ikke_viktig Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Hei alle dere! For drøyt en uke siden var jeg så uheldig og fikk overarmen brukket flere steder, og jeg går nå med gips opp til skuldra. Jeg fikk beskjed om å komme inn dersom det var noe ubehag med gipsen, gnaging o.l. Jeg syns nå at den gnager voldsomt på dem kulen på håndleddet, eller st gipsen er så stram over der at den presser godt på kulen. Det var mest ubehagelig i starten, men nå syns jeg nesten det er direkte vondt og jeg klarer ikke å tenke på annet. Er det derfor noe mulighet for å dra innover å snakke med noen idag? Hadde jo ikke vært krise å vente til imorgen, men nå var jeg allerede vekke hele forrige uke så hadde vært fint å unngå det fraværet
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Kontakt legevakten. De kan sette deg i kontakt med f.eks. ortopedisk avdeling dersom det er nødvendig. De fleste legevakter kan bytte gips. Anonymkode: a0f4d...e5e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, ikke_viktig skrev: Hei alle dere! For drøyt en uke siden var jeg så uheldig og fikk overarmen brukket flere steder, og jeg går nå med gips opp til skuldra. Jeg fikk beskjed om å komme inn dersom det var noe ubehag med gipsen, gnaging o.l. Jeg syns nå at den gnager voldsomt på dem kulen på håndleddet, eller st gipsen er så stram over der at den presser godt på kulen. Det var mest ubehagelig i starten, men nå syns jeg nesten det er direkte vondt og jeg klarer ikke å tenke på annet. Er det derfor noe mulighet for å dra innover å snakke med noen idag? Hadde jo ikke vært krise å vente til imorgen, men nå var jeg allerede vekke hele forrige uke så hadde vært fint å unngå det fraværet Har du gips helt ned til håndleddet når du brakk overarmen? Snodig? Det hadde ikke jeg. Anonymkode: ac8b7...cb3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 Hvis det er legevakta som har gipset deg kontakter du dem, hvis det er sykehuset kontakter du de. Og med kontakte med jeg at du ringer og spør hva du skal gjøre. Anonymkode: 7926a...44a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du gips helt ned til håndleddet når du brakk overarmen? Snodig? Det hadde ikke jeg. Anonymkode: ac8b7...cb3 Og fordi du ikke hadde det så kan ingen andre ha det? Er du ortoped? Eller bare en av de sedvanlige besserwisserne på kg? TS skriver at hun har flere overarmsbrudd, som betyr at de kan være behov for å stabilisere flere ledd for å unngå feil bevegelse i bruddstedet. Men selvfølgelig er behandlingen du fikk den eneste rette, så her er det bare å saksøke de udugelige folkene med en gang Anonymkode: 7926a...44a 4
ikke_viktig Skrevet 23. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du gips helt ned til håndleddet når du brakk overarmen? Snodig? Det hadde ikke jeg. Anonymkode: ac8b7...cb3 Fra fingertuppene og til godt over skuldra ja, men skal gå over til skinne etterhvert. Har tre brudd, og legen forklarte meg hvertfall at han ville gjøre det slik for å sikre at den ble holdt mest mulig i ro og for å håpe at jeg slipper operasjon 😅 Må bare legge til at jeg aldri hadde greid å reist meg opp selv engang uten den store gipsen som holdt hånda helt i ro, så er nok forskjellig etter hvordan bruddene er:) Endret 23. april 2017 av ikke_viktig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå