Gå til innhold

.


Limawb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor har han i det hele tatt fått lov til å gjøre dette?

Når startet det?

Sluttet han tidlig med smokk?

Anonymkode: 0db36...c99

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tvangstanker? Dere må jo bare være strenge å nekte han dette. Det er jo ikke bra for hverken han eller dere.

Anonymkode: 54824...fa5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det startet i ettårsalderen. Vi syns ikke det gjorde noe og tenkte ikke det skulle bli et problem. Er vårt første barn. Han bruker fortsatt smokk om natten og får den også når han er lei seg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et barn som gjorde det samme. Foreldrene tok kampen og fikk slutt på det. 

Anonymkode: d2305...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet vårt gjorde dette også tror jeg men ikke i så dtor grad. Sett grenser

Anonymkode: 7da67...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Limawb skrev:

Gutten vår blir 3 år om 2 mnd. Vi har et rart problem med at han er ekstremt avhengig av å "pirke" oss i munnen når han sover eller slapper av i sofaen/ ser Barne-TV. det verste er om natten når han kommer inn til oss og blir liggende å pirke slik at vi ikke får sove. Han kan bli liggende slik i timesvis og fortsetter i søvne. Han klarer heller ikke legge seg uten at han får gjøre dette. Jo mer sliten han er dess mer "aggressiv" blir pirkingen og det kan være så hardhendt at vi får sår både utenpå og inni munnen. Noen som har tips til oss? Han er ellers en frisk og fin og glad gutt og trives i barnehagen. 

Men i alle dager, hvem lar en treåring pirke en i munnen til man får sår av det??!! Sett grenser!

Ikke rart det går med verden som det gjør...

Anonymkode: e8fff...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett grenser!

Det er bare å si nei og være konsekvent 

Anonymkode: 54e72...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Limawb skrev:

Tipper det startet i ettårsalderen. Vi syns ikke det gjorde noe og tenkte ikke det skulle bli et problem. Er vårt første barn. Han bruker fortsatt smokk om natten og får den også når han er lei seg om dagen.

Det er jo dere som har skapt denne situasjonen ved å tillate han unormal oppførsel fra han var liten nok til å ikke skjønne at man ikke pirker andre i munn. Barn lærer fra de er små og barn må veiledes, ellers tror de jo at det er greit alt de gjør.

Anonymkode: e8fff...5b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp dere og sett grenser! Ta kampen og jeg tipper at det vil gå maks en uke eller to, før ting normaliserer seg. 

Begynn på en fredag, slik at barnet kan få en bittelitt lengre morgen dagen derpå, enn til daglig  om det f.eks skulle holde på til klokka 2 om natta før han sovner. 

Det er ikke greit å la barnet sitt gjøre ting som er vondt for dere, uten å sette grenser! - Selv om det skulle være en uvane som nesten har blitt litt tvangsmessig. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dere må sette grenser. Mange barn liker å fikle med noe når de slapper av og skal sove, et av mine pleier å kose med ørene sine. Hva med å prøve et kosedyr eller en annen leke i stedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ører, kalde armer, kosedyr, vaskelappen på kosedyret, flanellsfille, varmeflaske med plysjtrekk suge på fingeren- alt det er helt vanlig, men en kan selvfølgelig ikke la barnet holde på med det når det er til ulempe for dere! Snakk med barnet, forklar at det gjør vondt for dere, og la det være med på å prøve å finne et substitutt. Avtalen kan kanskje være en tur på lekebutikken/ et enklere liv-butikken for å finne det selv? Og så må en være standhaftig de to - tre nettene det tar å komme inn i den nye vanen. Det er absolutt en fordel at det er en gjenstand fremfor at det er tommel eller andre kroppsdeler, det skal jo helt vennes av med en vakker dag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri i verden om jeg hadde latt ungen holde på sånn. Si NEI og sett grenser. Ja, det blir bråk, men han kan jo ikke holde på sånn....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
11 timer siden, Limawb skrev:

Gutten vår blir 3 år om 2 mnd. Vi har et rart problem med at han er ekstremt avhengig av å "pirke" oss i munnen når han sover eller slapper av i sofaen/ ser Barne-TV. det verste er om natten når han kommer inn til oss og blir liggende å pirke slik at vi ikke får sove. Han kan bli liggende slik i timesvis og fortsetter i søvne. Han klarer heller ikke legge seg uten at han får gjøre dette. Jo mer sliten han er dess mer "aggressiv" blir pirkingen og det kan være så hardhendt at vi får sår både utenpå og inni munnen. Noen som har tips til oss? Han er ellers en frisk og fin og glad gutt og trives i barnehagen. 

Men i alle dager! Dere må jo sette grenser for dere selv. Jeg har selv et barn som har mange dumme ideer, men jeg sier da nei til ting som gjøres med meg som jeg ikke liker.kanskje må det hundre nei til, men det må jo gjøres. Gjør han sånn på andre i bhg så vil han jo miste venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Han finner noe annet å fikle med. Blir litt som om når man tar fra en unge smokken. Da slutter de eller finner noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...