AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Jeg vet ikke hvor jeg skal plassere denne men det handler om mental helse så tenker at den passer inn i denne kategorien. Jeg sliter veldig mye med dårlig selvtillit og angst for å vise meg frem. Ble misbrukt som ungdom av ekskjæreste og senere voldtatt av den daværende kompisen min for 9 år siden. Dette ble aldri anmeldelt og jeg ønsker heller ikke å anmelde. Men jeg sliter veldig om dagene fordi jeg tenker så mye på det, har mange ubesvarte spørsmål i forhold til voldtekten som skjedde for 9 år siden, er 28 år gammel nå. Ble dopet ned med noe rart som ble satt i glasset mitt med brus (dette skjedde midt i uka når jeg skulle overnatte der) hadde vært på sykehuset i byen han bodde i (jeg selv bor på landet). Det jeg husker fra hendelsen er at jeg nesten sovner av med hunden i fanget på sofaen og så våkner jeg litt til med at han bærer meg til et lite soverom, alt bare snurrer rundt og det føles som om jeg er i en vuggende båt. Han kler av meg kun underdelen og jeg prøver å stritter imot, men uten sjanse å komme meg løs. Han begynner å gjøre det som man ikke skal gjøre med en som ikke er i stand til å forsvare seg, etter omtrent to-tre penetreringer, unnskyld detaljer. Så svartner det helt for meg og jeg sovner av, jeg vet ikke hva mer som har skjedd etter dette. Og dette plager meg veldig, ettersom årene gikk tenker jeg mer å mer på dette og lider i stillhet.. jeg vil gå til psykolog, men jeg vil ikke at de skal tvinge meg til å anmelde dette, kan de gjøre det? det siste jeg ønsker er å måtte stå frem med dette! Jeg vil bare bearbeide det og finne en vei ut av tankene. Mitt høyeste ønske er å gi slipp på de sorte hullene! Kan noen hjelpe meg. Anonymkode: 0dfc7...455
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Psykolog vil ikke tvinge deg til å anmelde nei. Det kan du være helt trygg på! Det er naturligvis ditt valg om du vil anmelde eller ikke. Psykolog vil hjelpe deg med å klare å bearbeide det som har skjedd. En stor klem til deg Anonymkode: 913bf...8c1 1
Barnavregnbuen Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Jeg har selv vært i behandling hos psykolog etter voldtekt, og det er ingen som tvinger deg til å anmelde. Det er kun ditt valg, og bare deg som bestemmer om du vil anmelde. Jeg har blitt frisk, så det er mulig å få det bedre 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Ingen kan tvinge degbtil å anmelde så mange år etterpå. Men for din egen mentale helses skyld anbefaler jeg anmeldelse. Jeg anbefaler og anmeldelse fordi det han gjorde mot det ikke er riktig og han trenger et tydelig signal om at det ikke er og aldri har vært ok å dope ned andre personer for så å forgripe seg seksuelt på en forsvarsløs person. Spør deg selv, dersom dette hadde skjedd med din søster eller beste benninne ville ikke du da syntes det er og var en grotest handling og noe de burde gått til politiet med? Å anmelde i dag fører neppe til noe annet enn en henleggelse etter bevisets stilling. Grunnen er at det er umulig å bevise hva som har skjedd, når det har skjedd og med hvem det har skjedd. Grunnen er at det blir ord mot ord. Ditt ord mot hans ord. Men ved å gå igjennom prosessen med anmeldelse, få satt ord på det som har skjedd, så får du anledning til å bearbeide hendelsen, grundig. Det vil være viktig i din helingsprosess. Du vil ha rett på bistandsadvokat om du velger å anmelde. Detnkoster deg ikke noe. Advokatennskal hjelpe deg i anmeldelsesprosessen og hun kan hjelpe deg med å få vurdert og eventuelt søke voldsoffererstatning. Ønsker du rådgivning og samtale med overgrepsteamet der du bor så ringer du dem og ber om en samtale. Det er gratis. De er vant til å snakke med personer som har hatt tilsvarende opplevelser som deg. De kan informere deg om det du trenger og eventuelt henvise deg videre til psykolog eller andre hjelpetilbud. Du kan og ta kontakt med fastlegen og be om henvisning til psykolog. Det viktige er at du nå når du er i en fase der du har åpnet deg og ser at du trenger hjelp og ønsker hjelp, får hjelp. Dixi kan du og google deg frem til. De er og flinke med denne typen straffbare forhold. Ja, du har blitt utsatt for noe straffbart ingen skal behøve å oppleve. Søk hjelp. Anonymkode: 6a514...13c 1
Lolitah Angelique Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 (endret) ❤ god klem Endret 14. mai 2017 av Lolitah Angelique Skrev feil 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå