Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ka-ching! Jackpot! :P Altså, de aller fleste er skeptiske til den diagnosen, og med god grunn. Det er en tullediagnose. ME er mer realistisk, så jeg trekker det tilbake. Fort gjort å gå på en smell etter kreft, kyssesyke e.l. Men fibromyalgi er en diagnose som legene setter når de har fått nok av sytete pasienter som ikke kan jobbe så mye som en time i uka og har en våt drøm om å bli uføretrygdet. Gjerne med ung ufør tillegget også. Da har de oppnådd det ultimate i livet. Jeg gjentar, det er ikke rart at NAV er skeptiske. Og hvis du frykter at du kan bli overkjørt i møtet med NAV, så er det nok en grunn til det for å si det sånn! ;-)

Anonymkode: cc9fb...a83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ka-ching! Jackpot! :P Altså, de aller fleste er skeptiske til den diagnosen, og med god grunn. Det er en tullediagnose. ME er mer realistisk, så jeg trekker det tilbake. Fort gjort å gå på en smell etter kreft, kyssesyke e.l. Men fibromyalgi er en diagnose som legene setter når de har fått nok av sytete pasienter som ikke kan jobbe så mye som en time i uka og har en våt drøm om å bli uføretrygdet. Gjerne med ung ufør tillegget også. Da har de oppnådd det ultimate i livet. Jeg gjentar, det er ikke rart at NAV er skeptiske. Og hvis du frykter at du kan bli overkjørt i møtet med NAV, så er det nok en grunn til det for å si det sånn! ;-)

Grattis! Du fortjener en medalje fordi du greide å gjette det.... Haha :sarkasme: . Det er ikke ofte jeg ønsker andre vondt, men jeg håper du får fibromyalgi, så får nok pipa en annen låt. Jeg ante ikke hva det var før legen min nevnte det. Dette er bevist gjennom ct-skanninger hvor folk med FM har utslag i smertesentre i hjernen. Hvordan forklarer du det da? Orker ikke ikke bruke mer tid på sånne uopplyste folk som deg. At du kommer her og forteller meg at det er en tullediagnose kommer du ikke akkurat lang vei med, ettersom det er JEG og ikke du som lever med det. Og for meg er det høyst reelt, så hva du mener om det, driter jeg i. Du tror tydeligvis du står høyere enn spesialister og forskere på område. Haha.

Om det er noen her som tror de er noe de ikke er, så er det deg! ;)

Anonymkode: 256fa...603

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 18.4.2017 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Har ikke kommet så langt som deg men skal sannsynligvis i et slikt møte selv en gang om ikke altfor lenge. :) Min lege sier at han kan ikke gjøre annet enn å bekrefte ovenfor NAV at det jeg beskriver passer med diagnosen og det skal holde slik jeg har forstått det. Håper du gir tilbakemelding her inne om hvordan møtet går.

Anonymkode: 40650...c3c

Hei! Møtet gikk veldig fint. Ikke så skummelt som jeg hadde trodd. NAV-veilederen spurte egentlig bare hvordan jeg så for meg veien videre, om hvordan jobben kunne tilrettelegge når jeg så smått kunne begynne å jobbe igjen og at han hadde snakket med legen min og avklart situasjonen vedr. min helsetilstand. Ja, generelt litt småprat rundt tilrettelegging og avtale om nytt møte. Møtet varte i rundt 15 minutter, og jeg ble overrasket over hvor mye som bare var info og hvor lite som var spørsmål rettet til meg. 

Mulig jeg var litt heldig med veileder også. Han virket veldig sympatisk og rettferdig. 

Lykke til når det blir den tur :).

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Møtet gikk veldig fint. Ikke så skummelt som jeg hadde trodd. NAV-veilederen spurte egentlig bare hvordan jeg så for meg veien videre, om hvordan jobben kunne tilrettelegge når jeg så smått kunne begynne å jobbe igjen og at han hadde snakket med legen min og avklart situasjonen vedr. min helsetilstand. Ja, generelt litt småprat rundt tilrettelegging og avtale om nytt møte. Møtet varte i rundt 15 minutter, og jeg ble overrasket over hvor mye som bare var info og hvor lite som var spørsmål rettet til meg. 

Mulig jeg var litt heldig med veileder også. Han virket veldig sympatisk og rettferdig. 

Lykke til når det blir den tur :).

*din

AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, April 18, 2017 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Greier du 1 time pr dag/et par timer i uken, så er det bedre for psyken din enn å være hjemme 100%. Det er viktig å få tankene litt bort fra sykdommen, og få litt positiv input i hverdagen. Jo lengre du er borte fra jobben, jo vanskeligere er det å komme tilbake. Og alle tiltak vil nok bli vurdert bare du kan  jobbe noe. Tenk over om det er noe slags tilrettelegging overhodet som kan hjelpe deg tilbake. Hvis legen tror du kan jobbe snart, så må du kommunisere bedre hvordan du har det. Hvis ikke så blir du tvunget til det, og da kan det være greit å være først ute å foreslå noen slags tilrettelegging. 

Anonymkode: 379c1...001

Det du skriver stemmer. MEN...

Jeg har vært sykemeldt i flere mnd og så arbeidsavklarings penger. Hadde en fysisk krevende jobb med mye smerter i rygg og skuldre. Men jeg slet også sykisk.

Å være hjemme var bedre for det fysiske da smertene dempet seg ved å ikke utføre den type jobb. Men det sykiske ble ikke noe bedre av å være hjemme.

det sykiske blir bedre av å være på jobb, men det fysiske blir ikke bedre av å være på jobb. 

Så, da er man like langt. 

Men man  blir mer utslitt sykisk av å ha smerter pga jobben enn å være hjemme uten smerter men deale med de sykiske plagene man har...

Anonymkode: 01f20...c94

Gjest making.a.mess
Skrevet
På 18.4.2017 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Denne setningen avslørte at det er snakk om ME eller fibromyalgi! :P Og du klarer ikke å jobbe en til to timer i uka? Ikke rart at NAV er litt strenge mot deg, nei...

Fjols som er full av fordommer. Jeg kjenner flere med fibromyalgi som gjør alt i sin makt for å fungere noe. Hørtes ut som om du tror sykdommen bare er vissvass 

AnonymBruker
Skrevet

Migrene (og andre diagnoser) er også slike typer diagnoser som tidligere ble uglesett, FM og ME er nåtidens sykdommer som er igjennom fordommer og fnysing pga lite kunnskap. 

Anonymkode: 07688...2a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 21.4.2017 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Det du skriver stemmer. MEN...

Jeg har vært sykemeldt i flere mnd og så arbeidsavklarings penger. Hadde en fysisk krevende jobb med mye smerter i rygg og skuldre. Men jeg slet også sykisk.

Å være hjemme var bedre for det fysiske da smertene dempet seg ved å ikke utføre den type jobb. Men det sykiske ble ikke noe bedre av å være hjemme.

det sykiske blir bedre av å være på jobb, men det fysiske blir ikke bedre av å være på jobb. 

Så, da er man like langt. 

Men man  blir mer utslitt sykisk av å ha smerter pga jobben enn å være hjemme uten smerter men deale med de sykiske plagene man har...

Anonymkode: 01f20...c94

Psykisk! Med P! Jeeez...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...