Gå til innhold

Blødninger under løping...


Gjest BlandaDrops

Anbefalte innlegg

Gjest BlandaDrops

Er det flere som opplever dette?

I det siste har jeg begynt å blø når jeg løper, ikke store mengder men nok til at trusa er våt av blod når jeg tar av meg for å dusje.

Dette skjer helt uavhengig av menstruasjon og selv om jeg ikke engster meg mye over det så er jeg vel egentlig litt ute etter tips til hvordan jeg bør håndtere dette.

Har forsøkt å løpe med tampong, men hater det så det har ikke fungert.

Dette ødelegger treningsgleden helt så tips er supert ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør snakke med en lege og de finner du ikke på kg. 

Anonymkode: fba95...5fe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg tatt opp med fastlegen asap. 

Anonymkode: 2a4ac...aa7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så mye at trusa er VÅT av blod, at det ikke er snakk om et par ørsmå dråper ville jeg dratt til legen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på at det ikke kommer fra gnagsår så ville jeg tatt en prat med fastlegen umiddelbart

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
2 timer siden, Antoinette skrev:

Hvis det er så mye at trusa er VÅT av blod, at det ikke er snakk om et par ørsmå dråper ville jeg dratt til legen. 


Ja, blør en del :(

 

Akkurat nå, smilo skrev:

Hvis du er sikker på at det ikke kommer fra gnagsår så ville jeg tatt en prat med fastlegen umiddelbart

Hater tanken på gyn undersøkelse (har aldri fikset det) så er ikke keen på å dra til legen med dette så fremt det ikke er helt nødvendig.

Har ikke noen sår eller noe der nede nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BlandaDrops
1 minutt siden, Dansedilla skrev:

Har du spiral? Dette kan gjøre at man blør ved trening

Nei, men jeg bruker p-piller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla
Akkurat nå, BlandaDrops skrev:

Nei, men jeg bruker p-piller ?

Hmm. Okei. Ta kontakt med legen allikevel du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg helt klart ha dratt til legen med. Blødninger utenom mens (som har vart litt) skal man dra til legen med og når dette kommer hver gang du løper så er dette absolutt noe du bør gå til legen med.

Anonymkode: 4162c...210

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BlandaDrops skrev:

Er det flere som opplever dette?

I det siste har jeg begynt å blø når jeg løper, ikke store mengder men nok til at trusa er våt av blod når jeg tar av meg for å dusje.

Dette skjer helt uavhengig av menstruasjon og selv om jeg ikke engster meg mye over det så er jeg vel egentlig litt ute etter tips til hvordan jeg bør håndtere dette.

Har forsøkt å løpe med tampong, men hater det så det har ikke fungert.

Dette ødelegger treningsgleden helt så tips er supert ;)

 

Det spørs egentlig hvor mye du plages antar jeg.

Hvis du synes det er en fillesak kan du jo vurdere å vente med å ta det opp til neste gang du er inne for noe annet, det kan jo hende at det går over av seg selv før den tid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BlandaDrops skrev:


Ja, blør en del :(

 

Hater tanken på gyn undersøkelse (har aldri fikset det) så er ikke keen på å dra til legen med dette så fremt det ikke er helt nødvendig.

Har ikke noen sår eller noe der nede nei.

 

Dette er ikke normalt. Jeg har løpt aktivt i 20 år, og har derfor også mange venner som løper aktivt. 

Det hender jo man er uheldig med undertøyet, har en liten rift eller blemme. Men det ser og kjenner man også. Og det er aldri snakk om innvendig blødning eller mye blod. 

Så jeg vil si at det er nødvendig å dra til legen. Egen helse er viktigere enn frykten for en undersøkelse. Hva med å bestille time privat hos gynekolog, da får du en du vet er best på dette, og vant med den typen "jobb". 

Anonymkode: dbd43...a62

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BlandaDrops skrev:


Ja, blør en del :(

 

Hater tanken på gyn undersøkelse (har aldri fikset det) så er ikke keen på å dra til legen med dette så fremt det ikke er helt nødvendig.

Har ikke noen sår eller noe der nede nei.

 

Noe av det dummeste jeg hører! Her er det helt tydelig noe galt, men du velger heller å risikere kreft som utvikler seg enn å dra til legen?? Ta deg sammen! Du har ansvar for eget liv og egen helse. Kom deg til legen! Det kan være noe så ufarlig som en polypp av noe slag, eller det kan være kreft. Uregelmessige blødninger er jo tydeligste tegnet på at noe er veldig galt, så fremt man ikke er i puberteten. 

