Gå til innhold

Fettsuging

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden måtte jeg gå på en hestekur med kortison pga sykdom. Dette resulterte i at jeg gikk opp 20 kg på 14 dager. Jeg er tilbake til normalvekt nå. Men jeg fikk en del strekkmerker på innside lår og hofter. Noe som igjen har gjort at jeg har en del sideflesk. Altså død/ overflødig hun på hofter og innside lår. Uansett blir jeg ikke kvitt dette, trener, spiser sunt. Det er dette på hoftene som plager meg mest. Det tyter utav buksen uansett. Er det mulig å få dekket fettsuging?det ødelegger selvtilliten min.

Anonymkode: 7cef8...0d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å få det dekket, må det være et medisinsk problem for deg, f.eks. fuktighet pga. hudfolder. Det høres det ikke ut som du har. Da må du gå på det private markedet hvor det koster ca. 24.000 kr. sist jeg sjekket.

Anonymkode: 054c6...f9e

Gjest Ingenting2
Skrevet

Alt som skal dekkes altså. Er det mulig? Jeg leser tråd på tråd om erstatning for ditt, får jeg dekket datt. Alt er selvsagt samfunnets feil og alt må dekkes. :frkk:

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden måtte jeg gå på en hestekur med kortison pga sykdom. Dette resulterte i at jeg gikk opp 20 kg på 14 dager. Jeg er tilbake til normalvekt nå. Men jeg fikk en del strekkmerker på innside lår og hofter. Noe som igjen har gjort at jeg har en del sideflesk. Altså død/ overflødig hun på hofter og innside lår. Uansett blir jeg ikke kvitt dette, trener, spiser sunt. Det er dette på hoftene som plager meg mest. Det tyter utav buksen uansett. Er det mulig å få dekket fettsuging?det ødelegger selvtilliten min.

Anonymkode: 7cef8...0d9

Overflødig hud er overflødig hud. Det må du isåfall skjæres vekk. Dra på en uforpliktende konsultasjon hos plastikkirurg og hør hva han /hun anbefaler. 

Anonymkode: ee3db...793

AnonymBruker
Skrevet

Fettsuging av sideflesk betaler ikke det offentlige for. Løs/overflødig hud gir heller ikke som hovedregel rett til å få dekket utgiftene til plastisk kirurgi, det må foreligge en medisinsk begrunnelse. Vurderingen må tas av en plastisk kirurg og du må få legen din til å henvise deg til en.

Alle med uperfektheter kan ikke få dekket kosmetiske operasjoner av det offentlige selv om man har komplekser. Hvem har ikke en kroppsdel eller noe ved utseendet som man godt kunne tenke seg at var litt annerledes. Tenk så mange mennesker det er som har litt ekstra som tyter over buksekanten og ikke er helt stramme, for eksempel. Om alle skulle fått penger til å stramme opp til idealkroppen, ville det gått på bekostning av en god del andre ting som det offentlige heller bør bruke penger på.

Beklager moraliseringen, men jeg er enig med ab over her i at det er veldig mange tråder med spørsmål om hva det offentlige kan betale for av ulike ting. Fettsuging er ikke dyrere enn at de aller fleste kan klare å spare til det.

Anonymkode: cdb5d...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Jeg ser jeg var litt uklar over her. Hvis du skal betale selv er det selvsagt ikke behov for innblanding fra fastlege. Da ringer du bare til en plastisk kirurgisk klinikk og ber om konsultasjon med en plastisk kirurg. Noen har gratis konsultasjoner, det finner du evt på prisliste på hjemmesiden deres.

Anonymkode: cdb5d...07a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overflødig hud er overflødig hud. Det må du isåfall skjæres vekk. Dra på en uforpliktende konsultasjon hos plastikkirurg og hør hva han /hun anbefaler. 

Anonymkode: ee3db...793

Riktig. 

Fettsuging vil kun være fordelaktig hvis du f.eks. har overflødig fett på mage/hofter/lår(ja, overalt) du "ikke blir kvitt" uten å se radmager ut ellers. Altså "stubborn fat". Snakker vi løs hud, må dette skjæres vekk, og du kan forvente en del arrdannelse(for de fleste er dette underordnet da man jo blir kvitt løs hud, og får en stram kropp). Hvis det kun er snakk om litt hud, kan det i noen tilfeller trenes bort(med hard styrketrening), men dette gjelder i de færreste tilfeller. Du har f.eks. mødre som etter graviditeter er superslanke, men som har løs hud på magen de ikke får gjort noe med. Det trenger ikke være veldig mye heller, men nok til at kvinnen føler seg ukomfortabel. Dette må fjernes kirurgisk. Løs hud er ikke fett.

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet
På 19.4.2017 den 9.42, canacas skrev:

Alt som skal dekkes altså. Er det mulig? Jeg leser tråd på tråd om erstatning for ditt, får jeg dekket datt. Alt er selvsagt samfunnets feil og alt må dekkes. :frkk:

Nå var det vel ingen som sa at noe som helst var samfunnets feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...