Gå til innhold

Hvor kjøpe rettferdig kaffe i Bergen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt å gi rettferdig kaffe i julegave. Noen som vet hvor man får tak i det i Bergen? Og da snakker jeg ikke om Friele sin som de selger i dagligvarebutikkene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meny pleier å ha Max Havelaar. (Hvis dere har Meny i Bergen..)

Gjest Anonymous
Skrevet
Meny pleier å ha Max Havelaar. (Hvis dere har Meny i Bergen..)

Max Havelaar-merket Frielekaffe tror jeg er det eneste man får tak i der, eller har Meny andre produsenter? Synes Friele er litt for lite "eksotisk" å gi i gave, skulle hatt noe litt stiligere liksom. Kjøttbasaren var ikke så dumt, men jeg er hjemme med et lite barn og mannen min må gå ut i lunsjen mens han er på jobb, så det hadde vært greit å visst helt sikkert om et sted så han slipper å fly rundt omkring...

Skrevet

Det var altså meg som skrev innlegget over, var plutselig ikke innlogget likevel...

Skrevet

Vet ikke helt om jeg vet hva rettferdig kaffe (jeg drikker ikke kaffe) er men her på Kaffebrenneriet i Oslo har de fine pakker med julakeffe og på dem mener jeg det sto rettferdig kaffe..det sto ihvertfall skilt om at 85% av prisen gikk rett til bøndene.....

Men er det det du mener? Også vet jeg ikke om de har Keffebrenneriet i Bergen for der er jeg så sjelden....

Gjest Anonymous
Skrevet
Vet ikke helt om jeg vet hva rettferdig kaffe (jeg drikker ikke kaffe) er men her på Kaffebrenneriet i Oslo har de fine pakker med julakeffe og på dem mener jeg det sto rettferdig kaffe..det sto ihvertfall skilt om at 85% av prisen gikk rett til bøndene.....

Men er det det du mener? Også vet jeg ikke om de har Keffebrenneriet i Bergen for der er jeg så sjelden....

Akkurat sånne jeg er ute etter, bøndene får penger og det er en fin pakke som passer til å gi vekk, men Kaffebrenneriet finnes ikke i Bergen, dessverre... :roll:

Skrevet

Ica Nærmat på Blekenberg (Løvstakken) har.

Skrevet

Kinsarvik frukt (helsekostbutikken vis a vis Kvarteret) har sikkert rettferdig kaffe.

Ellers har jeg hørt at den Coop/Mega butikken i Strømgaten (i nærheten av Grieghallen) skal ha et godt utvalg av økologiske varer, kan jo prøve der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...