Gå til innhold

Balayage? Ombre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mellomblondt hår (tror det er ca litt sånn kommunefarget/musefarget..!) som jeg har farget lysere blondt i omtrent 20 år (jeg er nå 35). Jeg er SÅ sinnsykt lei av å farge håret nå, og har egentlig lyst til å heller prøve å komme meg tilbake til min naturlige farge (før jeg blir helt gråhåret :eeeh:) .

Det er jo så mye diverse trender innen hår nå, og jeg har lest om både balayage og ombre. Såvidt jeg kan se, hadde kanskje dette vært en idé å teste ut for at det innerste håret sakte men sikkert skal kunne få vokse ut til sin naturlige farge. Men jeg skjønner egentlig ikke helt hva som er forskjellen på balayage og ombre?

Og jeg lurer også på om noen vet om noen frisører i Oslo som er gode på dette og kan anbefales..? Anyone??

Anonymkode: fda71...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ombre er når fargen gradvis går fra mørk til lys, mens balayage er en form for striper som gir en mer naturlig, solkysset look. stripene pensles på håret. jeg kan anbefale Ann Beate hos MOODstudio i Oslo. hun er god på balayage. var hos henne da hun jobba på Hendrix :) nå har hun starta egen salong.

b10f270ea073d12ab9ac9f8467c7a667.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for godt svar, Fresia :blomst: Nå ser jeg jo godt forskjellen- og da tror jeg nok det heller er balayage enn ombre jeg vil ha. (Er ikke forresten ombre (det jeg nå altså forstår at er ombre) litt sånn 2012 eller noe, eller er det bare meg?!)

Og takk for tips om MoodStudio, det skal jeg sjekke ut :jepp: 

Anonymkode: fda71...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for godt svar, Fresia :blomst: Nå ser jeg jo godt forskjellen- og da tror jeg nok det heller er balayage enn ombre jeg vil ha. (Er ikke forresten ombre (det jeg nå altså forstår at er ombre) litt sånn 2012 eller noe, eller er det bare meg?!)

Og takk for tips om MoodStudio, det skal jeg sjekke ut :jepp: 

Anonymkode: fda71...f8c

jo, ombre kom først og var veldig populært for noen år siden :) nå velger de fleste balayage. jeg tok balayage for ca 10 mnd siden og har ikke gjort noe med håret etter det. deilig å slippe en markant ettervekst... skal nok ta ny balayage i mai eller juni igjen :) et tips er å finne frisører på instagram. jeg fant Ann Beate gjennom instagram. da ser man også på bildene hva de kan. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå mange frisører som ikke vet om selve forskjellen. 

Anonymkode: 84519...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Her er forskjellen mellom Balayage vs Ombre:

Balayage er en fransk fargelegging som refererer til feie eller maling. Det er en frihånds uthevelsesteknikk hvor fargen blir brukt for hånd i stedet for å bruke tradisjonelle folie- eller cap-fremhevelsesteknikker.

balayage-hair-highlights.jpg

 

Ombré er den fantastiske, gradvise blandingen av en fargevari til en annen, som vanligvis flytter tint og nyanser fra lys til mørkt. Og ombréhårsstilen har en mykere versjon - sombré, som også er en av de mest populære stilene med hårhøydepunkter.

ombre-hair-highlights.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...