Gå til innhold

Allergisk mot NSAIDS?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok en ibux før jeg la meg, mot hodesmerter. Etter 4-5 timer våknet jeg kaldsvett, med skjelvinger og noe kløe. Følte meg virkelig elendig, frøs så enormt også, skalv... Lå under dyna og var iskald. Føltes som maur gikk i kroppen. Tok en allergitablett og det ga seg etter 1 time eller noe. Ingenting etterpå.

Kan jeg rett og slett være allergisk mot ibux? Er mye allergisk og det virket som allergi.. 

Vil det påvirke andre medisiner eventuelt? F.eks narkose... eller når jeg er hos tannlegen D:

Anonymkode: dc25e...9b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som blir skikkelig dårlig vær gang hun tar noe sterkere enn paracet. Spyr og blir så dårlig...

Anonymkode: ebb3d...190

Gjest førstedamen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tok en ibux før jeg la meg, mot hodesmerter. Etter 4-5 timer våknet jeg kaldsvett, med skjelvinger og noe kløe. Følte meg virkelig elendig, frøs så enormt også, skalv... Lå under dyna og var iskald. Føltes som maur gikk i kroppen. Tok en allergitablett og det ga seg etter 1 time eller noe. Ingenting etterpå.

Kan jeg rett og slett være allergisk mot ibux? Er mye allergisk og det virket som allergi.. 

Vil det påvirke andre medisiner eventuelt? F.eks narkose... eller når jeg er hos tannlegen D:

Kommer veldig ann på hva du er allergisk mot i ibuxen. Mange er akergisk mot ibux, men har aldri møtt noen som er allergisk mot n8e tannlegen bruker eller narkose,. Jeg synes egentlig det høres ut som ibuxen har virket og gjort jobben sin. Du har tydelig svettet, det er ibuxen som hjelper kroppen å svette ut sykdom. Når man svetter blir man våt, da blir man også kald.  

AnonymBruker
Skrevet

Er dette første gang du har tatt en ibux? Det kan nok være mange andre grunner til reaksjonen enn ibuxen, men du kan jo ta det opp med lege.

Anonymkode: 63dbd...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan like gjerne være det du tok ibuxen fro som selve inuxen. Allergitabletten kan være placeboeffekten. 

Snakk med lege. Allergi av den typen du beskriver med høyst uvanlige sympotomer er vel ikke akkurat symptomer på allergi?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som blir skikkelig dårlig vær gang hun tar noe sterkere enn paracet. Spyr og blir så dårlig...

Anonymkode: ebb3d...190

Ibux er verken sterkere eller mildere enn paracet, det er to ulike virkestoff. Dermed er dette et god dag mann økseskaft svar fra deg. 

Anonymkode: 8a72c...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, førstedamen skrev:

Kommer veldig ann på hva du er allergisk mot i ibuxen. Mange er akergisk mot ibux, men har aldri møtt noen som er allergisk mot n8e tannlegen bruker eller narkose,. Jeg synes egentlig det høres ut som ibuxen har virket og gjort jobben sin. Du har tydelig svettet, det er ibuxen som hjelper kroppen å svette ut sykdom. Når man svetter blir man våt, da blir man også kald.  

Jeg var ikke syk. Jeg hadde hodepine""

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette første gang du har tatt en ibux? Det kan nok være mange andre grunner til reaksjonen enn ibuxen, men du kan jo ta det opp med lege.

Anonymkode: 63dbd...eb5

Nei, det er ikke det. Men kroppen min utvikler allergi mot noe plutselig. vet ikke hvorfor, men det skjer. Tåler plutselig ikke mais, f.eks. Spiste popcorn her en dag (2 dager etter jeg spiste popcorn uten reaksjon!) og hovnet opp i 3 dager etterpå, måtte på legevakten og få kortisonkur som jeg gikk på 1 uke. Hendene mine var dobbelt så store, fikk nesten ikke puste. Er en spesiell lidelse jeg har... plutselig tåler jeg ikke noe jeg "alltid har tålt", som f.eks ibux. Har ikke tatt det ofte, men tok det nå da og har tatt det tidligere uten reaksjon. Men det et det ENESTE jeg hadde i meg, skjønner du. Så kan ikke ha vært noe annet

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan like gjerne være det du tok ibuxen fro som selve inuxen. Allergitabletten kan være placeboeffekten. 

Snakk med lege. Allergi av den typen du beskriver med høyst uvanlige sympotomer er vel ikke akkurat symptomer på allergi?

Ibux er verken sterkere eller mildere enn paracet, det er to ulike virkestoff. Dermed er dette et god dag mann økseskaft svar fra deg. 

Jeg har fått tidsfrist for time til utredning, det er mest sannsynlig en immunsykdom - MEN den utløses av allergi. Og kanskje noen stoffer i ibuxen, som jeg ikke vet om ennå

Paracet virker ikke på meg, derfor tok jeg ibux

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tidsfrist for time til utredning, det er mest sannsynlig en immunsykdom - MEN den utløses av allergi. Og kanskje noen stoffer i ibuxen, som jeg ikke vet om ennå

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor opplyser du ikke om disse særegne rorholdene i hi? 

Når du vet at du har noe du skal utredes for og angivelig reagerer på ting slik du beskriver, så er da Ibux og NSAIDs ikke noe du putter i deg uten videre.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor opplyser du ikke om disse særegne rorholdene i hi? 

Når du vet at du har noe du skal utredes for og angivelig reagerer på ting slik du beskriver, så er da Ibux og NSAIDs ikke noe du putter i deg uten videre.

Eh, jo. Selvsagt.. herlighet. Man kan ikke slutte å leve! Jeg har tatt ibux før uten å få reaksjon. Men fikk det nå.

Kan heller ikke slutte å spise mat i tilfelle jeg får en reaksjon, og mat har vært "hovedfienden" min, ikke medisiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...