AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Jeg har i løpet av fire år gått opp nesten 40 kilo i løpet av 4 år. Jeg ønsker å gå ned igjen,men føler at de nyankomne strekkmerkene på hele magen og de større brystene vil føre til "heng" og enda slappere hud. Jeg har en ekstrem redsler for at alle hud og kroppsdeler bare vil henge. Overdriver jeg og vil f.eks styrketrening motvirke dette? Jeg ber om seriøse svar i denne tråden. Jeg vil gjerne gå ned i vekt og hartidligere vært veltrent. Men er redd for ytterligere forfall med overflødig hud etc. Om jeg klarer å gå ned i vekt. Konstruktive råd tas i mot med stor takk! Anonymkode: 79a51...245
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Du kan ikke trene for å stramme huden, men du kan bygge muskler som "fyller ut litt", om du skjønner. Huden vil dessuten trekke seg sammen, hvor mye varierer fra person til person ettersom hvilken "kvalitet" man har på huden. Ellers er det nok bare kirurgi som kan hjelpe, om det skulle bli SÅ ille. Anonymkode: 23c09...a86
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 Huden har evne til å trekke seg sammen igjen. Jeg gikk ned 18 kg på 10 mnd og fikk ikke slapp eller hengende hud i det hele tatt. Jeg gikk ned fra 80 kg til 62 kg. Da hadde jeg vært 80 kg i flere år. Anonymkode: cacfb...581
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke trene for å stramme huden, men du kan bygge muskler som "fyller ut litt", om du skjønner. Huden vil dessuten trekke seg sammen, hvor mye varierer fra person til person ettersom hvilken "kvalitet" man har på huden. Ellers er det nok bare kirurgi som kan hjelpe, om det skulle bli SÅ ille. Anonymkode: 23c09...a86 TS her; er det noe man kan gjøre foruten styrketrening for å styrke huden for å unngå gå at huden og alt bare henger? Sliter litt med selvhat for at jeg har forfalt så mye..noe som gjør at jeg er redd for å aldri kunne bli attraktiv i noen sine øyne igjen... Anonymkode: 79a51...245
vimsa30 Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 (endret) Feil tråd Endret 23. april 2017 av vimsa30 Feil tråd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #6 Skrevet 23. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i løpet av fire år gått opp nesten 40 kilo i løpet av 4 år. Jeg ønsker å gå ned igjen,men føler at de nyankomne strekkmerkene på hele magen og de større brystene vil føre til "heng" og enda slappere hud. Jeg har en ekstrem redsler for at alle hud og kroppsdeler bare vil henge. Overdriver jeg og vil f.eks styrketrening motvirke dette? Jeg ber om seriøse svar i denne tråden. Jeg vil gjerne gå ned i vekt og hartidligere vært veltrent. Men er redd for ytterligere forfall med overflødig hud etc. Om jeg klarer å gå ned i vekt. Konstruktive råd tas i mot med stor takk! Anonymkode: 79a51...245 Hva er din alder? Hudens evne til å trekke seg mye sammen er bedre jo yngre man er. Jeg som fortalte at jeg gikk ned 18 kg uten å få slapp / hengende hud, var ca 40 år da jeg foretok vektnedgangen. Anonymkode: cacfb...581
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er din alder? Hudens evne til å trekke seg mye sammen er bedre jo yngre man er. Jeg som fortalte at jeg gikk ned 18 kg uten å få slapp / hengende hud, var ca 40 år da jeg foretok vektnedgangen. Anonymkode: cacfb...581 Jeg er i midten av 30 årene. Trodde at 30 år- var der magiske tallet for når huden er fleksibel. Men godt å høre at den også gjør det når man er rundt 40 😊 Anonymkode: 79a51...245 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #8 Skrevet 23. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er din alder? Hudens evne til å trekke seg mye sammen er bedre jo yngre man er. Jeg som fortalte at jeg gikk ned 18 kg uten å få slapp / hengende hud, var ca 40 år da jeg foretok vektnedgangen. Anonymkode: cacfb...581 Men gjorde du noe spesielt? Var du nøye med bodylotion, peeling? Eller holdt den seg "stram" uansett? Anonymkode: 79a51...245
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #9 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, vimsa30 skrev: Jeg veier 108 nå, gått ned fra 110... er nærmere 35 og redd det gjør det enda verre? Jeg var ca 40 år da jeg gikk ned 18 kg på 10 mnd, og ettersom du er yngre enn jeg var da, har nok din hud enda bedre evner enn min hud hadde, til å trekke seg sammen. Noen forteller at huden noen ganger trenger litt tid (1-2 år ) på å trekke seg sammen (også magehuden etter fødsler bl.a.). Men hos meg slapp jeg slik ventetid. Jeg trente både kondisjon og styrketrening mens jeg gikk ned i vekt og bygde muskler (ikke mye muskler). Anonymkode: cacfb...581
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #10 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var ca 40 år da jeg gikk ned 18 kg på 10 mnd, og ettersom du er yngre enn jeg var da, har nok din hud enda bedre evner enn min hud hadde, til å trekke seg sammen. Noen forteller at huden noen ganger trenger litt tid (1-2 år ) på å trekke seg sammen (også magehuden etter fødsler bl.a.). Men hos meg slapp jeg slik ventetid. Jeg trente både kondisjon og styrketrening mens jeg gikk ned i vekt og bygde muskler (ikke mye muskler). Anonymkode: cacfb...581 Hvor mye endret du kosten kontra trening? 😊 Anonymkode: 79a51...245
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #11 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men gjorde du noe spesielt? Var du nøye med bodylotion, peeling? Eller holdt den seg "stram" uansett? Anonymkode: 79a51...245 Jeg brukte ikke bodylotion, peeling eller andre produkter til å smøre huden med. Huden holdt seg stram og fin av seg selv. Anonymkode: cacfb...581
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #12 Skrevet 23. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte ikke bodylotion, peeling eller andre produkter til å smøre huden med. Huden holdt seg stram og fin av seg selv. Anonymkode: cacfb...581 Takk for positivt svar! Det hjalp mot mine negative tanker som har gått helt i sirkel! Anonymkode: 79a51...245 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #13 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mye endret du kosten kontra trening? 😊 Anonymkode: 79a51...245 Mye. Jeg kuttet ut alt av snacks, godteri og brus, og spiste det som kroppen trengte før og etter trening (og det som kroppen trengte på de andre måltidene og på de andre dagene). Jeg leste mye om kosthold i forbindelse med trening. Man bør innta et lett måltid ca 1 time før trening, og helst spise et måltid som inneholder både proteiner og karbohydrater innen 1 time etter trening. Man skal også drikke vann før under og etter trening. Jeg trente daglig utholdenhetstrening til å begynne med. Etterhvert startet jeg på treningssenter og trente 3 dager pr uke utholdenhetstrening + styrketrening rett etter hverandre. Anonymkode: cacfb...581
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #14 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for positivt svar! Det hjalp mot mine negative tanker som har gått helt i sirkel! Anonymkode: 79a51...245 Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Lykke til Anonymkode: cacfb...581 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #15 Skrevet 23. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Lykke til Anonymkode: cacfb...581 Tusen takk Anonymkode: 79a51...245 1
Pringle Skrevet 23. april 2017 #16 Skrevet 23. april 2017 Det er helt umulig å forutse hvor mye heng man får, men alder, gener, hvor mye, og hvor fort man går ned, vil påvirke. Jeg gikk ned ca 20 kg da jeg var rundt 36 år, og huden trakk seg sammen. 25 kg ned som 44-åring, og huden henger fremdeles på lår, mage og overarmer, to år senere. Men det synes kun i enkelte stillinger, og jeg foretrekker dette laaaangt fremfor å være overvektig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå