Gå til innhold

Sluttet med antidepressiva, hjelpes!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet med antidepressiva i samråd med lege, og det er ca 3 uker siden jeg sluttet helt. Lang historie, men jeg kunne rett og slett ikke fortsette på dem. Jeg var vel og merke ikke helt 100% frisk før jeg sluttet, men nå er jeg i hvert fall ikke det. Nå er verre enn jeg noen sinne har vært: Får angst av MYE, har sterke tvangstanker og jeg svinger også mellom godt humør og dypt deprimert (dette er helt uvant, for det har jeg aldri før vært på denne måten). Før jeg begynte med antidepressiva hadde jeg mild til moderat angst (ikke sterk), milde tvangstanker og var aldri deprimert. Det føles som om jeg har fått en identitetskrise der alt bare raser sammen, som om jeg ikke vet hvem jeg er lenger... Alle følelsene og sansene ligger så utenpå, at det er helt forferdelig! De verste abstinensene har gått over, men nå virker det som om de fysiske plagene har flyttet seg over til psyken.

Er dette normalt? Er det vanlig å bli dårligere rett etter man har sluttet? Jeg vil ALDRI begynne på pillene igjen og det er legen klar over. De gjorde lite nytte i mitt tilfelle...

Anonymkode: 9e8fa...cd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut. Jeg sluttet i fjor sommer etter flere år på antidepressiva. Hadde det sånn 5-6 uker før jeg fikk det bedre. Det går over 😊👍🏻

Anonymkode: 4a3f1...011

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okay, godt å høre at det evt. går over! :) Tusen takk, skal høre på linkene!

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være tøft å slutte! Jeg har inntrykk av at mange slutter for fort også. Personlig, og uten annet enn egen erfaring å vise til, syns jeg tre ukers nedtrapping høres lite ut. 

Mest sannsynlig vil symptomer gi seg etterhvert. Hvis ikke er det viktig å kontakte legen! 

Dersom du får noen form for terapi, burde du kanskje vurdere å be om litt tettere oppfølging i perioden fremover? 

Lykke til! 

Anonymkode: d6e61...2ef

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være tøft å slutte! Jeg har inntrykk av at mange slutter for fort også. Personlig, og uten annet enn egen erfaring å vise til, syns jeg tre ukers nedtrapping høres lite ut. 

Mest sannsynlig vil symptomer gi seg etterhvert. Hvis ikke er det viktig å kontakte legen! 

Dersom du får noen form for terapi, burde du kanskje vurdere å be om litt tettere oppfølging i perioden fremover? 

Lykke til! 

Jeg trappet ned i løpet av ca. 7 måneder, og opplevde bare plager ved første nedtrappings"kutt" og deretter var det helt ok til rundt 3 dager etter fullstendig slutt. Ja, håper det gir seg snart :) Tror jeg bør ha noen å snakke med, det vil ikke være så dumt!

-ts

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trappet ned i løpet av ca. 7 måneder, og opplevde bare plager ved første nedtrappings"kutt" og deretter var det helt ok til rundt 3 dager etter fullstendig slutt. Ja, håper det gir seg snart :) Tror jeg bør ha noen å snakke med, det vil ikke være så dumt!

-ts

Dersom du ikke går fast til noen kan du enten be om faste timer hos fastlegen, eller undersøke om det finnes noe ambulant akutt-team i tilknytning til lokalt DPS? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...