Gå til innhold

Hva ville du gjort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å skrive,så det ikke blir kjennbart.

A bor på en plass der også fam bor. A er familisert. Av ulike årsaker har de ikke kontakt. Noe A sin ektefelle og barn har akseptert. 

A ligger på et stort sykehus. Via andre perifere folk får ektefelle høre at A ligger der osv. De hadde fått vite av A sin familie.  På et vis har det kommet ut. Antagelig avis,eller ansatte som kjenner A sin fam. 

Nå vet ingen utgangen. Hva ville du som ektefelle/barn gjort? Du kjenner ikke årsaken helt,til hvorfor det ble brudd.

A har ikke uttrykt noe. Ville du tatt kontakt med familie til A?

Anonymkode: 03d55...d6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstod dessverre ikke dette. Hva er familisert? Har A ikke kontakt med sin egen ektefelle og barn?

Anonymkode: ac6f7...781

• Liker 9
Skrevet

Tror nesten du må si B også

• Liker 11
Skrevet

Skjønner ikke helt situasjonen her, men har man ikke kontakt med deler av familien så sier man fra selv om man ønsker kontakt igjen. Dette er ikke noe andre skal blande seg i. At man ligger på sykehuset endrer ikke på det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ingenting.

Anonymkode: 16433...02f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve å skrive,så det ikke blir kjennbart.

A bor på en plass der også fam bor. A er familisert. Av ulike årsaker har de ikke kontakt. Noe A sin ektefelle og barn har akseptert. 

A ligger på et stort sykehus. Via andre perifere folk får ektefelle høre at A ligger der osv. De hadde fått vite av A sin familie.  På et vis har det kommet ut. Antagelig avis,eller ansatte som kjenner A sin fam. 

Nå vet ingen utgangen. Hva ville du som ektefelle/barn gjort? Du kjenner ikke årsaken helt,til hvorfor det ble brudd.

A har ikke uttrykt noe. Ville du tatt kontakt med familie til A?

Oj, dette var ikke helt lett å forstå... 

Så mannen din er alvorlig syk og ligger på sjukehuset. Mannen din har ikke konktakt med sine foreldre og søsken - og nå er du og barna usikker på om skal ta kontakt med dem? 

Eller er det din ex-mann (?) som ligger på sjukehuset, dere har ikke kontakt, men du har fått vite gjennom familie at han er alvorlig syk?

Anonymkode: 207ce...f25

• Liker 2
Skrevet

Hadde noen på mine vegne valgt å kontakte en i min familie som jeg har valgt å kutte ut så hadde jeg blitt fly forbannet. Å gå mot noens valg i en tid der de kanskje ikke er i stand til å gjøre motstand er noe av det verste man kan gjøre mot et menneske. Fytti grisen hadde jeg våkna på sykehuset og sett min mor der så vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort... Noe slikt kunne jeg aldri tilgitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ingen ting av det du skriver, bortsett fra at noen ikke har kontakt med familien sin. Men hvem aner jeg ikke, og ikke hva det spørres om heller.

Anonymkode: a4fbb...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta kontakt med familien til A om han ikke ønsker kontakt med dem. Mulig foreldrene hans har misbrukt han som barn og da vil han selvsagt ikke se dem, om han er døende eller ei

Ikke alle mennesker tilgir bår de er døende, ikke alle ønsker å ordne opp med andre mennesker før de dør heller

Anonymkode: 9bdac...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj, dette var ikke helt lett å forstå... 

Så mannen din er alvorlig syk og ligger på sjukehuset. Mannen din har ikke konktakt med sine foreldre og søsken - og nå er du og barna usikker på om skal ta kontakt med dem? 

Eller er det din ex-mann (?) som ligger på sjukehuset, dere har ikke kontakt, men du har fått vite gjennom familie at han er alvorlig syk?

Anonymkode: 207ce...f25

Du har rett i dine antagelser. Var noe utenfor da jeg skrev. (Nei ikke en xmann)

AnonymBruker
Skrevet

Sånne konflikter kan være vanskelig for alle parter. Det er vel aldri bare den ene parts skyld. Uten at jeg vet den hele årsaken. 

Som foreldre og søsken,må det komme som et sjokk om de eventuelt skulle lese om dødsfall i avisen. 

Vanskelig sak

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner fortsatt ingenting, TS. Den du siterte la frem to ulike scenarioer og du sa begge var riktige.

Anonymkode: 16433...02f

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke best å bare snakke med A om dette? 

Anonymkode: b7f25...24a

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne konflikter kan være vanskelig for alle parter. Det er vel aldri bare den ene parts skyld. Uten at jeg vet den hele årsaken. 

Som foreldre og søsken,må det komme som et sjokk om de eventuelt skulle lese om dødsfall i avisen. 

Vanskelig sak

Jo, det kan det fint være. Hvis det dreier seg om dårlig foreldre som har bedrevet mishandling og/eller omsorgssvikt f.eks. Hvordan skulle barnet ha noe av skylden i det mener du?

Anonymkode: 1b7e8...1a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig sak

Jeg kuttet ut foreldrene mine så fort jeg ble myndig, fordi jeg syntes 18 år med psykisk og fysisk misshandling var nok. På hvilken måte har jeg skyld i konflikten mener du?

Anonymkode: 6af30...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...