AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Er litt redd for å gå til legen, for jeg er redd jeg blir sendt på sykehus eller noe. Vet heller ikke hva jeg skal be legen om å sjekke, føler det er litt vagt. Jeg er en jente på 26 år, som den siste tiden har hatt en merkelig følelse i kroppen. Jeg er litt svimmel og tung i hodet. Kan jo bare være noe som går det, men så har jeg også en så rar følelse i skulder/bryst-delen av overkroppen. Føler innimellom et press mellom skuldrene, som gir meg litt trang til å hoste/eller brekke meg. Trangen er ikke stor, men den er der. Er ellers litt tørr i halsen. Jeg kan også få et større og mer ubehagelig press, litt som hekseskudd, bare mellom skuldrene. Det varer bare et halvt sekund av gangen. Syns også jeg har en slags murrelyd mellom skuldrene når jeg puster. Sliter forsåvidt en del med stive skuldre og nakke, men disse følelsene er allilkevel ikke vanlige for meg. Har hatt en del høy puls i det siste (har pulsklokke), men tror dette også mye kommer av at jeg er redd. Noen ganger synes jeg at jeg har veldig lav puls. Har også fått en del rare bølger på pulsklokka når jeg måler, selv om tallet som kommer opp er normalt. Hører også plutselig ett hjerteslag selv om jeg sitter stille. Kjenner bare ett eller to, før det blir "stille" igjen. Har aldri hatt hjerteproblemer før, og jeg har heller ingen i nær familie med hjertetrøbbel. Sliter også litt med hypokonderi, derfor har jeg ikke dratt til legen enda, har tenkt at jeg blir hysterisk for ingenting. Hva tenker dere? Er dette symptomer på at hjertet holder på å svikte? Anonymkode: 590a6...c40 1
Mayaal Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Hei. Jeg er ingen lege for å uttale meg i slike saker, eller gi deg en "kur" for dette. Men jeg vil anbefale deg å dra til en lege om du er redd for at det er noe med helsa de. Noen ganger kan det også være psykisk, men ta dette opp med legen din. God bedring! 2
Cirkelin Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Det er umulig å si om dette er alvorlig sykdom eller ikke utfra en beskrivelse av symptomene dine. Det som er helt tydelig er at dette plager deg. Derfor bør du oppsøke legen og få en skikkelig sjekk. Det er mye bedre å få det unnagjort med en gang, enn å slite med uvisshet.
Pinkee Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Er vel egentlig lite sannsynlig at dette betyr hjerteproblemer. Men, problemer har du. Så ta en tur til legen, og be om en sjekk av hjerte/overkropp. Hvis ikke legen din er informert om det, så bør du også si ifra om at du har helseangst/hypokonder. Man kan faktisk få hjelp mot det også. Hypokondri er faktisk en sykdom det også. Vær ærlig med legen din, da kan han gi det beste hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Du må dra til legen. Blir du sendt til sykehus for videre utredning, er ikke det noe å bekymre seg for. De er der for å hjelpe. Det første legen din gjør, er å lytte på hjertet ditt for etterpå å ta ekg. Hvis du ikke vil gå til legen, kan det allikevel, i verste fall, at du blir sendt til akutten med infarkt eller det som verre er. Anonymkode: 2695c...380
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må dra til legen. Blir du sendt til sykehus for videre utredning, er ikke det noe å bekymre seg for. De er der for å hjelpe. Det første legen din gjør, er å lytte på hjertet ditt for etterpå å ta ekg. Hvis du ikke vil gå til legen, kan det allikevel, i verste fall, at du blir sendt til akutten med infarkt eller det som verre er. Anonymkode: 2695c...380 Hvordan og hvor utføres EKG og hvor raskt får man svar? TS Anonymkode: 590a6...c40
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 Gå til legen. I beste fall er det ikke noe. I verste fall får du et navn på det som allerede feiler deg og behandlingen kan begynne. Og hvor ille er det verste alternativet egentlig? Anonymkode: 7fec8...65d 1
Antoinette Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 Du må kontakte lege. Du er voksen nå, ikke en usikker fjortis. Det KAN være hjertet, det KAN være noe helt annet. Du kan ikke spørre om tips her. 1
Luckiness Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 Du bør gå til legen for en sjekk. Ikke sikkert det er hjerteproblemer, men dersom det er det så er det viktig å bli utredet og få behandling. Fastlegen din vil nok sikkert ta en EKG, etter at alt er koblet opp (disse ledningene) på deg tar det opptil et par minutter før svaret kommer. Så må legen tolke det og de ser dersom det er noe gale ganske fort. I noen tilfeller vil de kanskje be en annen lege se over. Men du vil nok få svar om legen ser noe på EKGet eller ikke mens du er der og isåfall hvis den viser noe blir du sikkert henvist til spesialisthelsetjenesten. Husk også at dine symptomer også kan komme fra ryggproblemer, andre muskler, angst, luftsmerter e.l. Men det er viktig at du får sjekket opp i dette, for er det hjerte eller noe annet mer alvorlig så må du bli utredet og få behandlingen du trenger
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan og hvor utføres EKG og hvor raskt får man svar? TS Anonymkode: 590a6...c40 EKG taes hos legen. Anonymkode: 2695c...380
EvaLena Skrevet 18. april 2017 #11 Skrevet 18. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan og hvor utføres EKG og hvor raskt får man svar? TS Anonymkode: 590a6...c40 Ekg er helt smertefritt. Det settes elektroder på overkroppen din som "sjekker" hjertet ditt. Du får svar med en gang. Ikke noe som helst å grue seg for. Jeg gjorde dette for noen mnd siden fordi jeg hadde mye ubehag i brystet og var redd. Jeg har ett perfekt hjerte, men hadde betennelse i brystbenet. Noe jeg aldri har hørt om før legen sa det til meg. Fikk noen tabletter og nå er alt ubehag borte vekk. Ring og bestill ekg nå med en gang, det et antakelig ikke noe feil med hjertet ditt.
lovedrug Skrevet 18. april 2017 #12 Skrevet 18. april 2017 Høres mer ut som musklene i brystet ,sliter med akkurat det samme pga angst og spenning i kroppen som kommer uten at jeg er klar over det selv . Har også trodd det er hjerte mange ganger ,vet hvor ubehagelig det er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå