AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Jeg synes egentlig det er litt flaut å spørre om dette er "legevakt-verdig" da jeg er fult klar over at legevakten har nok å gjøre med folk som virkelig er akutt syke, men uansett. Jeg har siden sist onsdag vært syk (der det blir gradvis verre) med det som mest sannsynlig er bihulebetennelse og noe hoste relatert. Jeg skulle ringe for å få akutt time hos legekontoret i dag, men da klokken slo 8 var jeg så i ørska at jeg tenkte at det sikkert gikk over. Symptomene er at jeg hoster til jeg brekker meg, jeg har veldig vondt under og bak ribbbena (sikkert grunnet hosten) litt feber, hodet kjennes ut som det skal sprenge, og jeg har en god del blod i snørret. I løpet av de siste dagene har jeg sikkert sovet rundt 14- 16 timer daglig. (Jeg er skoleelev og har fri grunnet tentamensperiode) Jeg hadde egentlig tenkt å bare vente til i morgen, men for en halvtime siden så besvimte jeg, noe jeg ikke har gjort før. Jeg har ny tentamen på fredag og ville gjerne vært frisk til da, så lurer på om noen har noen innspill. (Kan forresten legge til at jeg tar paracet, hostesaft, saltvann med nesehorn og en nesespray med mentol. Ingen ting ser ut til å virke) Anonymkode: d5981...7cf
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Noen legevater tar inn dette andre ikke. Ring og spør legevakten, vi på forumet vet ikke hvordan din legevakt vurderer deg etter en telefonsamtale. Anonymkode: 4500d...21c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Mest sannsynlig blir du bedt om å ringe fastlegen i morgen Anonymkode: 8f154...1c8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Legevakta er ment til akutte tilfeller som ikke kan vente til fastlegekontoret åpner. Utfra det du skriver vil jeg ikke tro de prioriterer deg. Men det skader selvsagt ikke å ringe. Anonymkode: a836d...1c3