Gå til innhold

Forelsket i et mc medlem... (1% klubb)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har styra av og på lenge med en flott mann. Han har nå i 1 år vært medlem av en kjent 1%klubb og etter hva jeg har skjønt, går klubben og brorskapet foran alt, noe jeg også har fått merke i enkelte situasjoner oss i mellom. Jeg lever et helt annet liv enn hva de gutta der gjør, men samtidig etter å ha vært på en fest, synes jeg de virker som noen ålereite folk. Er det noen med erfaring fra mc miljøet eller noen som har hatt en mann i dette miljøet, som kan fortelle hva jeg eventuelt kan forvente meg hvis han og jeg skulle gått over til det med seriøse slaget?

Anonymkode: 45ecd...33f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke erfaring fra et sånt forhold men ville holdt meg unna hvis du vil ha et normalt liv. Mange av dem er direkte farlige.

Anonymkode: 4fd5c...05a

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har styra av og på lenge med en flott mann. Han har nå i 1 år vært medlem av en kjent 1%klubb og etter hva jeg har skjønt, går klubben og brorskapet foran alt, noe jeg også har fått merke i enkelte situasjoner oss i mellom. Jeg lever et helt annet liv enn hva de gutta der gjør, men samtidig etter å ha vært på en fest, synes jeg de virker som noen ålereite folk. Er det noen med erfaring fra mc miljøet eller noen som har hatt en mann i dette miljøet, som kan fortelle hva jeg eventuelt kan forvente meg hvis han og jeg skulle gått over til det med seriøse slaget?

Æh... nei takk. :P Folk er folk uavhengig av mc, klær, eller hva enn dem har som hobby. Tenk så lite tid han har til deg. Jeg antar mc-hobbyen tar mye tid. Dropp det. Harry er det også. :ler: 

Anonymkode: df0f0...9c6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke erfaring fra et sånt forhold men ville holdt meg unna hvis du vil ha et normalt liv. Mange av dem er direkte farlige.

Anonymkode: 4fd5c...05a

Det er ikke folkene som er farlige men uforsvarlig drift, salg og drifting av motorsykler. Det lyser bilulykke lang vei. Og det er jo farlig. 

• Liker 3
Skrevet

Du bør iallefall være klar over at selv om han ikke er kriminell, så er det stor sannsynlighet for at klubbkassa iallefall er delvis finansiert av kriminelle handlinger. I de store byene er disse klubbene involvert i narkotikaomsetning, innkreving av gjeld og racketeering.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som er sammen med en fra en slik klubb. Mye vold og narkotika, både på 'jobb' og hjemmebane. Paranoide, tror de blir overvåket og lyttet til. Bærer preg av for mye dop i årene gjennom årene.

Man lever for familien, men man dør for klubben.

Dersom du ønsker ett A4-liv bør du ikke involvere deg. Dersom du ønsker barn med vedkommende bør du forberede deg på at barnevernet lett kan bli involvert.

Anonymkode: 170b1...745

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som er sammen med en fra en slik klubb. Mye vold og narkotika, både på 'jobb' og hjemmebane. Paranoide, tror de blir overvåket og lyttet til. Bærer preg av for mye dop i årene gjennom årene.

Man lever for familien, men man dør for klubben.

Dersom du ønsker ett A4-liv bør du ikke involvere deg. Dersom du ønsker barn med vedkommende bør du forberede deg på at barnevernet lett kan bli involvert.

MC-klubb medlemmer? De kan være som andre de. Mange av de har det som en hobby og det må være lov. Det finnes et rottent eple i en hver kurv liksom, men at det er så mye av det i det miljøet - mer enn i de fleste andre miljøer f.eks vet du vel best selv siden du har kjennskap til det? Andøy nekter for en slik fremstilling av det hele. Barnevernet?  Så pga at noen har mc som hobby så driver de bare med dritt i følge deg? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Lurium skrev:

Du bør iallefall være klar over at selv om han ikke er kriminell, så er det stor sannsynlighet for at klubbkassa iallefall er delvis finansiert av kriminelle handlinger. I de store byene er disse klubbene involvert i narkotikaomsetning, innkreving av gjeld og racketeering.

Ts spør om et forhold til en i mc miljøet. MC har ingenting med det du skriver å gjøre. MC er dyrt ja. Slik bil, båt og hus er og regnes som en hobby. Doh... 

• Liker 1
Skrevet

Ts spør om et forhold til en i mc miljøet. MC har ingenting med det du skriver å gjøre. MC er dyrt ja. Slik bil, båt og hus er og regnes som en hobby. Doh... 

1% klubb? Vet du hva som menes med dette?

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MC-klubb medlemmer? De kan være som andre de. Mange av de har det som en hobby og det må være lov. Det finnes et rottent eple i en hver kurv liksom, men at det er så mye av det i det miljøet - mer enn i de fleste andre miljøer f.eks vet du vel best selv siden du har kjennskap til det? Andøy nekter for en slik fremstilling av det hele. Barnevernet?  Så pga at noen har mc som hobby så driver de bare med dritt i følge deg? 

Det finnes vanlige MC klubber, og så finnes det slike MC klubber som snakkes om her. Stor forskjell!

• Liker 21
Skrevet

Nå kommer vel dette helt ann på hvilken klubb vi snakker om. Er det "gutteklubben grei" hvor de møtes til en øl eller fem i garasjen og kjører turer sammen så er det vel null stress. Er det en hardcore klubb som du hører historier om så sier jeg styr unna. Jeg har flere venner, helt vanlige mennesker med A4 liv som treffes på den lokale MC-klubben for hygge og hobby. Tror ikke det skjer mye kriminelt i kulissene der for å si det sånn :P

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være med i en 1%-klubb er litt mer enn bare en hobby, det er en livsstil. Jeg har tilbringt såpass mye tid sammen med dem at noe kunnskap får man.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være med i en 1%-klubb er litt mer enn bare en hobby, det er en livsstil. Jeg har tilbringt såpass mye tid sammen med dem at noe kunnskap får man.

Kan du fortelle litt rundt dette og åssen det foregår?TS

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at i enkelte mc-klubber så finnes det mange torpedoer...

Anonymkode: c13f9...40e

AnonymBruker
Skrevet

Om 1%-klubber: 

"1% MC”-begrepet oppsto i den amerikanske byen Hollister i California 4. juli 1947. Byen hadde i forbindelse med nasjonaldagen invitert til et stort motorsykkeltreff. Ingen hadde forutsett at treffet skulle utarte seg til voldsomme opptøyer som endte med at nasjonalgarden måtte innkalles for å gjenopprette ro og orden. De amerikanske motorsyklistenes sentralorganisasjon tok sterk avstand fra det som hadde skjedd og forsvarte organisasjonen med at 99% av alle motorsyklister var ”hederlige og lovlydige borgere”, men at de resterende 1% var ”uanstendige og skjemte ut” alle andre motorsyklister.

Begrepet 1% ble øyeblikkelig adoptert av de som sto for opptøyene og har siden den gang fungert som et symbol på en livsstil.

Definisjonen av 1%-begrepet er opp igjennom årene gjentatt og bekreftet bl.a. gjennom flere rettssaker og høringer. En såkalt ”ed” eller troserklæring har blitt utviklet innen dette miljøet, som har følgende ordlyd: ”A one percenter is the one persent of a hundred of us who have given up on society and the politicians one-way-law. This is why we look repulsive. We are saying we don’t want to be like you or look like you.

So stay out of our face.”

”Se på din bror som står ved siden av deg og spør deg selv: vil du gi han halvparten av det du har i lommene – eller halvparten av hva du har å spise. Hvis noen slår din bror, vil du da hevne dette uten å stille spørsmål om hvorfor. For det finnes intet ”hvorfor”. Din bror har ikke alltid rett, men han er alltid din bror. Det er en for alle og alle for en.

Hvis du ikke tenker på denne måten, så forsvinn, da du ikke tilhører oss.”"

https://www.an.no/nyheter/dette-er-outlaws/s/1-33-4070602

Anonymkode: 919b2...815

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært vanlig mc klubb så greit men 1%.. Hadde vært mer skeptisk da. De anser seg selv som lovløse og at loven ikke gjelder for de. De fleste i 1% klubber er enten kriminelle eller er delaktig i noe kriminelt. Så lenge du er klar over hva han driver med så er det vel ikke noe hindring.

Anonymkode: c9a83...9f3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at i enkelte mc-klubber så finnes det mange torpedoer...

Jeg vet at det foregår mye bak kulissene med disse folka; men det jeg lurer litt på, er om det går an å ha et "normalt" forhold med en sånn mann, uten at jeg selv involverer meg i det kriminelle på noen måte?TS

Skrevet

Et medlem i en 1%-klubb hadde vært uaktuelt for meg. For det første tar jeg avstand fra kriminell aktivitet, for det andre så hjelper det lite at jeg selv ikke er mistenkt for noe om jeg har en samboer som er under oppsyn, både fra andre miljøer og fra politiet. Det er stor sannsynlighet for at det vil begrense livet ditt. Jeg hadde ikke orket å lure på hvor pengene kommer fra, hverken på hjemmebane eller i samvær med andre medlemmr av klubben.

Klart de virker som hyggelige folk, de aller fleste ER jo det, men det betyr ikke at de ikke kan drive med lyssky aktivitet. Jeg tipper de aller fleste som sitter inne på langtidsdommer også virker hyggelige for de aller fleste om man er på fest med dem, de kan like fullt være kriminelle, og det kan like fullt få store konsekvenser å være tett på dem. Som flere sier over her er det også sansynlig at denne gjengen vil komme foran deg når det er noe, lojalitet er kjempeviktig i slike miljøer. 

Om du har voksne barn eller ikke vil ha barn og er interessert i å ha ditt eget bosted så kan det kanskje fungere, men å flytte inn der og bli involvert, og å ha barn med en 1% til far hadde ikke vært aktuelt for meg.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil 1% klubb egentlig si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...