Gå til innhold

Bør jeg trekke meg eller vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kontakt med en mann på nettet i ett par års tid. 
Vi bestemte oss for å møtes i februar i år. Vi bor på hver vår kant av landet, og han reiste til meg første møtet. Ikke noe skjedde, bare kos og kyss og vi sov på hvert vårt rom.
Jeg skulle på et møte på hans kant av landet noen uker senere, og da avtalte vi på nytt å møtes, og jeg ble invitert til å bi hjemme hos han i noen dager. 
Etter dette så stoppet det på en måte litt opp og han tok ikke videre initiativ til å avtale å møtes. som jeg har hørt visst nok er viktig og riktig. Vi kommuniserte likevel flere ganger hver dag, han tok initiativ til dette og vi hadde en god tone hele veien. Jeg hintet etterhvert (etter ett par uker fra siste treff) om å møtes igjen, og han inviterte meg med på helgetur på hytta hans denne gangen. Vi hadde det fint sammen, men det ble fremdeles lite snakk om veien fremover og ikke sagt noe konkret ift å treffes igjen. Det har ikke vært bare sex når vi har møttes, vi har vært ute og gjort ulike ting og vi har det veldig fint. Ingen stormende forelskelse eller store ord, ingen av oss er typen til det.

Ila uka etter dette siste treffet merka jeg at tonen endra seg litt fra han sin side. Vi hadde fremdeles kontakt flere ganger daglig, men jeg merka at noe var annerledes. Jeg tenkte automatisk at han var i ferd med å miste interessen eller hadde møtt noen andre som er mer interessant, og etter ei ukes tid spurte jeg om hva "elefanten" var. 
Da fikk jeg et svar jeg ikke hadde venta meg, nemlig at vi står politisk så langt fra hverandre at han synes det er problematisk. Og det stemmer for så vidt, men dette er noe vi har vært klar over og prata om hele veien. Også før vi møttes. 
Spørsmålet mitt er da: holder han på å miste interessen eller har møtt en annen, og bruker dette argumentet som et finurlig påskudd for å avslutte? Eller kan faktisk slike ulikheter gjøre et romantisk forhold umulig? Og er det i så fall overkommelig? 
Han har sagt helt fra starten av at han er "treg" og bruker lang tid på å bli forelska. Begge er samkjørte ift at det er greit med avstandsforhold, da begge har veldig travle liv så jeg stresser ikke med å treffes ofte. Men det plager meg at vi ikke en gang klarer å prate om dette med hvor ofte vi skal møtes, og har nok hengt meg litt mye opp i dette med at om mannen ikke tar initiativ så betyr det at han ikke er interessert. Hadde vi bare kunne avtalt neste treff, om så det er én måned frem i tid, så hadde jeg vært fornøyd. Verken mer eller mindre. Han sier også at han er dårlig på å planlegge fremover, men er usikker på om dette er en måte å ta forbehold på eller om det faktisk stemmer da vi naturlig nok ikke kjenner hverandre godt nok.
Skal jeg trekke meg ut først som sist, eller vente litt til? Stemmer det virkelig at menn bruker så himla mye lengre tid enn damer på å finne ut av sine følelser? Eller betyr det bare at det ikke er riktig når man ikke er samkjørte på det feltet? 
Det skal sies at jeg ikke er veldig frempå eller pågående, heller det motsatte. Jeg mener selv jeg er temmelig fornuftig og rasjonell, behøver ikke konstant bekreftelse og er ikke den sjalu typen. 
Likevel har jeg en tendens til å miste hodet når jeg forelsker meg (ja, jeg er forelska i han), og trenger derfor noen med kalde hoder for å hjelpe meg å vurdere. 
Kunne sikkert ha prata med han om dette, men er så redd for å "kvele" forholdet i starten med å ta opp og problematisere alt mulig.. 

På forhånd takk for konstruktive innspill! 

Anonymkode: 25d52...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare det svaret han ga, at dere står politisk langt fra hverandre... so what? 

Nei, dropp han og bruk tiden din på en som er interr. i et forhold. 

Kunne skrevet mer, men akk han hadde jeg ikke kastet bort min dyrebare tid på.

Anonymkode: d0164...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel tenkt det samme selv, men håper jo i det lengste.. 

Det har blitt helt stille fra han nå så det er vel ikke mye tvil lenger.. 

Anonymkode: 25d52...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let it go! Det er dessverre ingen ting å hente her. 

Anonymkode: 63a5c...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du selv? Ville du droppet et menneske du virkelig likte fordi dere politisk stod langt fra hverandre? 

Svaret er antagelig: nei. 

Han er enten helt sykt overfladisk eller bare ikke interessert.

Anonymkode: c5772...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit unnskyldning, men samtidig kan jeg kanskje tru på den også.                         Ett eks: Jeg er helt imot innvandring og en evt kjæreste er helt for innvandring. Han ønsker at alle som vil skal få bosette seg i Norge og leve trygt og godt som navere. Jeg vil stenge grensa for absolutt alle innvandrere. Samtidig kanskje han har hatt utenlandsk kjæreste eller han kjenner flere som har utenlandsk kjæreste osv osv. Da trur jeg faktisk ikke han og jeg ville passet sammen. 

Men nå har dere jo hatt sex, han har fått seg litt. Kanskje sexen ikke var allverden og han gidder ikke binde seg til sex en gang i blandt som det blir med dere. Dere bor for langt fra hverandre til at dere kan bli godt nok kjent. Er det ikke bedre på alle måter å ha en kjæreste i nærheten så deee kan treffes iallefall 1 gang i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hah, stemte nesten litt for godt dette, skulle tro du kjente oss med unntak av ett par punkter :)

..og nei, sexen var ikke det helt store så jeg skal vel kanskje være like glad :P 

Skjønner innerst inne at han ikke er interessert, men det er en liten prosess å få han ut av systemet.. Merkelig hvor irrasjonell man kan bli, men er heldigvis på vei ut av det nå.. 

 

Anonymkode: 25d52...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...