Gå til innhold

middag med rømme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg bruke rømme til? Har nesten ikke noe mat. Bare noe ris, pasta og pose sauser etc.

Noen tips til hva jeg kan lage med få ingredienser?

Anonymkode: da12e...f0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh, en haug av gryter, supper, og egentlig det meste av mat.

Anonymkode: 4938a...d98

• Liker 1
Skrevet

Å google rømme + noe av det du har. Det er det enkleste tipset, sånn uten at du trenger å ramse opp absolutt alt du har hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, en haug av gryter, supper, og egentlig det meste av mat.

1 minutt siden, Ananas. skrev:

Å google rømme + noe av det du har. Det er det enkleste tipset, sånn uten at du trenger å ramse opp absolutt alt du har hjemme.

Joda kan det. Men tenkte kanskje det var noen som hadde en oppskrift på noe med få ingredienser. Kvinneguiden var vist ikke her jeg skulle spørre hvertfall ☺

Anonymkode: da12e...f0a

Skrevet

Rømme kan som andre nevner brukes til omtrent alt.

Skrevet

Stek poteter og løk i smør til det er mykt og så litt crispy. Rør inn masse rømme helt til slutt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, clyde skrev:

Stek poteter og løk i smør til det er mykt og så litt crispy. Rør inn masse rømme helt til slutt.

Masse rømme? Holder vel med en dæsj på toppen når man serverer.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Masse rømme? Holder vel med en dæsj på toppen når man serverer.

Nei, dette er "tradisjonsmat" der jeg kommer fra. Alle potetene skal røres sammen med rømme.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, clyde skrev:

Nei, dette er "tradisjonsmat" der jeg kommer fra. Alle potetene skal røres sammen med rømme.

Hva heter så denne tradisjonsretten?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter så denne tradisjonsretten?

Det er vanskelig å oversette til norsk, det er fra et land i øst-europa. Jeg kommer ikke på det korrekte navnet, men jeg kan ringe min mor i morgen og høre med henne om du absolutt er interessert :)

Endret av clyde
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å oversette til norsk, det er fra et land i øst-europa. Jeg kommer ikke på det korrekte navnet, men jeg kan ringe min mor i morgen og høre med henne om du absolutt er interessert :)

Gjerne det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne det. 

Skal gjøre det, ellers så kan du også Google. Noe sier meg at du ikke har mye kjennskap til øst-europeisk mat om du synes det er rart å bruke mye rømme i maten.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, clyde skrev:

Skal gjøre det, ellers så kan du også Google. Noe sier meg at du ikke har mye kjennskap til øst-europeisk mat om du synes det er rart å bruke mye rømme i maten.

Nei, jeg vokste ikke opp i Øst-Europa, så jeg er nysgjerrig.

Skrevet

TS, du kan jo lage rømmegrøt. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vokste ikke opp i Øst-Europa, så jeg er nysgjerrig.

https://www.google.no/amp/www.simplyrecipes.com/recipes/new_potato_salad_with_sour_cream_and_dill/amp/

Her er et eksempel på hvordan det ser ut, den er litt mer fancy enn den familien min vanligvis lager :) Og det er ikke potetsalat egentlig, vår versjon er ment som en varm "hovedrett", og så har du kjøtt eller sopp ved siden av. Dill er mye brukt, men jeg personlig foretrekker å enten bruke gressløk eller ingenting. Skal høre med mor om hva den heter, for det kommer jeg ikke på selv om jeg Googler :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, clyde skrev:

https://www.google.no/amp/www.simplyrecipes.com/recipes/new_potato_salad_with_sour_cream_and_dill/amp/

Her er et eksempel på hvordan det ser ut, den er litt mer fancy enn den familien min vanligvis lager :) Og det er ikke potetsalat egentlig, vår versjon er ment som en varm "hovedrett", og så har du kjøtt eller sopp ved siden av. Dill er mye brukt, men jeg personlig foretrekker å enten bruke gressløk eller ingenting. Skal høre med mor om hva den heter, for det kommer jeg ikke på selv om jeg Googler :)

Potetsalat lager vi i Norge også.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potetsalat lager vi i Norge også.

Bildet jeg viste var kun for å illustrere hvordan det ser ut. Det er ikke regnet som en salat der jeg kommer fra. Det er en varm hovedrett, ikke en kald side dish. Om du ikke tror meg så får det bare være ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bildet jeg viste var kun for å illustrere hvordan det ser ut. Det er ikke regnet som en salat der jeg kommer fra. Det er en varm hovedrett, ikke en kald side dish. Om du ikke tror meg så får det bare være ;)

Det er fremdeles en potetsalat, smarten.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fremdeles en potetsalat, smarten.

Nope, det er det faktisk ikke. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på andre matkulturer fremfor å være fiendtlig. Det kan komme deg til nytte i fremtiden. God natt ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...