Gå til innhold

Katten min er død

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kveld fikk vi vite gjennom en gruppe på facebook, at den 6 måneder gammle pusen vår ble påkjørt .. 

Jeg er veldig lei meg, å sitter igjen med mye dårlig samvittighet :( Angrer på at jeg lot han gå ut så tidlig på morningen.. Hadde jeg bare holdt han inne hadde han enda vært her.. Jeg føler all skylden er på meg :sad: 

Han som kjørte bilen, stakk bare av å lot han ligge der... 

Føler meg ganske teit, men tror aldri jeg kommer over dette.. 

Noen ander som har opplevd samme situasjon? Hvor lang tid tok det å komme over det? 

Anonymkode: 54599...a03

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6 mnd er ganske ungt for å vandre ute alene over lengre tid. Var den kastrert og chippet? Hadde du/dere lært den opp å være ute med å være med den i intervaller og med belønning? 

Anonymkode: ebb54...ae7

• Liker 2
Skrevet

Å, stakkars deg!! Det er ikke noe trivelig å miste pusen sin, har gjort det selv. Men vet du, det blir bedre! 

Det kommer ikke noe godt ut av å klandre seg selv. Det er slikt som skjer av og til dessverre, kjæledyr dør. Husk heller de koselige stundene du hadde med kattepusen din, bevar de gode minnene:-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 mnd er ganske ungt for å vandre ute alene over lengre tid. Var den kastrert og chippet? Hadde du/dere lært den opp å være ute med å være med den i intervaller og med belønning? 

Anonymkode: ebb54...ae7

Den var chippet og kastrert ja. Nei ikke med belønning og intervaller nei. Vi var med den ut i begynnelsen, og siden dag 1 har den kun vandret i lag med nabokatten på plenen vår. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, JegErMeg skrev:

Å, stakkars deg!! Det er ikke noe trivelig å miste pusen sin, har gjort det selv. Men vet du, det blir bedre! 

Det kommer ikke noe godt ut av å klandre seg selv. Det er slikt som skjer av og til dessverre, kjæledyr dør. Husk heller de koselige stundene du hadde med kattepusen din, bevar de gode minnene:-)

Takk for hyggelig svar. Godt å høre. <3

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke klandre deg selv 💜 Min pus ble påkjørt langt fra der vi bodde. Han var kastrert og chippet, å hvorfor han dro så langt aner jeg ikke. Godt voksen og alltid rett rundt husveggen. Tenkte mye på at hvis jeg hadde sluppet han ut 10 min senere så ville den bilen vært borte før pus kom dit. Men det nytter ikke å tenke slik. Det vil bli bedre, jeg savner så klart pusen min enda (7 år siden nå) men det er ikke vondt mer. Nå husker jeg de gode tidene vi hadde og alt det rare han gjorde. 

Anonymkode: 43ed9...fb2

• Liker 4
Skrevet

Så så ts dette går bra. Det er selvfølgelig ikke din skyld at katten døde. Det kalles uflaks og kan ramme oss alle. :klem:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mistet noen dyr som jeg liksom aldri kommer over, men man begynner jo å kose seg med minnene om dem etter hvert i stedet for å bli deppa.

Da jeg var yngre hadde jeg en kanin som var med på flyttelasset da vi kjøpte hus på landet. Hun hadde alltid gått ute som hun ville på dagtid, i fire år, og jeg tenkte ikke på at nå hadde vi reven rundt huset her og hun var et lett bytte. Så det gikk som det måtte gå, en dag satt hun ikke og ventet da vi kom hjem fra jobb. (Vi hadde kattedør som vi åpnet om morgenen).

Når sånne ting skjer så begynner man å tenke sikkerhet og blir selvfølgelig etterpåklok. Du skal ikke slippe katten ut når den er så liten neste gang, hold den inne til den er 8-9 måneder. Man kan aldri helgardere seg mot ulykker, men sjansen er større for at katten kan ta vare på seg selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok for tidlig å slippe den ut  alene når den er så liten ja😢 Den burde vært minst dobbelt så gammel, og burde vennes på å være ute i bånd først. Jeg fikk beskjed av dyrlegen å gå tur med min i runder med klokka. Først rundt huset, og så videre i nabolaget. Det er slik de opparbeider seg stedsans. Når det er sagt, kan jeg skjønne at du slapp den ut fordi du ikke visste bedre. De vil jo så gjerne ut etter hvert, min jamret seg og stod ved døren 24/7 den siste tiden før hun fikk gå ut alene. Det eneste du kan gjøre, er å tenke på at du ikke slapp den ut for å være slem. Heller omvendt, tenker jeg. Jeg har selv hatt en katt som måtte avlives på grunn av nyresvikt, og for meg var det så utrolig fælt å tenke på at jeg ikke dro til dyrlegen før, da jeg så at den begynte å bli stygg i pelsen,og ikke var helt i form. Men jeg skjønte ikke at den var så syk før det var for sent. Ingenting jeg kunne gjøre med det,annet enn å ta lærdom av det. Og det gjør jo du også nå, med din triste opplevelse.Klem til deg❤

Anonymkode: dee6f...ab0

Skrevet

Det er selvsagt ikke din skyld, men slik vil man jo alltid tenke. Det er helt  forferdelig å miste pusen på veien, jeg vet det. Sender deg en klem

• Liker 3
Skrevet

Klemmer til deg! Så trist.

Tenk på at den har det fint et annet sted, kanskje i pusehimmelen. :rodmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, her har Ts vært totalt uansvarlig og trosset alle råd.

Så "åhh stakkars deg Ts", ikke fra meg. Jeg syns synd på den stakkars katten jeg!😭som mistet 20 år av livet sitt pga dumskap kombinert med ondskap 

Anonymkode: a42c0...058

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så "åhh stakkars deg Ts", ikke fra meg. Jeg syns synd på den stakkars katten jeg!😭som mistet 20 år av livet sitt pga dumskap kombinert med ondskap 

Rapportert 

Anonymkode: 43ed9...fb2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Unge katter er nok litt "dumme", de forstår ikke at bil = farlig og hvordan unngå dem. 

Se på dette heller som en lærdom enn noe der du skal føle skyld i all evighet. Alle gjør feil og det er ok! Det viktigste er at man lærer sine feil og handler annerledes i fremtiden. Ja, jeg skjønner at det er veldig trist at et dyr døde, men du kan ikke endre fortiden ved å føle skyld. Det eneste man kan gjøre er å lære og se fremover

Det er vanlig å føle skyld på dyrets vegne, men husk at dyret hviler i fred, det kan ikke føle noe. Du føler dårlig samvittighet ovenfor et dyr som ikke føler noe lenger. Det høres kanskje kynisk ut, men jeg tror nok det er på en lignende måte mange kommer over tap på. De innser at noen av de vonde følelsene er på vegne av dyret som ikke kan føle lenger. Dine følelser vil ikke påvirke katten din som ikke kan føle. Han har det bra nå, han hviler i fred. Du kan også få lov å ha det bra igjen

Anonymkode: 7f74a...219

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rapportert!

Anonymkode: 7421e...bd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi mistet også katten vår i dag. Hun ble 1 1/2 år. Hun ble syk og var hos dyrlege i dag. Viste seg at hun hadde en uhelbredelig alvorlig sykdom. Så hun måtte få slippe.

Det er vondt, men det går bedre etter hvert. Føler med deg.

Anonymkode: 1bb38...987

• Liker 4
Gjest lipgloss
Skrevet

så leit da :( 

føler med deg, det er utrolig trist å miste et kjæledyr,de er som et familiemedlem.

masse klemmer

Ronja 😘

AnonymBruker
Skrevet

Så leit å høre. Husk de gode minnene, og ta vare på deg selv. 

Anonymkode: 7a4f6...534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet hvordan du har det. Mistet en pus for et år siden. Trodde aldri jeg skulle komme over det. Nå har det kommet to nye katter i mitt hus: de trengte et hjem, og jeg trengte katter; trenger alltid katter i livet mitt. Ta vare på de små potesporene han satt i hjertet ditt❤

Anonymkode: 5ff55...1e4

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke din feil❤ dette kunne skjedd hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Føler med deg💖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...