GÃ¥ til innhold

Utflod😣

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har mer utflod enn hva som er vanlig. Er det noe man kan gjøre for å minke utfloden? Det er så ekkelt med våt truse :( 

Anonymkode: f48a1...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk truseinnlegg, og ikke vask deg med mye såpe når du dusjer.

Anonymkode: 054aa...b4d

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk truseinnlegg, og ikke vask deg med mye såpe når du dusjer.

Anonymkode: 054aa...b4d

Ikke bruk truseinnlegg! Det tetter bare til "der nede". Truseinnlegg kan forverre plagene.

For min del hjalp det å skylle med utblandet naturell yoghurt i skjeden i en mnd. Blandet yoghurt og vann 50/50 og tok 10ml opp i skjeden tre ganger daglig. Holdt væsken i skjeden i 10minutter og satte meg på do og presset det ut igjen. Brukte ikke truseinnlegg.

Etter dette har jeg ikke hatt utflod omtrent, trusene er uten flekker. Men jeg er ikke tørr. Virker som om jeg produserer akkurat nok. Når jeg fingrer meg selv er utfloden blank og jevn. :)

Anonymkode: e851b...683

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

^nei. 

Det med utflod er veldig individuelt fra person til person, for noen er det vanlig og ikke merke noe, for andre er det normalt med utflod i trusa hele tiden. Det viktigste er vel egentlig: Har du hatt det "hele tiden"/siden puberteten, eller er det noe som har kommet plutselig? Er dette "vanlig" for deg, så er det normalt. Utflod er skjeden sin måte å rense seg på.

Truseinnlegg tetter ikke til noe mer enn bind eller truse/bukse, det absorberer bare opp det overflødige som kommer ut. Hvis du syntes det er litt ubehagelig, så kan du bruke de fra always, med litt sånn fresh lukt (det er ikke skadelig, hvis noen skal komme med det argumentet, eneste skadelige er å føre noe INN i vagina, som såpe, parfyme, og mat (?) ). 

For noen kan utflod minskes ved å sove naken iblant, holde normal ph verdi i skjeden (spise balansert) og drikke mye vann. Vil bare at du skal vite at dette ikke er unormalt eller ekkelt på noen måte, ekstremt mange som har det akkurat som deg. 

Vil annbefale deg å ta en tur til gyno, og sjekke at alt er i orden, sånn just in case + ta celleprøve. Dette burde alle hver år/hvert 3. år. Bare drikk mye vann, ikke vask deg for mye (og bruk ikke vanlig såpe, men intimsåpe), og kjøp truseinnlegg.

Hilsen legestundt (J25) :) 

Anonymkode: 6a29d...3a6

• Liker 4
Skrevet

Hei sliter med utflod kan noen hjelp meg ?? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, sarahpi skrev:

Hei sliter med utflod kan noen hjelp meg ?? 

Utflod er vanlig. Du skal ha utflod. Det er vaginas måte å rense seg selv.

Hvis du er redd for at du har unormalt mye utflod, bør du dra til gynekolog å få en undersøkelse. 

Anonymkode: fb7a1...82e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PÃ¥ 18.4.2017 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har mer utflod enn hva som er vanlig. Er det noe man kan gjøre for å minke utfloden? Det er så ekkelt med våt truse :( 

Anonymkode: f48a1...f37

Bruk truseinnlegg. Du får kjøpt det på dagligvarebutikken, og det holder klærne dine tørre og rene. Skift truseinnlegg så mange ganger i døgnet som du føler at du trenger det. Jeg bytter en gang daglig, en sjelden gang to.

For meg som kvinne er truseinnlegg en helt normal ting å kjøpe, et forbruksmateriell man trenger som kvinne.

Anonymkode: 23dc8...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...