Gå til innhold

I førtiårene: .Redd for at jeg kommer til å ende opp alene...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i førtiårene. Har vært gjennom litt tøffe tak i kjærlighetslivet. Det har ikke vært lett. Men jeg har opplevd fine ting i det og. Jeg har vært forelsket, har vært lykkelig, og har hatt mange fine opplevelser selv om det desverre gikk skeis til slutt. 

Jeg har lenge hatt kjærlighetssorg som var tung å takle for meg. Men jeg har nå blitt flinkere å slutte å dvele over fortiden. Jeg gjorde mye feil når jeg var usikker, og hadde følelser, men sånn er livet. Man lærer så lenge man lever.

Jeg har et veldig fint liv utenfor kjærlighetslivet. Har alt jeg behøver. Det er kun forelskkelsesfølelsen, og en mann som mangler. 

I helgen så kom jeg meg ut på 2 dater med 2 ulike menn.. En av dem har vist interesse, men jeg følte ingen tiltrekning til han. Det var det som var leit. Men hvorfor skal jeg være så kresen på et utseende i min alder? Og jeg tror ikke at utseende mitt er så bra at jeg kan tro at jeg finner en som jeg er tiltrukket til... En av dem var ganske pen. Men han har ikke vist interesse ennå. Det kan være at det kommer noe, men jeg har en følelse på meg at han ikke var interessert. 

Er det folk i samme situasjon? Går dere etter de peneste mennene i aldersgruppen? Det er hva jeg gjør, og da kan jeg risikere å ende opp alene.... Utseende er jo ikke alt. Personlihgeten er alt egentlig. Men.... men men... uff jeg går nok for menn over min egen liga. Noen tips og råd? 

Anonymkode: 25ba5...96e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen krise å være alene? Du klarer det jo nå. Forelska vil du uansett bli igjen. Og igjen. 

Jeg går ikke så mye etter utseende annet at de faktisk må ha liv i blikket, smilerynker og en kropp som viser at de er sunne. Og at de ikke bruker fotballsupportertrøyer så klart. Det skjer ikke. 

Anonymkode: 89e5a...3bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen krise å være alene? Du klarer det jo nå. Forelska vil du uansett bli igjen. Og igjen. 

Jeg går ikke så mye etter utseende annet at de faktisk må ha liv i blikket, smilerynker og en kropp som viser at de er sunne. Og at de ikke bruker fotballsupportertrøyer så klart. Det skjer ikke. 

Dersom jeg skal finne meg en må jeg nok mer gå etter annet enn et utseende. At de er sunn, hyggelig, og snill er viktigst faktisk. 

Jeg er lei av dating. Men jeg har forsøkt å date 2 personer denne helgen. Må jo klappe meg selv på skulderen å si: godt jobbet. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stresse? Høres slitsomt ut. 

Jeg er offer for masete damer. I den forstand at jeg ikke gidder stresse med menn men tar imot og utforsker det som kommer min vei. Men min erfaring er at menn i 40-åra er livredde damer, fordi de er så ekstremt på. Det er jo mer drama enn på ungdomsskolen jo. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stresse? Høres slitsomt ut. 

Jeg er offer for masete damer. I den forstand at jeg ikke gidder stresse med menn men tar imot og utforsker det som kommer min vei. Men min erfaring er at menn i 40-åra er livredde damer, fordi de er så ekstremt på. Det er jo mer drama enn på ungdomsskolen jo. 

Det er best å ha en lay-back-holdning til det hele. Ja jeg får inntrykk av at det er menns marked når det gjelder kjærlighet. Kvinners marked når det gjelder sex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke møte han som har vist deg interesse? Kanskje du må bli bedre kjent med han for å kjenne tiltrekning? 😊

Anonymkode: ce171...157

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke møte han som har vist deg interesse? Kanskje du må bli bedre kjent med han for å kjenne tiltrekning? 😊

Anonymkode: ce171...157

Det er sant det.... Er litt usikker på det, men jeg har ikke ville legge det i fra meg. Dating kan føles så vanskelig... med tanke på at alt skal gå så fort. Man kan liksom ikke bli kjent som venner.. Det er hva jeg ikke liker med dating. Jeg liker å ta meg tid og bli kjent som venner og se om det kan utvikle seg til noe mer :) 

• Liker 1
Skrevet

TS: Som mann i mitt syn, så er personlighet og væremåte mye viktigere enn faktisk utseende.

Anbefaler at du tar kontakt med han som har vist interesse. Bedre å prøve enn å leve uvitende i ettertid at "han" kunne ha vært "den rette".

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Den mystiske skrev:

TS: Som mann i mitt syn, så er personlighet og væremåte mye viktigere enn faktisk utseende.

Anbefaler at du tar kontakt med han som har vist interesse. Bedre å prøve enn å leve uvitende i ettertid at "han" kunne ha vært "den rette".

Lykke til! :)

Jeg er ikke interessert i han som viste interesse desverre... Sånn er det.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i 40-årene, såvidt. Men det er mulig jeg er heldig, for jeg faller sjeldent for de veldig pene mennene. Jeg faller for de interessante mennene.

Selvfølgelig skal du høre på magefølelsen din. Hvis den sier at du ikke er interessert så er du ikke interessert. Men vi som har lavd såpass lenge vet også at man ofte kan endre mening om folk når man blir bedre kjent. Og når man "klikker" på personlighet så er det utrolig hvor mye mer tiltrekkende en person plutselig kan bli. Så kanskje skal du gjøre litt som meg, å velge dater ut fra de du tror du har felles interresser og verdier med? og prøve å se litt bak utseendet? Og samtidig prøve å slappe av litt, og bare se hva som skjer? joda, vi må regne med noen bommer. Og å gå litt på trynet. Men for å bli lykkelig må man faktisk også oppleve det motsatte. Det er en del av livet. Og du, det er mange som blir single i løpet av 40 årene, så utvalget blir bare bedre.;) Og du, det er ingen som sier at man ikke kan bruke litt tid på å bli kjent. Du må bare informere mennene om det. De fleste respekterer det hvis de er litt interressert selv.

Anonymkode: a6c72...7f2

• Liker 2
Skrevet
På 17.4.2017 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke interessert i han som viste interesse desverre... Sånn er det.. 

Jeg tror ikke det er utseende som er problemet. Jeg tror det er mangel på kjemi. Ja, dere kan ha like interesser, og prate greit, men hvis ikke kjemien er der så er det ikke liv laga. Og kjemien er noe underbevisst som man ikke kan styre. Jeg er selv ganske attraktiv, men har falt pladask for mindre attraktive menn - kun på grunn av kjemi. Helt uforklarlig, men GUD hvor forelsket jeg har vært. Jeg har også vært totalt uinteressert i kjempeflotte, godt trente menn. 

Gå på date, treff forskjellige menn, og let etter DEN følelsen. Tro meg, du vet når den er der 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ha troen, og ikke gi opp. Ting skjer når de skjer, og den tiden kommer til deg og.Jeg er 38,og kjæresten min er 43. Vi møttes for ca.1 år siden via en datingside,og da hadde jeg nesten gitt opp å treffe noen.Jeg er også opptatt av utseendet,og mener det er helt grunnleggende at det er en fysisk tiltrekning der.Har avvist flere pga det.De første gangene jeg og min kjæreste møttes følte jeg ikke noe spesielt annet enn at han så ok ut,og var hyggelig men jeg ga det en sjanse.I dag synes jeg han er verdens vakreste mann - både utenpå og inni :hjerter:

Anonymkode: a025e...676

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare ha troen, og ikke gi opp. Ting skjer når de skjer, og den tiden kommer til deg og.Jeg er 38,og kjæresten min er 43. Vi møttes for ca.1 år siden via en datingside,og da hadde jeg nesten gitt opp å treffe noen.Jeg er også opptatt av utseendet,og mener det er helt grunnleggende at det er en fysisk tiltrekning der.Har avvist flere pga det.De første gangene jeg og min kjæreste møttes følte jeg ikke noe spesielt annet enn at han så ok ut,og var hyggelig men jeg ga det en sjanse.I dag synes jeg han er verdens vakreste mann - både utenpå og inni :hjerter:

:lillesky2: Så koselig å høre sånne historier. Har dere barn fra før? Jeg er på din alder, men har på en måte gitt opp håpet. Tror nok at toget er gått.

Anonymkode: 30dd9...de2

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

:lillesky2: Så koselig å høre sånne historier. Har dere barn fra før? Jeg er på din alder, men har på en måte gitt opp håpet. Tror nok at toget er gått.

Anonymkode: 30dd9...de2

Tro meg: Toget har IKKE gått!!!Slik tenkte jeg også,og jeg ble deppa av det jeg leste her på KG om at menn på 40 bare vil ha mye yngre damer, og de uten barn er det noe galt med...Dette er bare tull!

