Gå til innhold

Irritert på plantasjen! !!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det an å ta 299,- for 20 liter KUBÆSJ?!?!

Jeg føler meg lurt! Prisen var gjemt bort også. De andre prisene er synlige, men de urimelig prisene deres gjemmes bort.

Av prinsipp så synes jeg det er veldig vanskelig å betale så mye for noe som i utgangspunktet er avfall altså!

Anonymkode: 38e26...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

300 kr for 20 liter av noe synes ikke jeg er dyrt.

Anonymkode: 84b7f...bb2

• Liker 9
Skrevet

Helt ok pris det. Er du misfornøyd så klag til Plantasjen da vel

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg aldri betalt! 

Det er rett og slett grisedyrt. 

50 liter kugjødselkompost ligger vanligvis rundt 100,- så ville følt meg lurt. 

Men erfaringsmessig er Plantasjen dyrere enn alle andre på typiske pallevarer de har lite svinn på... som gjødsel, jord (med unntak av den superbillig torvjorda som er helt ubrukelig). Handler aldri sånt der.... 

Skrevet
56 minutter siden, Medinilla skrev:

Hadde jeg aldri betalt! 

Men erfaringsmessig er Plantasjen dyrere enn alle andre på typiske pallevarer de har lite svinn på... som gjødsel, jord (med unntak av den superbillig torvjorda som er helt ubrukelig). Handler aldri sånt der.... 

Hvor handler du det da?

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke fikk feil pris? Det kan se ut som du har betalt for 40 l, for om jeg ser på prisene på nettsidene deres finner jeg:

40 l kugjødselkompost - 229,-
20 l kugjødselkompost - 149,-

I tillegg har de 40 l kugjødsel (ikke kompostert) til 149,-. (Jeg vet ikke hva som er forskjell på bruksområde og dosering, så om dette er dyrere eller billigere i bruk vet jeg ikke, men det er i alle fall enda et alternativ. Mulig den rett og slett stinker mer siden den ikke er kompostert.)

Og så vil jeg, helt uavhengig av diskusjonen om det er dyrt eller billig, protestere litt på holdningen om at kumøkk "egentlig er avfall". Den er et biprodukt, ja, men et nyttig og verdifullt biprodukt. Det er ikke akkurat sånn at du gjør bonden en tjeneste ved å overta kumøkka hans. 

Anonymkode: c90ba...776

• Liker 6
Skrevet

Det var da ikke dyrt

Skrevet

Hvis du synes det er for dyrt så lar du være å kjøpe. Vanskeligere er det ikke. Og hvis du mener at prisen er feil når du kommer til kassa, så sier du fra. Når det er sagt så er ikke jeg heller spesielt begeistret for Plantasjen, men det løser jeg ved ganske enkelt å ikke handle der. Da bruker jeg heller det lokale hagesenteret som er en god del dyrere på enkelte varer, men hvor jeg får god kvalitet og service.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Medinilla skrev:

Hadde jeg aldri betalt! 

Det er visstnok stor forskjell på kvaliteten på kugjødselkompost. Hvor stor andel torv er det i den som koster 100,- for 50 liter?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det var da ikke dyrt

Jo, det er faktisk ganske dyrt. Det er over dobbelt av vanlig pris, både hos Plantasjen selv, Felleskjøpet og Bauhaus (som var de andre prisene jeg fant i farta).

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg syns det var dyrt. Nå har ikke jeg så god greie på ku kompost men vet et plantasjen er en versting når det kommer til jord.

Jeg oppfordrer ingen til å kjøpe jord på plantasjen eller hagesentre som ikke lager jord på en miljøvennlig måte. Kjøp jord på en gjenvinnings stasjon. Da er jorden utelukkende kompostjord som stammer fra hageavfall som er blitt malt og kompostert i over 1,5 år. Da får man god kvalitet, næringsrik, og miljøvennlig jord som ikke er gravd ut av skog og myr og skader miljøet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at gjenvinningsstasjoner selger jord - gjelder det hele landet?

Den billigste torvjorda til Plantasjen (299 for 10*40 liter) pleier jeg å kjøpe til potteplanter mm. Næringa og sunt jordsmonn kommer av en neve med gjørme fra skogen og gjødsel.

Anonymkode: 0f179...3da

AnonymBruker
Skrevet

Du får finne deg en bonde med kuer. Inngå en avtale om at han enten skal sende deg 20 liter kubæsj, eller at du skal komme og hente kubæsjen hos han. 

Tviler på at prisen totalt sett blir lavere enn hos Plantasjen. 

Anonymkode: f6a82...284

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den billigste torvjorda til Plantasjen (299 for 10*40 liter) pleier jeg å kjøpe til potteplanter mm. Næringa og sunt jordsmonn kommer av en neve med gjørme fra skogen og gjødsel.

Sjekk utsalgssteder her.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss kan vi hente jord gratis på gjenvinningsstasjonen. Det er et hengerlass pr person (dvs gubben henter ett lass og jeg henter ett). Skal man ha mer må man betale litt.

Anonymkode: 5930d...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På Saturday, April 22, 2017 den 4.38, Medinilla skrev:

Hadde jeg aldri betalt! 

Enig. Når du finner det billigere på Felleskjøpet enn plantasjen, sier sitt.

Her er de dyr på jord

Anonymkode: 5be61...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...