Gå til innhold

Ubehagelig med støpte negler ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt grønn når det gjelder negler, det eneste jeg vet er at mine egne negler ikke er særlig fine! Er det ubehagelig med støpte negler ? Er det noe av det samme som løsnegler som limes på ? For det er IKKE behagelig...og de faller av. Hvor lenge sitter sånne støpte negler på, og hvordan blir neglene under når de tas av ?

Mange spørsmål - regner med det er noen negle-eksperter her ! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje litt uvant om du ikke har hatt støpenegler før, men jeg synes ikke det var ubehagelig.

Legg negler at par dager før bryllupet slik at du blir vant til dem, så går det så greit så. Du kan jo selv bestemme hvor lange de skal være... :)

Skrevet

Den første dagen etter støpingen føles de litt "trang" men det går vekk. Og det føles etterhvert som dine egne negler. JEg hadde min på i 1 mnd da tok jeg de av fordi de hadde vokst så langt og skille mellom de riktige neglene og de støpte var blitt så tydelig..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe jeg slet litt de første dagene med mine negler. Jeg har alltid hatt relativt korte negler, men ønsket å gjøre litt ekstra for bryllupsdagen.

Jeg hadde litt problemer med å plukke opp småting,m en man bestemmer selv lengden på neglene :) de klipper alt til.

Skrevet

Jeg er selv utdannet negledesigner og husker første gangen jeg skulle sette på tipp. Viste jo ikke hvordan jeg skulle kle på meg eller gjøre vanlige dagligdagse ting :x . I dag er dette snart 5 år siden.

Holdbarhet og hvor lenge de varer, er avhengig av hvordan du behandler neglene dine. Det er viktig etterhvert å få filt overgangene for at ikke neglen skal løfte seg og hvis de blir for lange kan du jo file av litt. For neglebitere spesiellt, er det litt greit å ikke starte med for lange negler. En negledesigner vil kanskje anbefale en etterfyll hvis du har tenkt å ha litt pene negler.

Må bare fortelle en morsom episode med en kunde. Kunden var neglebiter og det ble litt av en jobb før jeg kunne sette på ny negl. Da høyre hånd var ferdig og jeg startet med venstre, så jeg at nå var damen i gang med å bite av de nylagte neglene.

Da var gode råd dyre og jeg måtte si til henne at om hun forsøkte å bite i de nylagte neglene, kunne det resultere i at tennene knakk.

Hun hadde pene negler da hun gikk ut fra meg, men damen så jeg ikke mer :hoho:

Selv har jeg mine egne negler (uten tipp) , men forsterker de med litt støp. Nå roter jeg i blomsterbed, trimmer hunder og neglene er like fine.

:tunge1:

Lykke til med neglene alle som prøver.

:kgsmil: MARA

Skrevet

Jeg har fransk manikyr (altså tipp som limes på ytterst).

Disse neglene er sterke og knekker ikke så lett som vanlige negler.

For å holde det lekkert bør du ta etterfyll hver 3-4 uke.

Jeg synes de kjennes som mine egne og får masse skryt for dem, så dette anbefales på det varmeste!

Skrevet

Line A. : Så fint at du er fornøyd. Du har kanskje møtt en dyktig designer får jeg håpe. :P

Fransk manikyre kan også lages ved at du bruker en type lakk du kjøper i butikken. Når man har litt lange negler er det så moro å prøve nye varianter. Nå har jeg forresten laget litt dekor på mine tånegler. :) Det er så lekkert når man har åpne sko på . Prøv selv om du har litt forskjellig lakk. Ta f.eks. å lakk neglene sort. Har du en tyyyynn pensel med lange tynne hår på, kan du lage fin dekor med lys grå lakk. Dra penselen på skrå over neglen og lag tynne striper over den sorte neglen. LEKKERT :stortsmil:

En ting jeg har oppdaget, er at billige lakker går helt greit å bruke.

~Mara~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...