Plonk Skrevet 20. desember 2004 #1 Skrevet 20. desember 2004 Har tenkt å gi rettferdig kaffe i julegave. Noen som vet hvor man får tak i det i Bergen? Og da snakker jeg ikke om Friele sin som de selger i dagligvarebutikkene...
Gjest Melk Skrevet 20. desember 2004 #2 Skrevet 20. desember 2004 Meny pleier å ha Max Havelaar. (Hvis dere har Meny i Bergen..)
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Meny pleier å ha Max Havelaar. (Hvis dere har Meny i Bergen..) Max Havelaar-merket Frielekaffe tror jeg er det eneste man får tak i der, eller har Meny andre produsenter? Synes Friele er litt for lite "eksotisk" å gi i gave, skulle hatt noe litt stiligere liksom. Kjøttbasaren var ikke så dumt, men jeg er hjemme med et lite barn og mannen min må gå ut i lunsjen mens han er på jobb, så det hadde vært greit å visst helt sikkert om et sted så han slipper å fly rundt omkring...
Plonk Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2004 Det var altså meg som skrev innlegget over, var plutselig ikke innlogget likevel...
Gjest Melk Skrevet 21. desember 2004 #6 Skrevet 21. desember 2004 Her er liste over forhandlere av Max Havelaar, som selger Farmers Coffee og andre rettferdige produkter: http://www.maxhavelaar.no/?module=Articles...nFolder;ID=405/
*Emma* Skrevet 21. desember 2004 #7 Skrevet 21. desember 2004 Vet ikke helt om jeg vet hva rettferdig kaffe (jeg drikker ikke kaffe) er men her på Kaffebrenneriet i Oslo har de fine pakker med julakeffe og på dem mener jeg det sto rettferdig kaffe..det sto ihvertfall skilt om at 85% av prisen gikk rett til bøndene..... Men er det det du mener? Også vet jeg ikke om de har Keffebrenneriet i Bergen for der er jeg så sjelden....
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #8 Skrevet 21. desember 2004 Vet ikke helt om jeg vet hva rettferdig kaffe (jeg drikker ikke kaffe) er men her på Kaffebrenneriet i Oslo har de fine pakker med julakeffe og på dem mener jeg det sto rettferdig kaffe..det sto ihvertfall skilt om at 85% av prisen gikk rett til bøndene..... Men er det det du mener? Også vet jeg ikke om de har Keffebrenneriet i Bergen for der er jeg så sjelden.... Akkurat sånne jeg er ute etter, bøndene får penger og det er en fin pakke som passer til å gi vekk, men Kaffebrenneriet finnes ikke i Bergen, dessverre...
Saeria Skrevet 21. desember 2004 #9 Skrevet 21. desember 2004 Ica Nærmat på Blekenberg (Løvstakken) har.
Chihiro Skrevet 21. desember 2004 #10 Skrevet 21. desember 2004 Kinsarvik frukt (helsekostbutikken vis a vis Kvarteret) har sikkert rettferdig kaffe. Ellers har jeg hørt at den Coop/Mega butikken i Strømgaten (i nærheten av Grieghallen) skal ha et godt utvalg av økologiske varer, kan jo prøve der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå