AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Jeg blir trøtt etter 9-12 timer som våken. Hvis jeg har sovet selv svært godt en natt, blir jeg gjerne trøtt utpå ettermiddagen. Det er grusomt vanskelig for meg å holde meg våken da, og de gangene jeg tar en nap varer de gjerne i 2-3 timer. Jeg får likevel sove om kvelden. Så sovner jeg igjen i bra tid om kvelden, og samme skjer dagen etter. Enten jeg er aktiv(studerer, jobber eller bare er utendørs for diverse) eller ikke gjør noe særlig, så kommer denne trøttheten - og den er sterk! Det kan da umulig være normalt? Alle blodprøver normale, og jeg har alltid hatt det sånn. Ellers i løpet av dagen er jeg relativt våken og opplagt(med unntak av rett etter jeg har våknet - er ekstremt B-menneske), men det er når ettermiddagen kommer jeg begynner å slite. Anonymkode: 47a34...133
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Er det verre i perioder? Jeg har det som deg, og har innsett at jeg bare er en trøtt person. Jeg prøver å begrense duppene mine til 45 min på det lengste, men i periodene hvor jeg har vært som verst så har jeg gått som en zombie. Er gjerne 3 uker /2 ganger i året hvor jeg føler jeg ikke eksisterer annet enn i en døs, og ingenting virker. Alle blodprøver og slikt er fine her også, så jeg vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre. Har begynt å ta omega 3, er sikkert placebo, men føler at det gir meg litt skarpere hjerne. Har du forresten sjekket synet? Jeg har dårlig syn, men også dårlig øyemuskulatur, så øynene mine blir slitne fort noe som fører til trøtthet. Verdt å sjekke Anonymkode: 8b075...69e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir trøtt etter 9-12 timer som våken. Hvis jeg har sovet selv svært godt en natt, blir jeg gjerne trøtt utpå ettermiddagen. Det er grusomt vanskelig for meg å holde meg våken da, og de gangene jeg tar en nap varer de gjerne i 2-3 timer. Jeg får likevel sove om kvelden. Så sovner jeg igjen i bra tid om kvelden, og samme skjer dagen etter. Enten jeg er aktiv(studerer, jobber eller bare er utendørs for diverse) eller ikke gjør noe særlig, så kommer denne trøttheten - og den er sterk! Det kan da umulig være normalt? Alle blodprøver normale, og jeg har alltid hatt det sånn. Ellers i løpet av dagen er jeg relativt våken og opplagt(med unntak av rett etter jeg har våknet - er ekstremt B-menneske), men det er når ettermiddagen kommer jeg begynner å slite. Anonymkode: 47a34...133 Jeg er faktisk helt lik på dette området :o Kjente meg igjen på alt Anonymkode: 849d0...4e5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 Har det på samme måte. Det som har hjulpet er meditasjon. Anonymkode: 98133...7c3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 Dette er ganske vanlig. Anonymkode: 6fdc0...7fa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ganske vanlig. Anonymkode: 6fdc0...7fa Er det? Jeg kjenner jo mange som føler på lignende, men kjenner også til mange som virker å være ekstremt energiske hele dagen. 13 timer siden, Bringebæra skrev: Lavt stoffskifte? Nei, stoffskiftet er normalt. -TS Anonymkode: 47a34...133
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det? Jeg kjenner jo mange som føler på lignende, men kjenner også til mange som virker å være ekstremt energiske hele dagen. Nei, stoffskiftet er normalt. -TS Anonymkode: 47a34...133 Mennesker er forskjellige. Jeg kjenner flere som trenger en lur i løpet av dagen, andre som fungerer greit gjennom dagen og noen som er så produktive og energiske gjennom hele dagen at resten av oss dødelige sitter og lurer på hvordan i all verden de får det til. Så lenge blodverdier er normalt, dette er ikke en plutselig endring i søvnmønsteret ditt og du ellers har en OK psykisk helse ville jeg ikke ha sykeliggjort dette noe særlig, med mindre det påvirker livet ditt i vesentlig grad (går utover arbeid, studier, venner, familie etc). Anonymkode: 6fdc0...7fa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 Tja. Jeg kan bli slik når jeg kjeder meg eller får for mye søvn. Utrolig hvor mye mer fokus man får når noe interessant dukker opp... Anonymkode: 8e7ec...b58
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå