Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har gode maleråd til et utendørs rekkverk? Jeg har dårlige erfaringer med vannbasert maling, som jeg alltid får i malebutikken når jeg sier hva jeg skal bruke malingen til. "Det er denne typen som brukes nå" får jeg høre om jeg stusser litt. Ok, da. Hjem og slipe, tungt arbeid og så male et par strøk før jeg stuper i seng.

Morgenen etter skal jeg ut og kikke på verket, men da har det rent som melk nedover. Dette har skjedd to gg nå, og jeg er mektig lei.

Lyst å få tak i noe båtmaling etc.- Noen med erfaring eller gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump :)

Skrevet

Må nok skuffe deg litt, det er kun vannbasert omtrent som selges nå. Har selv brukt vannbasert på huset, og den henger på enda😇🙊

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Men, hva med båtmaling? Er den også vannbasert nå for tida? :)

Skrevet

Maler du når det enda er kaldt og med litt lett regn på natten? Da kan det du beskriver skje, samtidig med frost. Jeg bruker oljebasert maling når jeg skal male rekkverket nå, og da bruker jeg Drygolin for vindu og dør. 

Drygolin får du enda på blant annet jernia og coop obs bygg, og joda, det selges oljebaserte produkter enda. Det er bare enklere å rengjøre vannbasert maling ;)

Men helt ærlig skjønner jeg ikke de som sier at det kun er vannbasert, for oljemalingen finnes i høy grad, bare med andre tilsettningstoffer som ikke gjør dem til en miljøsynder. 

Båtmaling ville jeg ikke brukt, men mulig det går. 

• Liker 1
Skrevet

Malte i fjor og forfjor- ikke kaldt, men mulig det kom lett regn om natten. Så da får jeg gå for en tørr værperiode i år og få tak i oljebasert maling for vindu og dør. Håper det holder en stund. 

Takk for svar. Det lettet mitt hjerte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok regnet som er synderen. Vannbasert holder mye bedre på glans enn den oljebaserte,  så jeg ville absolutt gått for den.  Men følg med på værmeldingen. 

Anonymkode: 5f991...0b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tørr og rent underlag! Skrapt og slipt og flekkgrunnet på bart treverk. Ren oljemaling får du! 3 strøk, så du får en god malingsfilm.

Anonymkode: e58df...b9a

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok regnet som er synderen. Vannbasert holder mye bedre på glans enn den oljebaserte,  så jeg ville absolutt gått for den.  Men følg med på værmeldingen. 

Anonymkode: 5f991...0b4

Ja, jeg tror nok det regnet ødela. Men da jeg gikk og la meg, var det "håndtørt" og jeg tenkte at det ville greie seg. Da skal jeg ikke ta noen sjanser mer! Venter på tørrvær.

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2017 den 9.26, hjertesukka skrev:

Ja, jeg tror nok det regnet ødela. Men da jeg gikk og la meg, var det "håndtørt" og jeg tenkte at det ville greie seg. Da skal jeg ikke ta noen sjanser mer! Venter på tørrvær.

Du må vente på temperatur også. Dårlig tørk når det er kalde netter.

Anonymkode: e58df...b9a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...