017 6 minutter siden, ArtyFarty skrev: Labrador er veldig krevende frem til de blir voksne i hodet, sånn når de er tre-fire engang. Forøvrig burde jo en times tur ++ være et minimum av fysisk aktivitet i tillegg til tisseturer og annen aktivisering. Hunder, som oss, er ikke skapt for å ligge inne i 22-23 timer i døgnet, tross alt. Dessverre så er det langt i fra alle hunder som får dette, og det er grunnen til at folk reagerer når man etterspør en lat rase. Kommer kanskje an på hvor man bor. Jeg bor på landet der alle går i fjellet omtrent hver dag. En hund som trenger kun 1 time med spasering hver dag assosierer jeg med en lat hund. 1 time lunken spasering assosierer jeg med late hunder. Ikke-late hunder er gjerne de som må og vil løpe, gjerne fritt, og som krever minst 1 1/2 time løping/ jogging/ sykling hver dag, men gjerne 2 timer eller mer med trening, pluss en halvtime-time med mental trening Anonymkode: c09c8...d01 1
daemonia Skrevet 23. april 2017 #32 Skrevet 23. april 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler jo om tid. Med barn, full jobb osv har de fleste ikke tid til å trå så lange turer hver dag. De hundene som ikke får dette har ikke nødvendigvis dårlige eiere som gjør hundene passive. Det finnes masse hode trening ol som er mye bedre for hunden hvor 20 min trening faktisk vil være like tungt om ikke tynnere enn 1.5 times tur (ifølge forskning) Anonymkode: 919ae...bb7 Jeg har heller ikke sagt at det er det eller ingenting. Det er lov å tenke også da. Det jeg sa var at late hunder blir passiviserte, og at alle hunder fortjener å ha et aktivt liv. Og som eksempel beskrev jeg hvordan mine små som andre legger i kategorien gneldrebikkjer har vært når de har fått fysisk og mental stimuli. Hvis folk ikke har tid til en time tur minst til dagen så bør de kanskje revurdere enten det å ha hund, eller antall aktiviteter og forpliktelser resten av dagen: Så fullt program høres ufattelig kjipt ut. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #33 Skrevet 23. april 2017 9 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Link vet golden Iallefall har vært på de listene men har ikke sett labrador der, men så har jeg ikke sjekket de senere årene. Golden labrador? Golden retriever? Golden er kun en farge og ikke en hunderase. Anonymkode: 3cf2d...298
daemonia Skrevet 23. april 2017 #34 Skrevet 23. april 2017 16 minutter siden, ArtyFarty skrev: Labrador er veldig krevende frem til de blir voksne i hodet, sånn når de er tre-fire engang. Forøvrig burde jo en times tur ++ være et minimum av fysisk aktivitet i tillegg til tisseturer og annen aktivisering. Hunder, som oss, er ikke skapt for å ligge inne i 22-23 timer i døgnet, tross alt. Dessverre så er det langt i fra alle hunder som får dette, og det er grunnen til at folk reagerer når man etterspør en lat rase. Så ikke denne før nå, men kan ikke annet enn signere og si meg helt enig med dette. Skulle ønske det gikk an å plusse flere ganger!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #35 Skrevet 23. april 2017 Jeg har en Golden, og han vil jeg si er ganske lat. Han er i skogen tre til fire ganger i uka med meg, samt de vanlige turene våre, men når vi ikke er på tur ligger han rett ut og gjør egentlig ikke så mye annet enn å sove. Han tilpasser seg nok veldig hvem han er sammen med. Han vet vel at jeg ikke er den mest aktive personen, men når han med min bror (han pleier å passe han innimellom) så er det masse turer og han har aldri problem med å lange turer flere dager på rad. Ulempen er all røytinga. Også er vel en golden kanskje litt større enn hva du hadde tenkt deg. Anonymkode: 4c733...9c0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #36 Skrevet 23. april 2017 Golden retriever og labrador er begge hunder som kan kreve en håndfull i ungdommen sin. Det kan ta 3-4 år før de "lander", og før dette krever de en aktivisering, både mentalt og fysisk. Er ikke uten grunn at det stadig er retrievergutter på 1,5-2 år som er til omplassering. Familier har rett og slett tatt seg vann over hodet. Schæfer er en brukshund, og slett ikke en lat hunderase. De også krever sitt, spesielt som unghunder. Flere kan bli "skarpe" dersom man ikke oppdrar dem og gir dem det de trenger. Whippet er mynder. Ja, de kan pasifiseres, men de FORTJENER et aktivt liv og mye frislipp for å ha det godt. Føler jeg bare må påpeke det da mange ofte slenger ut raser uten å si noe som helst om dem. - - - TS: Nå vet jeg ikke hva du mener med "lat" hund, for som du sier skal du jo gå tur med den selvsagt. Men er du forberedt på at alle hunder, uansett rase, krever sitt de første leveårene sine? Og at selv om man velger en rolig rase, kan man få et aktivt individ. Kanskje omplassering av voksen hund kan være aktuelt? Da er individet ferdig modnet, har landet litt og du vet hva du får. Anonymkode: fb828...3b5 1
Minlillesky Skrevet 23. april 2017 #37 Skrevet 23. april 2017 Hva mener du egentlig med lat hund?Kan du utdype det litt mer?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #38 Skrevet 23. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Whippet er mynder og har behov for ganske mye aktivitet Anonymkode: 85e33...90d Nei. De er generelt ganske late, men trenger å løpe fra seg. 2 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Minigris skal være mye ute. Ellers er labradorer ok med f.eks småbarn i huset Labradorer trenger ganske mye da. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Labrador er på topplistene for bitt på barn, så nei, det er ikke de beste familiehundene! Anonymkode: 919ae...bb7 Jo, det er de. Dersom du hadde kunnet noe som helst statistikk, så ser du at resultatet er på grunn av at dette er en av landets mest populære hunderaser, og har dermed en høyere statistikk enn en veldig sjelden rase. Anonymkode: babca...b03
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #39 Skrevet 23. april 2017 Synes det er trist at whippeter er sett på som late. De elsker å bruke kroppen ute og jeg synes de fleste fortjener mer enn den latmannsluftingen mange gjør. Korte tisseturer og frislipp en gang om dagen. Anonymkode: fb828...3b5 4
Fru Uperfekt Skrevet 23. april 2017 #40 Skrevet 23. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Golden labrador? Golden retriever? Golden er kun en farge og ikke en hunderase. Anonymkode: 3cf2d...298 Golden retriever, det var selvsagt når en tar utgangspunkt i at jeg svarte en som sa labrador (som strengt talt heter labrador retriever, for slike flisespikkere som deg) var på bitetoppen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå