AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 1 dråpe blod (lyst, friskt) da jeg tørket. Hadde eggløsning for 3-6 dager siden, litt usikker. Skal ha mensen om 6-7 dager. Hva kan være årsaken? Blør ALDRI mellom menstruasjonene. Men barberte meg der nede i går kveld... men da skulle det kanskje ikke vært 1 dråpe friskt i dag, eller? Kan det skje? Anonymkode: fd220...63a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Høres helt normalt ut. Bare vent til du blir eldre. Det er mange rare faser med mensen. URK! Anonymkode: 47230...db1 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres helt normalt ut. Bare vent til du blir eldre. Det er mange rare faser med mensen. URK! Anonymkode: 47230...db1 Hva mener du med faser? Det er ingen faser med mensen. Det er eventuell spotting før mens, men det skjer ikke 7 dager før. Hvis du sikter til overgangsalderen så er den vel 30 år unna, dersom jeg skal følge mine mors fotspor. Anonymkode: fd220...63a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Vel..jeg har passert 40 og jeg har hatt mange faser med mensen oppover årene. Om noen år kan du oppleve at mensen øker i dager. Med sinnsykt mengde blødninger. Jeg selv gikk fra 5-6 dager til 10 dager med økende blødninger. Ikke kuult å våkne opp midt på natten hver mnd å blødd igjennom alt av sengetøy og madrass. Spotting har jeg også hatt 3-4 dager før mensen kommer. Om du tror du kommer til å være stabil med mensen i 30 år til du kommer i overgangsalderen så får du deg nok mange overraskelser. Er du uheldig og få muskelknuter, polypper eller cyster i underlivet så kan det føre til at du blør kraftig. Til og med mens smertene kan forandre seg oppover årene. Du kan også være så heldig at du slipper unna plager. Jeg trodde selv det var noe galt med meg som blødde som en stukken gris. Dro til gynekolog. Ingenting som feilte meg. Jeg blødde slik for jeg hadde passert 40 år. Anonymkode: 47230...db1 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel..jeg har passert 40 og jeg har hatt mange faser med mensen oppover årene. Om noen år kan du oppleve at mensen øker i dager. Med sinnsykt mengde blødninger. Jeg selv gikk fra 5-6 dager til 10 dager med økende blødninger. Ikke kuult å våkne opp midt på natten hver mnd å blødd igjennom alt av sengetøy og madrass. Spotting har jeg også hatt 3-4 dager før mensen kommer. Om du tror du kommer til å være stabil med mensen i 30 år til du kommer i overgangsalderen så får du deg nok mange overraskelser. Er du uheldig og få muskelknuter, polypper eller cyster i underlivet så kan det føre til at du blør kraftig. Til og med mens smertene kan forandre seg oppover årene. Du kan også være så heldig at du slipper unna plager. Jeg trodde selv det var noe galt med meg som blødde som en stukken gris. Dro til gynekolog. Ingenting som feilte meg. Jeg blødde slik for jeg hadde passert 40 år. Anonymkode: 47230...db1 Slapp av, jeg har da opplevd ekstreme blødninger selv! Under renselsen fossblødde jeg gjennom sykehusbleiene i 8 uker, måtte ha blodoverføring :o Anonymkode: fd220...63a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Hemoroide? Jeg hadde ikke stresset med det, men er du usikker er det vel bare å oppsøke lege. Har også hatt "faser" når det kommer til mensen. Blødde mye mer som tenåring enn jeg gjør nå som jeg nærmer meg 30. Selv med kobberspiral. Håper det holder seg sånn Anonymkode: 041b3...0db
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med faser? Det er ingen faser med mensen. Anonymkode: fd220...63a Er du født i går? Har du aldri lært om menstruasjonssyklus og eggløsning? Selve blødningsfasen ER en fase. Anonymkode: 4fad5...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av, jeg har da opplevd ekstreme blødninger selv! Under renselsen fossblødde jeg gjennom sykehusbleiene i 8 uker, måtte ha blodoverføring :o Anonymkode: fd220...63a Oki da slapper jeg av Du virker så verdensvant at dette klarer du selv. Har så greie på alt at du trenger ikke spørre om råd en gang. Ja hvorfor i det hele tatt være på kvinneguiden og lese hva andre mener. Du vet visst alt best Anonymkode: 47230...db1 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oki da slapper jeg av Du virker så verdensvant at dette klarer du selv. Har så greie på alt at du trenger ikke spørre om råd en gang. Ja hvorfor i det hele tatt være på kvinneguiden og lese hva andre mener. Du vet visst alt best Anonymkode: 47230...db1 Likevel tørner man over en dråpe blod! Anonymkode: 4fad5...4bd 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hemoroide? Jeg hadde ikke stresset med det, men er du usikker er det vel bare å oppsøke lege. Har også hatt "faser" når det kommer til mensen. Blødde mye mer som tenåring enn jeg gjør nå som jeg nærmer meg 30. Selv med kobberspiral. Håper det holder seg sånn Anonymkode: 041b3...0db I skjeden? Fydda! Hørtes ikke bra ut. Men er ingenting galt der nede, ingen hemoroider eller annet. Men det er ikke mensen. Jeg har ikke blødd før, og ikke etter. Og det var kun en dråpe. Har ikke hatt sex heller. Anonymkode: fd220...63a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Oki da slapper jeg av Du virker så verdensvant at dette klarer du selv. Har så greie på alt at du trenger ikke spørre om råd en gang. Ja hvorfor i det hele tatt være på kvinneguiden og lese hva andre mener. Du vet visst alt best Anonymkode: 47230...db1 Har du en lidelse? Jeg spør oppriktig, siden du sitter og skrattler og ljuger om meg. Anonymkode: fd220...63a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Likevel tørner man over en dråpe blod! Anonymkode: 4fad5...4bd Tørner? Ok, så det å skrive et innlegg på Kvinneguiden er å "tørne"? Seriøst, da er det mange her inne som "tørner", hver dag. Må være utrolig slitsomt for deg å ha så lav terskel for hva som er normal oppførsel, du må jo se på alle andre enn deg selv som sinnssyke.. huff.. Tar på? Merker det på kroppen? Alt stresset? Anonymkode: fd220...63a
Ferny Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 Jeg tipper det kommer av at du barberte deg dagen før. Kanskje du fikk en liten rift som du ikke merket der og da, og at skorpen løsnet da du tørket deg, den skorpen kan jo være så liten som en prikk. Jeg tenker siden det bare var en liten dråpe friskt blod, og ikke noe mer. Hadde det vært spotting av noe slag fra "oppi der", så hadde vel dråpen med blod rukket å bli brunlig før den nådde papiret (en liten dråpe med blod blir vel liggende inni skjeden en god stund før den kommer ned i åpningen), eller i hvert fall mer lyserosa pga. den hadde blandet seg med utflod. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 Festeblødning? Anonymkode: 1f0c8...736 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Festeblødning? Anonymkode: 1f0c8...736 Støtter denne. Kan du være gravid? Anonymkode: 33044...018 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #16 Skrevet 21. april 2017 Er i dag superglad for at jeg ikke visste for 30 år siden. Hvordan mensen kom til å være. Hadde aldri kunne tenkt meg å vært 19-20 år igjen å tenkt tanken at mensen skal jeg faktisk ha i ca 40 år fremover. Mensen blir faktisk bare et større å større mareritt for hvert tall du skifter ut i alder. Verst er den nok i 40 årene mot overgangsalderen. Da er den både uregelmessig og uforsigbar i mengde blod. Heldigvis forandret smertene seg i 30 årene. Men har tatt seg opp igjen i 40 årene pga. store blodklumper. Superglad for at det finnes prevensjon som styrer det litt. Å ser frem til den dagen jeg slipper både mensen og prevensjon. Den dagen skal jeg "leve" livet, for den som forstår.Anonymkode: 47230...db1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå