Gå til innhold

Somac

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med det? Er utrolig pysete når det kommer til å innta ting som jeg vanligvis ikke tar. :P 

Anonymkode: 894ee...24f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer med det? Er utrolig pysete når det kommer til å innta ting som jeg vanligvis ikke tar. :P 

Ja. Hva vil du vite?

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Ja, jeg brukte det lenge i fobindelse med sykdom, og jeg opplevde gradvis bedring av halsbrann/oppstøt og ingen bivirkninger. Det er viktig å være obs på at de ikke virker med en gang, så man bør være tålmodig, og selvsagt ta dem i henhold til det som står i pakningsvedlegget eller det legen har sagt.

Endret av Margit Spat
AnonymBruker
Skrevet

Fikk utskrevet somac på grunn av store plager med refluks. Kunne liksågodt ha spist pez-drops! Merket ingen verdens ting.

Anonymkode: 282da...965

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Arabella skrev:

Ja. Hva vil du vite?

Først og fremst bivirkninger? Er liksom redd for å få diare eller noe mens jeg er på jobb. Og så lurte jeg på om dere tok det med mat eller før frokost?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst bivirkninger? Er liksom redd for å få diare eller noe mens jeg er på jobb. Og så lurte jeg på om dere tok det med mat eller før frokost?

Jeg må bruke mange forskjellige medisiner, de fleste for hjertet. Jeg ble alvorlig syk for snart to år siden, fikk abdominal blødning. Kroppen kom i fullstendig ubalanse. Det var i den forbindelse jeg blant annet ble satt på Somac, styrke 40 mg. Jeg tar hele tablettdosen om morgenen før mat. Jeg har ikke merket så mye til bivirkninger som kan skyldes Somac.  

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg hadde god effekt av somac. Jeg var ordentlig syk da jeg fikk somac av legen.

Ingen bivirkninger. Men husk at det tar noen dager før du merker bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar somac fordi jeg i perioder tar veldig mye smertestillende, for å forhindre magesår.

Anonymkode: a9be3...45a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg må bruke mange forskjellige medisiner, de fleste for hjertet. Jeg ble alvorlig syk for snart to år siden, fikk abdominal blødning. Kroppen kom i fullstendig ubalanse. Det var i den forbindelse jeg blant annet ble satt på Somac, styrke 40 mg. Jeg tar hele tablettdosen om morgenen før mat. Jeg har ikke merket så mye til bivirkninger som kan skyldes Somac.  

Så bra, altså at du ikke merket til noe bivirkninger. :) Synd å høre at du ble syk, husker at du forsvant i en periode og husker jeg lurte på hvor du var blitt av. Du er jo en av de faste som skriver her inne og da legger man fort merke til om du forsvinner. Godt at du er tilbake, håper du er bedre nå.:smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Elseby13 skrev:

Jeg hadde god effekt av somac. Jeg var ordentlig syk da jeg fikk somac av legen.

Ingen bivirkninger. Men husk at det tar noen dager før du merker bedring.

Jeg sliter ikke noe spesielt med halsbrann og slikt men legen mente at det muligens var sure oppstøt som gjør at jeg tidvis sliter med hjertebank og smerter i brystet... Eneste jeg kjenner er at jeg av og til er litt oppblåst... Håper uansett at det funker, skal hente de ut i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke bruke Somac, jeg får erstatteren for Zantac. Den er bedre om mindre bivirkninger. Har skader i spiserøret. 

Anonymkode: 996ea...d76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Somac på resept en periode fordi jeg var plaget med kronisk refluks. For meg virket det veldig bra og jeg opplevde ikke noe bivirkninger. Jeg bruker det ikke nå lenger, men hvis man har vondt i magen på grunn av syre, så vil jeg anbefale det. 

Anonymkode: 7e6fd...0e5

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, altså at du ikke merket til noe bivirkninger. :) Synd å høre at du ble syk, husker at du forsvant i en periode og husker jeg lurte på hvor du var blitt av. Du er jo en av de faste som skriver her inne og da legger man fort merke til om du forsvinner. Godt at du er tilbake, håper du er bedre nå.:smilyblomst:

Takk for hyggelige ord! :) Jeg er i ganske bra form nå, men det har tatt tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med sure oppstøt og halsbrann etter magesår. Fikk først Somac, men den tålte jeg ikke. Jeg fikk utslett over hele kroppen som brant og også inni munn. Gikk over til Nexium, som jeg tåler helt fint.

Anonymkode: dabed...9ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...