Hverken jeg eller kjæresten min har barn fra før,men vi vil gjerne ha. Samtidig er vi jo klar over at vi kanskje er litt sent ute med tanke på det,så vi tar ting som de kommer og fokuserer på å skape et bra liv sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å lese!:) Viser at man ikke skal gi opp med en gang heller, så lenge du liker han litt, så kan det være noe der. Jeg har inntrykk av at mange tror man må bli stormforelsket etter 1-2 møter for at det skal være liv laga. Sånn er det ikke. De forholdene som holder livet ut har ofte startet som venner og følelsene vokste fram etter hvert. Men ja, en viss interesse/tiltrekning må det være.

Anonymkode: a6c72...7f2

AnonymBruker
Skrevet
På 17. april 2017 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er i førtiårene. Har vært gjennom litt tøffe tak i kjærlighetslivet. Det har ikke vært lett. Men jeg har opplevd fine ting i det og. Jeg har vært forelsket, har vært lykkelig, og har hatt mange fine opplevelser selv om det desverre gikk skeis til slutt. 

Jeg har lenge hatt kjærlighetssorg som var tung å takle for meg. Men jeg har nå blitt flinkere å slutte å dvele over fortiden. Jeg gjorde mye feil når jeg var usikker, og hadde følelser, men sånn er livet. Man lærer så lenge man lever.

Jeg har et veldig fint liv utenfor kjærlighetslivet. Har alt jeg behøver. Det er kun forelskkelsesfølelsen, og en mann som mangler. 

I helgen så kom jeg meg ut på 2 dater med 2 ulike menn.. En av dem har vist interesse, men jeg følte ingen tiltrekning til han. Det var det som var leit. Men hvorfor skal jeg være så kresen i min alder? Og jeg tror ikke at utseende mitt er så bra at jeg kan tro at jeg finner en som jeg er tiltrukket til... En av dem var ganske pen. Men han har ikke vist interesse ennå. Det kan være at det kommer noe, men jeg har en følelse på meg at han ikke var interessert. 

Er det folk i samme situasjon? Går dere etter de peneste mennene i aldersgruppen? Det er hva jeg gjør, og da kan jeg risikere å ende opp alene.... Utseende er jo ikke alt. Personlihgeten er alt egentlig. Men.... men men... uff jeg går nok for menn over min egen liga. Noen tips og råd? 

Selvfølgelig kan du være kresen "i din alder"! Høres ut som du skulle vært i 90 årene. måten du omtaler deg selv på. 40+ idag er UNGT! Dessuten bør man alltid være litt kresen på hvem man vil ha som kjæreste, uansett alder. Skulle bare mangle!

Du skal møte folk naturlig og faller du for noen, faller du for noen, enten du er 19 eller 90! Slutt å date menn du uansett ikke er interessert i. Utseende er også viktig, den er endel av helheten. Man må jo ha en viss tiltrekning der.

Anonymkode: 62c12...833

• Liker 1
Skrevet

Kanskje litt for sent nå eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎17‎.‎04‎.‎2017 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Og at de ikke bruker fotballsupportertrøyer så klart. Det skjer ikke. 

Takk gud for jeg aldri har møtt deg! De fleste menn er interessert i fotball! Livet er morsommere for den som liker fotball. Om du ikke kan være sammen med en mann som liker fotball har du et problem.

Anonymkode: bcb1e...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

40 er det nye 30 ;)

Det finnes noen for alle!. Jeg er selv 44 og har ingen problemer med å treffe menn. Jeg hr ikke lett for å finne fast partner, men jeg gjør ingenting for å finne en heller....Jeg dyrker sosiale aktiviterer og vennskap så da er det ikke så mye tid til å stur over det jeg ikke har.

Anonymkode: 5ffd0...b1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk gud for jeg aldri har møtt deg! De fleste menn er interessert i fotball! Livet er morsommere for den som liker fotball. Om du ikke kan være sammen med en mann som liker fotball har du et problem.

Anonymkode: bcb1e...6d9

Det hun mener er kanskje, som meg, er de menn som bruker fotballsupporter-skjorter  til et vanlig kafebesøk, presis som om det var en vanlig skjorte. Det er ikke ok.

Ha den på kroppen når du sitter på stadion under kampen, til nød om det er en ekstremt viktig kamp på tv. 

Ellers ikke. 

Anonymkode: fb8eb...2e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...