Anonymkode: 204bd...2d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er IKKE normalt. Oppsøk lege.

Anonymkode: 5a30f...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt alvorlig bekymret hvis jeg bare hadde dråper med blod i trusa etter en joggetur og trusa di blir våt av blod...? Du må jo komme deg til lege, dette er overhodet ikke normalt. Vær så snill å få deg en legetime i morgen.

Anonymkode: f0211...745

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig lite aktiv ellers? Mulig du har uregelmessige blødninger på grunn av prevensjon, og at aktivitet trigger det/får blodet til å komme ut. Uansett bør du dra til lege.

Anonymkode: f1de7...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplever det samme, både ved løping og styrketrening som gir buktrykk. Jeg får også smerter/ubehag, og jeg har nå hatt det slik i tre år. Jeg har sluttet å løpe, og tilpasser styrketreningen slik at jeg unngår de verste øvelsene.

Fastlegen fant ingenting, og jeg har vært hos privat gynekolog. Hun hadde aldri hørt om fenomenet, og hun kunne ikke finne noe galt. Hun var sikker på at det var polypper eller cyster, men det var det altså ikke. Jeg har akseptert at jeg må leve med dette, men føler likevel på en uro, i tillegg til at det er plagsomt når man er glad i å trene. 

Jeg synes absolutt at man skal sjekke slike ting, og jeg tenker at jeg burde gå til en annen gynekolog for en second opinion. Håper du finner ut av det! 

Anonymkode: 8d09f...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke normalt. Jeg har løpt aktivt i 20 år, og har derfor også mange venner som løper aktivt. 

Det hender jo man er uheldig med undertøyet, har en liten rift eller blemme. Men det ser og kjenner man også. Og det er aldri snakk om innvendig blødning eller mye blod. 

Så jeg vil si at det er nødvendig å dra til legen. Egen helse er viktigere enn frykten for en undersøkelse. Hva med å bestille time privat hos gynekolog, da får du en du vet er best på dette, og vant med den typen "jobb". 

Anonymkode: dbd43...a62

 

Takk for tips om privat gynekolog og for at du delte erfaringene dine.

Jeg hadde vel håpet det var et vanlig løpeproblem, men nå er jeg pissredd, hva faen kreft?!

Kan det seriøst være symptom på det?

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det dummeste jeg hører! Her er det helt tydelig noe galt, men du velger heller å risikere kreft som utvikler seg enn å dra til legen?? Ta deg sammen! Du har ansvar for eget liv og egen helse. Kom deg til legen! Det kan være noe så ufarlig som en polypp av noe slag, eller det kan være kreft. Uregelmessige blødninger er jo tydeligste tegnet på at noe er veldig galt, så fremt man ikke er i puberteten. 

Anonymkode: 204bd...2d9

Uff, håper inderlig at det er polypp :(

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt alvorlig bekymret hvis jeg bare hadde dråper med blod i trusa etter en joggetur og trusa di blir våt av blod...? Du må jo komme deg til lege, dette er overhodet ikke normalt. Vær så snill å få deg en legetime i morgen.

Anonymkode: f0211...745

 

Siden jeg hadde et lignende problem som tenåring så antok jeg at det var ufarlig, men har fått skikkelig angst av denne tråden !

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig lite aktiv ellers? Mulig du har uregelmessige blødninger på grunn av prevensjon, og at aktivitet trigger det/får blodet til å komme ut. Uansett bør du dra til lege.

Anonymkode: f1de7...17c

 

Nei, jeg løper på sommerhalvåret og går langrenn på vinterstid så jeg er veldig aktiv.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever det samme, både ved løping og styrketrening som gir buktrykk. Jeg får også smerter/ubehag, og jeg har nå hatt det slik i tre år. Jeg har sluttet å løpe, og tilpasser styrketreningen slik at jeg unngår de verste øvelsene.

Fastlegen fant ingenting, og jeg har vært hos privat gynekolog. Hun hadde aldri hørt om fenomenet, og hun kunne ikke finne noe galt. Hun var sikker på at det var polypper eller cyster, men det var det altså ikke. Jeg har akseptert at jeg må leve med dette, men føler likevel på en uro, i tillegg til at det er plagsomt når man er glad i å trene. 

Jeg synes absolutt at man skal sjekke slike ting, og jeg tenker at jeg burde gå til en annen gynekolog for en second opinion. Håper du finner ut av det! 

Anonymkode: 8d09f...736

 

Høres ut som om du bør gjøre det ifølge hva jeg leser at de andre svarer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tok du celleprøve sist?

Anonymkode: 0fecc...dda

Har aldri gjort det før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...