AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Hei. I morgen skal jeg få narkose for første gang. Er bare 20 år og er så utrolig redd for å ikke våkne opp igjen av den.. Sånn som jeg vet så er jeg frisk, men hva om jeg har en hjertefeil uten at jeg vet det og så gjør det at jeg dør av narkosen? Kan noen berolige meg?:( Anonymkode: 210df...53e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Bybyer får narkose, eldre svakere mennesker får narkose og alvorlig syke får narkose. De aller, aller fleste våkner opp etterpå uten å ha lukket øynene for siste gang på grunn av narkosen. De undersøker deg i forkant av narkosen og er du frisk og rask, uten infeksjoner ol, så er faren med narkose forsvinnende liten. Det er mer risikabelt å bevege seg i trafikken. Du sovner med et poff, og våkner når de er ferdig. Anonymkode: 0153a...903 3
Gjest Cyrus Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Bare gled deg til narkose. Bedre søvn er det ikke mulig å få. Og er du heldig får du post-operativ delirium etterpå, og da får alle en god historie å fortelle 😊
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, Cyrus skrev: Bare gled deg til narkose. Bedre søvn er det ikke mulig å få. Og er du heldig får du post-operativ delirium etterpå, og da får alle en god historie å fortelle 😊 Narkose er ingen søvn, den er heller ikke behagelig. Å skremme ts er helt unødvendig. Anonymkode: 0153a...903 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Jeg våknet fra narkose for 2 timer siden. Jeg sitter og kjeder meg på overvåking og venter på å bli sendt videre. Jeg var veldig nervøs før operasjonen og var redd for det samme som deg. Veldig redd for å ikke våkne igjen. jeg hadde en anestesilege og en anestesisykepleier som jeg satt ned med før operasjonen som svarte på alle spørsmål, det var veldig betryggende. jeg ble fortalt hele veien hva som skjedde, de fortalte at de startet å gi meg et middel og ba meg tenke på noe hyggelig. Før jeg rakk å tenke på noe hyggelig var jeg borte. Det føltes ut som jeg våknet umiddelbart etterpå og var ekstremt komfortabel i en myk seng med en varm dyne over. Veldig hyggelige sykepleiere spurte hvordan jeg hadde det. Dette var en så positiv opplevelse for meg at jeg ikke kommer til å være redd for å gjøre dette igjen. Lykke til,! Anonymkode: 70eae...943
Gjest Cyrus Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Narkose er ingen søvn, den er heller ikke behagelig. Å skremme ts er helt unødvendig. Anonymkode: 0153a...903 Jeg har vært i narkose 3 ganger, og alle gangene har jeg opplevd "sove"-delen som svært behagelig. Jeg får dog sterke reaksjoner etter oppvåkning, med kvalme og oppkast i opptil 12 timer etter endt operasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Narkose er ingen søvn, den er heller ikke behagelig. Å skremme ts er helt unødvendig. Anonymkode: 0153a...903 Narkose er verken behagelig eller ubehagelig, den er jo omtrent ingenting. Man får beskjed om at nå setter de narkosestoffet rett i blodårene og så er det neste man husker at man våkner i halvørka og tenker "hæ? ferdig allerede?". Det er ikke som å våkne en morgen etter en god natts søvn. Det syntes i hvertfall ikke jeg. Ikke vær redd, ts, jeg var pisseredd på forhånd fordi jeg har hatt mye ekstraslag på hjertet o.l. men det gikk helt fint med meg Anonymkode: 2b195...3a6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 9 minutter siden, Cyrus skrev: Jeg har vært i narkose 3 ganger, og alle gangene har jeg opplevd "sove"-delen som svært behagelig. Jeg får dog sterke reaksjoner etter oppvåkning, med kvalme og oppkast i opptil 12 timer etter endt operasjon. Tror du juger jeg! Det føles absolutt ikke som å sove! Det blir bare svart og plutselig våkner man opp igjen, sliten, groggy og jævlig! Anonymkode: f910d...594 1
goldenchanel Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 Narkose er som ingenting, de fleste er nervøs først også får du beskjed om å telle ned fra 10 el 100 og innen du kommer til 5 er det som å sove siden våkner du opp, ligg groggy og noen ganger kvalm.
Gjest Cyrus Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du juger jeg! Det føles absolutt ikke som å sove! Det blir bare svart og plutselig våkner man opp igjen, sliten, groggy og jævlig! Anonymkode: f910d...594 Jeg snakker helt sant.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 Takk for betryggende ord!!:-) Anonymkode: 210df...53e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du juger jeg! Det føles absolutt ikke som å sove! Det blir bare svart og plutselig våkner man opp igjen, sliten, groggy og jævlig! Anonymkode: f910d...594 Jeg syntes det føltes som den deiligste dypeste søvn, våknet groggy men ikke kvalm. Anonymkode: 70eae...943 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #13 Skrevet 19. april 2017 Selve narkosen kjenner du ingenting til, du slokner bare plutselig etter du tar på deg den oxygen masken. Å våkne første gang etter jeg hadde tatt narkose var himmelsk, skulle trodd jeg hadde fått noe heroin. Anonymkode: c155a...16a 1
Gjest Lofilteret Skrevet 19. april 2017 #14 Skrevet 19. april 2017 Fikk narkose annen hver dag i 3 uker i fjor. Aldri følt meg så trygg. Man er jo overvåket konstant, så det er ikke noe å bekymre seg for
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #15 Skrevet 19. april 2017 Reisen til sykehuset er nok mye farligere enn selve narkosen Anonymkode: 5304c...641 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #16 Skrevet 19. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reisen til sykehuset er nok mye farligere enn selve narkosen Anonymkode: 5304c...641 Det er rett. Mye større sannsynlighet for at TS dør på vei til sykehuset enn i narkose. Mennesker med hjerteproblemer blir lagt i narkose til og med, og anestesisykepleierne er til og med så flinke at de klarer å stabilisere slike pasienter. Så tror ikke du har så mye å bekymre deg for TS. Anonymkode: eaa71...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #17 Skrevet 19. april 2017 Dette går fint, ts. Du får mulighet til å snakke med anestesilegen eller anestesisykepleieren før operasjonen, og da kan du fortelle hva du er redd for. De vil forklare deg hvor nøye de overvåker det som skjer. Anestesipersonalet er der for å passe på deg under hele operasjonen og utstyret de har til å følge med på deg er veldig avansert. Anonymkode: e9938...0e7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #18 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, Cyrus skrev: Jeg har vært i narkose 3 ganger, og alle gangene har jeg opplevd "sove"-delen som svært behagelig. Jeg får dog sterke reaksjoner etter oppvåkning, med kvalme og oppkast i opptil 12 timer etter endt operasjon. Be om kvalmestillende sammen med narkosen neste gang Anonymkode: 81dfd...562
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå