AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #21 Skrevet 21. april 2017 7 minutter siden, BlandaDrops skrev: Nå har jeg tar den! F... og jeg hater sprøyte, gjorde skikkelig vondt synes jeg. Jaja, takk til alle dere som pushet meg i riktig retning. Det er jo for dumt å få en kreftform man kan forebygge. Gratulerer! Tøft og modig gjort Anonymkode: c4228...161
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #22 Skrevet 21. april 2017 Når folk ikke tåler å ta ei fuckings sprøyte uten å måtte få trøst og suport etterpå... svake folk. Anonymkode: 5ddae...df0
Tibbie Skrevet 21. april 2017 #23 Skrevet 21. april 2017 Er denne fortsatt gratis for de i riktig aldersgruppe? Er det ingen bivirkninger? Jeg er litt skeptisk til alt unaturlig vi sprøyter i oss 1
Svartedauden Skrevet 22. april 2017 #24 Skrevet 22. april 2017 1 time siden, Tibbie skrev: Er denne fortsatt gratis for de i riktig aldersgruppe? Er det ingen bivirkninger? Jeg er litt skeptisk til alt unaturlig vi sprøyter i oss Ja, men tror man må være med på den første gruppe sprøytingen. Damen på helsestasjonen sa at da "meldte man seg opp", så kunne jeg ta de to jeg ville i min hjemby:) Damen her i min hjemby sa siden jeg hadde tatt den første så kunne jeg få de to neste gratis. Vet ikke om dette er 100%, men det er det jeg ble fortalt.
Gjest BlandaDrops Skrevet 22. april 2017 #25 Skrevet 22. april 2017 (endret) 1 time siden, Tibbie skrev: Er denne fortsatt gratis for de i riktig aldersgruppe? Er det ingen bivirkninger? Jeg er litt skeptisk til alt unaturlig vi sprøyter i oss Det er jeg litt usikker på faktisk, hmm... Jeg er født ett år for tidlig så jeg fikk den ikke påspandert Ta den er min anbefaling, det er jo tross alt som en annen bruker sa bedre med tre infeksjoner enn med kreft. Armen er veldig øm etterpå da, men ellers har jeg ikke kjent noe uvanlig Endret 22. april 2017 av BlandaDrops
miss spjåk Skrevet 25. april 2017 #26 Skrevet 25. april 2017 (endret) "Hensikten med vaksinen er å beskytte norske 12-åringer mot to spesielle stammer av humant papillomavirus (HPV, eller kjønnsvortevirus), som i sjeldne tilfeller kan føre til livmorhalskreft senere i livet. Men vaksinen alene er ingen garanti mot livmorhalskreft." Reagerer på at man skal vaksineres når det skrives i sjeldne tilfeller...hvor sjeldent er det snakk om?? De har heller ikke funnet ut hvor lenge vaksinen virker..Blir kanskje litt falsk trygghet dette? I hvor mange år er vaksinen testet? De skriver også at de ikke er sikre på om vaksinen kan aktivere andre kreftformer.javel.. tror jeg styrer unna. Mulig aktuelt om 10år når (om) de første bivirkningene slår ut. Tror ikke det er tilfeldig at vi har hatt en såpass stor økning i tilfeller av autoimmune sykdommer, ME etc. Endret 25. april 2017 av miss spjåk
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #27 Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, miss spjåk skrev: "Hensikten med vaksinen er å beskytte norske 12-åringer mot to spesielle stammer av humant papillomavirus (HPV, eller kjønnsvortevirus), som i sjeldne tilfeller kan føre til livmorhalskreft senere i livet. Men vaksinen alene er ingen garanti mot livmorhalskreft." Reagerer på at man skal vaksineres når det skrives i sjeldne tilfeller...hvor sjeldent er det snakk om?? De har heller ikke funnet ut hvor lenge vaksinen virker..Blir kanskje litt falsk trygghet dette? I hvor mange år er vaksinen testet? De skriver også at de ikke er sikre på om vaksinen kan aktivere andre kreftformer.javel.. tror jeg styrer unna. Mulig aktuelt om 10år når (om) de første bivirkningene slår ut. Tror ikke det er tilfeldig at vi har hatt en såpass stor økning i tilfeller av autoimmune sykdommer, ME etc. Det er to typer HPV-vaksiner. Den man får som ung voksen er ikke den samme som 12-åringene får. De begge beskytter mot flere av disse virusene som kan gi livmorhalskreft og har også 90% beskyttelse mot kjønnsvorter. Det er ikke en falsk trygghet, men en viktig vaksine å ta. Anonymkode: 0d708...95f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #28 Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, miss spjåk skrev: "Hensikten med vaksinen er å beskytte norske 12-åringer mot to spesielle stammer av humant papillomavirus (HPV, eller kjønnsvortevirus), som i sjeldne tilfeller kan føre til livmorhalskreft senere i livet. Men vaksinen alene er ingen garanti mot livmorhalskreft." Reagerer på at man skal vaksineres når det skrives i sjeldne tilfeller...hvor sjeldent er det snakk om?? De har heller ikke funnet ut hvor lenge vaksinen virker..Blir kanskje litt falsk trygghet dette? I hvor mange år er vaksinen testet? De skriver også at de ikke er sikre på om vaksinen kan aktivere andre kreftformer.javel.. tror jeg styrer unna. Mulig aktuelt om 10år når (om) de første bivirkningene slår ut. Tror ikke det er tilfeldig at vi har hatt en såpass stor økning i tilfeller av autoimmune sykdommer, ME etc. Hensikten med HPV-vaksine er å beskytte mot livmorhalskreft. HPV-vaksinen som tilbys i det toårige vaksinasjonsprogrammet til unge kvinner heter Cervarix. Vaksinen beskytter mot HPV 16 og 18 som er årsak til 70 prosent av alle tilfeller av livmorhalskreft. Vaksinen beskytter ikke mot kjønnsvorter. I barnevaksinasjonsprogrammet gis en vaksine som heter Gardasil, den beskytter også mot HPV 16 og 18. I tillegg beskytter den mot HPV typene 6 og 11, som forårsaker 90 % av alle kjønnsvorter (kondylomer). Begge vaksinene gir god beskyttelse mot forstadier til kreft. Fra FHI.no Anonymkode: 0d708...95f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #29 Skrevet 25. april 2017 På 21.4.2017 den 8.49, BlandaDrops skrev: Nå har jeg tar den! F... og jeg hater sprøyte, gjorde skikkelig vondt synes jeg. Jaja, takk til alle dere som pushet meg i riktig retning. Det er jo for dumt å få en kreftform man kan forebygge. Ikke glem advarslene som AB postet litt over her.http://forum.kvinneguiden.no/topic/1100700-hpv-vaksine-imorgen/?do=findComment&comment=19641726 Det er vel ikke så dumt å være klar over at HPV er blitt til en skandale sak i Danmark og vil bli det i Norge også. Farmasien lurer alle med løgn fordi systemet er råttent. Anonymkode: 799c9...88a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #30 Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem advarslene som AB postet litt over her.http://forum.kvinneguiden.no/topic/1100700-hpv-vaksine-imorgen/?do=findComment&comment=19641726 Det er vel ikke så dumt å være klar over at HPV er blitt til en skandale sak i Danmark og vil bli det i Norge også. Farmasien lurer alle med løgn fordi systemet er råttent. Anonymkode: 799c9...88a Slutt å spre propaganda. Anonymkode: 0d708...95f
Gjest BlandaDrops Skrevet 25. april 2017 #31 Skrevet 25. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem advarslene som AB postet litt over her.http://forum.kvinneguiden.no/topic/1100700-hpv-vaksine-imorgen/?do=findComment&comment=19641726 Det er vel ikke så dumt å være klar over at HPV er blitt til en skandale sak i Danmark og vil bli det i Norge også. Farmasien lurer alle med løgn fordi systemet er råttent. Anonymkode: 799c9...88a Jeg lever enda så tror nok det går fint
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #32 Skrevet 25. april 2017 På 22.4.2017 den 1.02, Tibbie skrev: Er denne fortsatt gratis for de i riktig aldersgruppe? Er det ingen bivirkninger? Jeg er litt skeptisk til alt unaturlig vi sprøyter i oss Tror den skulle være gratis ut november 2018 Det er bivirkninger, som type stiv arm og eventuelt være litt svimmel. De mer seriøse bivirkningene finnes jo i alle slags legemidler vaksine eller ei. Men det er bra at du tenker konsekvent Anonymkode: c4228...161
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #33 Skrevet 25. april 2017 Kan ikke ta den da jeg ikke tåler eggehvite. Det sykeste er at om Ikke venninnen min hadde sagt det hadde jeg ikke spurt legen. Hvem tenker at det er eggehvite i vaksiner? Ikke jeg. Kunne blitt skikkelig syk om jeg tok den. Anonymkode: 089c5...79f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå