AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #361 Skrevet 20. april 2017 Skal si folk har sterke meninger om taco. Anonymkode: 02e0e...135 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #362 Skrevet 20. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men lapskaus og gryterett er festmat? Eller koldtbord som i bunn og grunn er brødmat og pålegg? Synes det er flott at jenta selv får bestemme menyen. Det er faktisk hennes store dag, og hun vil vel dele livretten sin med gjestene. Anonymkode: bd4b2...7fc Hvem har sagt at lapskaus er festmat,i denne tråden? Anonymkode: f46fa...817 2
Gjest Rose11 Skrevet 20. april 2017 #363 Skrevet 20. april 2017 Herregud, server Taco hvis du vil det. Det er jo ikke gjestene som bestemmer. Det går an å ha en liten vri, trenger ikke å være standard norsk Taco. Visste ikke at folk kunne ta så på vei pga Taco.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #364 Skrevet 20. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et selskap en vennlighet mot gjestene? Er det ikke gjestene som er så heldig å få være med på å feire noen sin store dag? Det er da slett ikke gitt at man får komme i selskap, og det hører da ingen steds hjemme at man skal legge seg opp i hva man får servert i et selskap. Er dere sånne som klager når dere får gaver dere ikke liker også? Anonymkode: b5e9c...db7 Det er jo akkurat det jeg skriver, en vennlighet mot gjestene. Og selvfølgelig legger man seg ikke oppi hva man får servert. Men det er faktisk vanlig å tenke litt på gjestene og ikke bare seg selv når man planlegger en stor fest, nettopp fordi folk skal føle seg "heldige". Man tar for eksempel hensyn til allergikere, og ved et stort selskap serverer man ikke altfor spesielle ting. Rakfisk passer flott i et uformelt rakfisklag, mindre godt som eneste rett i en konfirmasjon. Jeg personlig liker ikke øl, men serverer det selvsagt til mine gjester likevel når det passer! Jeg elsker sjømat og serverer det ofte på middager hjemme, men i en konfirmasjon med både eldre og små barn ville jeg prioritert en meny som oppleves som festlig, men der alle finner noe de liker. (Det er faktisk også sånn at det er visse sosiale forventninger knyttet til hva som serveres ved ulike anledninger enten det er julemiddag, barneselskap, nyttårsaften, 17.mai-frokost, - nei, man bryter ikke norsk lov ved å servere ribbe på 17.mai, men det er ikke normen!). Anonymkode: 863d7...d4a 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #365 Skrevet 20. april 2017 Det er nå sånn at unger skal få bestemme fra de klarer å åpne kjeften. Du kan jo risikere å få sendt en advokat på nakken,om de ikke får bestemme. Gjør det ungene godt? Faktisk er konfirmasjon en inngang til "voksenverden". Du blir ikke voksen på en dag. Da trenger du rettledning og korrigering. Evner ikke foreldrene det,så hva venter du av ungene dine. Det er mye planlegging på en så stor stadig, her kan de se selv,hva som må til av planlegging av en så stor begivenhet. Stas. Tygg litt på ordet STAS. Det er vel ikke Taco i seg selv,som er problemet her,men at folk ikke evner å skille mellom hverdag og STASfest. Anonymkode: f46fa...817 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #366 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er jo apekatter alle som en. Å gå rundt i finstasen gjør oss ikke noe mindre primale. Anonymkode: 3eb5e...d20 Men det er noe ved taco som gjør meg primal. Må liksom glefse det i meg og slikke tallerken. Greier ikke å spise det normalt siden det er sånn kosemat. Og så blir man forvirret siden taco bare spises på fredager og da hører det liksom ikke til å ha taco på fest. Det er en sånn type mat man sitter alene eller med de aller næreste slik at man ikke blir så flau når man griser sånn. Anonymkode: 10e6c...2d7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #367 Skrevet 20. april 2017 Ja,da kan vi vel vente 100 tråder etter mai,om folk som har fått Taco saus på kjoler, dresser, osv. De skal vel ha erstatning osv. Noen som husker han der Reidar... var med på et tvprogram de bygde hus. Han er sånn som lærer bort takt og tone,skikk og bruk. Da viste de på tv...eks at det ikke passer med Taco på første date. Det ble vist ulike måter å spise på. Grisete. Anonymkode: f46fa...817 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #368 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De som synes Taco er fest...Ville vel klikka om jeg kom i dongeri eller joggedress i selskapet. Anonymkode: f46fa...817 Om det er det som skal til for at fiffen tør å delta i en taco-konfirmasjon så for all del! Jo flere vi er sammen Anonymkode: df380...bdc 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #369 Skrevet 20. april 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat det jeg skriver, en vennlighet mot gjestene. Og selvfølgelig legger man seg ikke oppi hva man får servert. Men det er faktisk vanlig å tenke litt på gjestene og ikke bare seg selv når man planlegger en stor fest, nettopp fordi folk skal føle seg "heldige". Man tar for eksempel hensyn til allergikere, og ved et stort selskap serverer man ikke altfor spesielle ting. Rakfisk passer flott i et uformelt rakfisklag, mindre godt som eneste rett i en konfirmasjon. Jeg personlig liker ikke øl, men serverer det selvsagt til mine gjester likevel når det passer! Jeg elsker sjømat og serverer det ofte på middager hjemme, men i en konfirmasjon med både eldre og små barn ville jeg prioritert en meny som oppleves som festlig, men der alle finner noe de liker. (Det er faktisk også sånn at det er visse sosiale forventninger knyttet til hva som serveres ved ulike anledninger enten det er julemiddag, barneselskap, nyttårsaften, 17.mai-frokost, - nei, man bryter ikke norsk lov ved å servere ribbe på 17.mai, men det er ikke normen!). Anonymkode: 863d7...d4a Prøv å grille ribba, mye mer søttende mai-stemning med en gang. Jeg syns man har tenkt masse på gjestene om man tar hensyn til eventuelle allergikere og serverer mat som er god, det være seg taco eller jegergryte eller hva som helst annet. Også finner jeg meg greit i at jeg ikke kan få servert livretten min i alle selskap jeg deltar i. Verden går ikke under om man ikke gjør akkurat alt helt likt som naboene, foreldrene og besteforeldrene alltid har gjort. Anonymkode: b5e9c...db7 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #370 Skrevet 20. april 2017 Det er nå sånn at unger skal få bestemme fra de klarer å åpne kjeften. Du kan jo risikere å få sendt en advokat på nakken,om de ikke får bestemme. Gjør det ungene godt? Faktisk er konfirmasjon en inngang til "voksenverden". Du blir ikke voksen på en dag. Da trenger du rettledning og korrigering. Evner ikke foreldrene det,så hva venter du av ungene dine. Det er mye planlegging på en så stor stadig, her kan de se selv,hva som må til av planlegging av en så stor begivenhet. Stas. Tygg litt på ordet STAS. Det er vel ikke Taco i seg selv,som er problemet her,men at folk ikke evner å skille mellom hverdag og STASfest. Anonymkode: f46fa...817
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #371 Skrevet 20. april 2017 pff, selvfølgelig er det selve tacoen som gjør folk provoserte her. Ja, og ts sin overskrift visstnok da.. Anonymkode: df380...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #372 Skrevet 20. april 2017 Ungene elsker seibiff med løk her. Om han ønsker det i konfirmasjonen,skal vi da si ja. Blir jo dandert etter alle kunstens regler,og konfirmanten får det HAN liker. Det er vel det viktigste? Anonymkode: f46fa...817 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #373 Skrevet 20. april 2017 Digg med chilli sin carne. Fint med et veggisalternativ også! Anonymkode: 1f0de...91c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #374 Skrevet 20. april 2017 På 19.4.2017 den 12.58, AnonymSjiraff skrev: Klarer virkelig ikke folk å spise taco uten å søle på seg? Har selv vært i konfirmasjon med taco og det gikk helt fint. Enig! Satt og lurte på det samme. Dere som kommenterer at det er så mye søl, hvordan er det egentlig dere spiser? Hverken 7- åringen eller 3- åringen her griser mer med taco enn annen mat. Anonymkode: cd077...eb7 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #375 Skrevet 20. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungene elsker seibiff med løk her. Om han ønsker det i konfirmasjonen,skal vi da si ja. Blir jo dandert etter alle kunstens regler,og konfirmanten får det HAN liker. Det er vel det viktigste? Anonymkode: f46fa...817 Mener du virkelig det? At det viktigste er at konfirmanten får livretten sin? Anonymkode: 863d7...d4a 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #376 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig! Satt og lurte på det samme. Dere som kommenterer at det er så mye søl, hvordan er det egentlig dere spiser? Hverken 7- åringen eller 3- åringen her griser mer med taco enn annen mat. Anonymkode: cd077...eb7 Og ikke oss voksne heller forresten Poenget mitt er at selv barn kan spise taco uten å søle. Anonymkode: cd077...eb7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #377 Skrevet 20. april 2017 Wow sier jeg bare.. skulle pinadø tro det var foreldra sin dag for å vise seg frem. Anonymkode: 36185...852 2
Gjest Citronella Skrevet 20. april 2017 #378 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det er det som skal til for at fiffen tør å delta i en taco-konfirmasjon så for all del! Jo flere vi er sammen Anonymkode: df380...bdc Å ikke kle seg pent i selskap er respektløst og en helt annet diskusjon.
Gjest New Girl Skrevet 20. april 2017 #379 Skrevet 20. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du virkelig det? At det viktigste er at konfirmanten får livretten sin? Anonymkode: 863d7...d4a Det viktigste er vel ikke maten i det hele tatt, egentlig? Det viktigste foregår vel i kirka?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #380 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, Citronella skrev: Å ikke kle seg pent i selskap er respektløst og en helt annet diskusjon. Det synes jeg ikke, da det er flere her som sier de er redd for å få søl på dyre bunader/kjoler/dress pga søl fra fredagstaco mat, så jo det synes jeg er veldig vesentlig i denne diskusjonen. Anonymkode: e5ee6...d13 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå