AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Del Skrevet 20. april 2017 Hei, Jeg skal strikke min første marius genser, men er litt usikker på garnvalget. En jeg kjenner har strikket med alpakka. Men jeg ser det er alpakka fra både drops og sandnes. Siden det er min første genser så tenkte jeg det var greit å få for alpakka til drops siden den er mye billigere. Er det noen som har strikket med dette garnet og kan anbefale? Eller har et annet garn å anbefale? Jeg kunne tenkt meg et mykt og gjerne ikke så tykt garn. Anonymkode: 1be2c...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 20. april 2017 #2 Del Skrevet 20. april 2017 Har strikket tre slike gensere med Sandnes Alpakka. Tror ikke Drops anbefales pga. mønsteret som ikke vil bli pent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hardanger Skrevet 21. april 2017 #3 Del Skrevet 21. april 2017 Anbefaler ikke drops, har en Marius i det selv og ser ikke bra ut. Strikket i smart fra Sandnes og karisma fra drops. De ble fine :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Del Skrevet 21. april 2017 Mariusgenser er så Harry. Gørangenser er mye kulere. Anonymkode: 4c6e6...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 21. april 2017 #5 Del Skrevet 21. april 2017 Barna mine har fått Mariusgensere strikket i Sisu. Det er mindre kløete enn ren ull, men gir bedre definisjon i mønsteret enn alpakka. Det er ganske tynt også, som du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Del Skrevet 22. april 2017 På 21.4.2017 den 2.30, AnonymBruker skrev: Mariusgenser er så Harry. Gørangenser er mye kulere. Anonymkode: 4c6e6...612 Jeg synes dette nesten har blitt et symbol for norsk kultur, så kanskje litt kjedelig men også nostalgiskt. Anonymkode: 83d93...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Del Skrevet 22. april 2017 Drops garn er billig, kvaliteten etter bruk og vask er dårlig på det meste. Skal du prøve deg og det er første prosjekt kan dte være ok med drops. Men hus at både sparkjøp, Europris og andre billigbutikker har garn med kvalitet mye bedre enn Dropsgarnet. Jeg har strikket en del i Drops, og det er ikke verdt å legge ned arbeid med det garnet når plagget blir ubrukelig etter kort tid. Det nupper, det siger, det loer og blir stygt etter kort tids bruk. Anonymkode: 15ad5...a39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Del Skrevet 2. januar 2018 Angående Mariusgensere generelt: Vet dere hvem av Norsk Husflid og Heimen Husfliden som er den ''ekte''? Den ene har butikker i Oslo, den andre ikke, men den i Oslo har ikke Mariusgenser i sin nettbutikk... Anonymkode: 1c94f...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Del Skrevet 4. januar 2018 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mariusgenser På 2.1.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev: Angående Mariusgensere generelt: Vet dere hvem av Norsk Husflid og Heimen Husfliden som er den ''ekte''? Den ene har butikker i Oslo, den andre ikke, men den i Oslo har ikke Mariusgenser i sin nettbutikk... Anonymkode: 1c94f...ac5 Ingen av dem vil jeg tro. Les lenken. Anonymkode: 15ad5...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå