AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Er i perioder plaget med urinveisinfeksjon. Får plager som hyppig vannlating, svie, smerter nederst i magen samt korsrygg. Har opplevd flere ganger at det ikke vises på urinprøve. Fastlege min gir meg Selexid 3 dagerskur på bakgrunn av symptomene. Blir alltid bra etter en slik kur. Var før påske hos legen med urinprøve og fikk time hos en annen lege. Negativ prøve, så fikk beskjed om å prøve tranebærjuice noen dager. Nå er jeg skikkelig dårlig, men vegrer meg til å gå til legen atter er gang.. Har du opplevd negativ urinprøve ved typiske UVI symptomer? Anonymkode: 76c0f...6d2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Ikke drikk tranebærjuice. Den er fulk i sukker og virker ikke like bra som usukret tranebærsaft Anonymkode: 74704...b82
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Drikk mye vann og ta høy dose C-vitamin i 3-4 dager når du ikke har kraftig infeksjon, Det fungert i de aller fleste tilfellene. Selexid kurer er ikke bra om det blir mange av dem i løpet av året. Anonymkode: 142c9...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Har opplevd det ja, endte med nyebekken betennelse. Du bør heller få resept på Bactrim, Selexid er bare godteri. Kanskje du bør oppsøke en urolog pga gjentatte UVI? Kanskje urinrøret ditt er kortere enn normalen? Anonymkode: 4ec65...43c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Takk for svar! Har vært hos urolog, som viste et litt kortere urinrør enn normalt. Skal til legen idag igjen med urinprøve. Skal høre om jeg kan få Bactrim. Ha en fin mandag! Anonymkode: 76c0f...6d2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Hvis du tidligere bare har hatt 3dagers kur med selexid så er det der problemet kan ligge, kuren er for kort. Ved for kort tid så føler man seg frisk, men bakteriene er der fortsatt, de ligger å ulmer før de blusser opp igjen. Du burde tatt en kur på 5 dager, og levert ny urinprøve ei uke etter avsluttet kur for å se om du har blitt bra. Anonymkode: 1fc05...405
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 Jeg hadde UVI-symptomer i over 5 mnd nå nylig. Alle prøver og tester, både hos gynekolog og fastlege kom tilbake normalt. Sakte, men sikkert, forsvant det. Men jeg vet fremdeles ikke hva det kom av. Anonymkode: 44c19...472
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå