Gå til innhold

TIL Mannfolk:Venn eller kjæreste

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om de finner deg både attraktiv og synes du har god personlighet. Hvorfor i all verden skulle de ikke teste vannet mksnt en gang? Mulig du er drømmejenta deres

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, dette sier bare menn som ikke er vandt til måten kommunikasjonen foregår mellom kvinner og menn på vennskaplig basis. Vi snakker sammen, visste du det? Sånn ORDENTLIG. Jeg vet like mye inside- informasjon om kameratene mine som venninnene mine. Og tror du virkelig ikke at vi snakker om nettopp disse temaene vi snakker om her på KG eller i denne tråden? 

Men jeg vet at det finnes gubber og gutter som ikke kan henge med det motsatte kjønn, men tror ikke disse menneskene er så veldig stimulert egentlig. Men jeg kjenner ikke disse menneskene, vet bare at jeg ser for meg en ølmage, fotball, tinder, traktor og danseband-typen når jeg tenker på menn som ikke klarer å snakke med det motsatte kjønn eller ha vennskap med dem uten å måtte være chærester.

Haha, dette er det siste vi gjør egentlig. Her snakker vi vennskap som handler om å ringe hvis man trenger hverandre (begge veier). En kamerat av meg ringte meg senest for en uke siden på grunn av kjærlighetssorg og trengte å ta en kaffekopp! Har aldri rota med han.. (nei, er ikke guttejente, men har visse andre behov her i livet enn å trenge transport når jeg bare kan ta trikken i Oslo, låne penger av noen når jeg har penger selv).

Du har en annen livsstil, rett og slett. I min krets er det normalt å kunne sosialisere med begge kjønn og få input av begge kjønn.

Anonymkode: 504c2...9e1

Er som jeg sa tidligere ..du er nok litt for ung og har ikke erfart helt alt til å forstå noe annet. 

Gutter på din alder er eksperter til å lure seg selv ..jeg var det selv. Det handler om biologi og ikke livsstil. 
Du må tenke litt at vi er lagd fra naturen sin side biologisk sett til å fungere i en steinalder verden....mannfolk skal bruke tiden sin på å skaffe sin egen familie og forsørge for den. Ikke springe rundt å pleie kvinnelige bekjentskap ;) og trøste dem mens alpha hannen puler rundt og etterlater seg mange knuste hjerter å trøste. 

På samme måte som vi ikke går rundt på byen og tenker "hun der ALTSÅ hun må jeg prøve å bli venn med" ..det er ikke slik mannfolk tenker. Håper du kan fatte det for din egen skyld. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Vera skrev:

Du tar helt feil..i alle antagelser. Jeg har hatt guttevenner fra jeg var liten. Men, jeg har alltid gjort det helt klart fra starten at det ikke finnes andre følelser enn vennskapelige følelser der, oppstår det noe annet, så kutter jeg tvert. 

Da jeg giftet meg var forloveren min en mann..derfor henger det ikke helt på greip det du skriver :P 

At det går for noen få, betyr ikke at det går for de fleste. Det er min mening, ofte er den som ender opp som en kone/mann også din beste venn.Går ofte ikke å skille på dette, det er to vidt forskjellige individer mann og kvinne som trekkes mot hverandre seksuelt om dette dyrkes. Ender ofte ikke bra, over tid i mange forskjellige situasjoner. Blir man veldig glad i kvinnen da kan det fort ende opp som en seksuell relasjon, og hvorfor skulle det ikke ende slik om begge er single ? Tenkt over det ?

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

At det går for noen få, betyr ikke at det går for de fleste. Det er min mening, ofte er den som ender opp som en kone/mann også din beste venn.Går ofte ikke å skille på dette, det er to vidt forskjellige individer mann og kvinne som trekkes mot hverandre seksuelt om dette dyrkes. Ender ofte ikke bra, over tid i mange forskjellige situasjoner. Blir man veldig glad i kvinnen da kan det fort ende opp som en seksuell relasjon, og hvorfor skulle det ikke ende slik om begge er single ? Tenkt over det ?

Ja, som sagt luker jeg bort menn som ikke klarer det jeg klarer - å se individet, og ikke hva som finnes mellom beina deres. Om en klarer å definere et forhold helt i starten, så er mye av jobben gjort. Jeg skjønner helt ærlig ikke problematikken..Man må også lære seg å si ifra når mennesker blir innpåslitne, og det føles feil.Mine beste venner er av motsatt kjønn, og har alltid vært det, noe som sparte meg for mye dritt på byen i yngre dager ;) 

Endret av Vera
Skrevet
11 minutter siden, Vera skrev:

Ja, som sagt luker jeg bort menn som ikke klarer det jeg klarer - å se individet, og ikke hva som finnes mellom beina deres. Om en klarer å definere et forhold helt i starten, så er mye av jobben gjort. Jeg skjønner helt ærlig ikke problematikken..Man må også lære seg å si ifra når mennesker blir innpåslitne, og det føles feil.Mine beste venner er av motsatt kjønn, og har alltid vært det, noe som sparte meg for mye dritt på byen i yngre dager ;) 

Det trenger jo ikke være seksuelt fra begynnelsen ! Er nok litt annerledes om det er snakk om en kvinne og en mann som begge er i et forhold, da kan et vennskap basert på dette kanskje fungere om man spiller med helt åpne kort. Men møter jeg en singel kvinne som blir min venn, hvorfor skulle da ikke fungere som et partnerforhold  om det klaffer slik ? Det er jo ofte slik begge parter tenker, selv om det ikke var ment slik fra begynnelsen av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Xcase33 skrev:

Er som jeg sa tidligere ..du er nok litt for ung og har ikke erfart helt alt til å forstå noe annet. 

Gutter på din alder er eksperter til å lure seg selv ..jeg var det selv. Det handler om biologi og ikke livsstil. 
Du må tenke litt at vi er lagd fra naturen sin side biologisk sett til å fungere i en steinalder verden....mannfolk skal bruke tiden sin på å skaffe sin egen familie og forsørge for den. Ikke springe rundt å pleie kvinnelige bekjentskap ;) og trøste dem mens alpha hannen puler rundt og etterlater seg mange knuste hjerter å trøste. 

På samme måte som vi ikke går rundt på byen og tenker "hun der ALTSÅ hun må jeg prøve å bli venn med" ..det er ikke slik mannfolk tenker. Håper du kan fatte det for din egen skyld. 

Jeg er over 30.. :) 

Disse meningene og synspunktene du nevner her, er helt bak mål. 

Anonymkode: 32a65...72c

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Det trenger jo ikke være seksuelt fra begynnelsen ! Er nok litt annerledes om det er snakk om en kvinne og en mann som begge er i et forhold, da kan et vennskap basert på dette kanskje fungere om man spiller med helt åpne kort. Men møter jeg en singel kvinne som blir min venn, hvorfor skulle da ikke fungere som et partnerforhold  om det klaffer slik ? Det er jo ofte slik begge parter tenker, selv om det ikke var ment slik fra begynnelsen av.

Leser du hva jeg skriver i det hele tatt? Jeg har hatt guttevenner fra jeg var liten, altså FØR det var aktuelt med et kjæresteforhold. Det er jo ditt problem at du ikke takler å ha kvinner KUN på en vennskapelig base. Men selv om dette gjelder for deg, så trenger det ikke gjelde for resten av befolkningen? Som sagt, for meg handler det om individ, og ikke hva som finnes mellom beina. De dypeste samtalene har jeg alltid hatt med guttevennene mine, mens med venninnene blir det mer fjas og tull (det finnes selvsagt forskjeller her også). Jeg luker fort bort desperate menn som er mer interesert i hva som er under klærne mine, enn hva som er i hodet mitt - de kan du nesten lukte på mils avstand ;) Jeg ser at du gjentar flere ganger at om begge er single og er venner - så må det nødvendigvis ende med partnerskap..hvorfor det?? Da har du ikke klart å skille mellom følelsene dine. For at jeg skal være i et kjæresteforhold så må det lille ekstra være tilstede, altså noe MER enn vennskap - og da ligger det i kortene fra begynnelsen. Hos meg har aldri følelsene utviklet seg fra vennskapelig til kjærlighet. Men nå har jeg vært forelsket i ytterst få også :) Han jeg er gift med startet med stormende forelskelse, og utviklet seg deretter til kjærlighet. Altså følelser jeg aldri har følt for mine kompiser. 

P.s Det var ingen gråtende guttekompiser tilstede i bryllupet :P 

Endret av Vera
Skrevet
3 timer siden, Vera skrev:

Jeg ser at du gjentar flere ganger at om begge er single og er venner - så må det nødvendigvis ende med partnerskap..hvorfor det??

Leser du hva jeg skriver :)  Det var ikke det jeg sa, men finner jeg en kvinne som er singel som kan bli en god venn, ville første tanken som slår meg være at vi kanskje også kunne blitt noe mer, ikke nødvendigvis men  KANSKJE !

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 30.. :) 

Disse meningene og synspunktene du nevner her, er helt bak mål. 

Anonymkode: 32a65...72c

Deg om det ...vil man ikke se realiteten i det så vil man ikke.

Det er ikke meg det går utover. Men du må tåle å åpne øynene litt og risikere at ikke alt er som du trodde det var uten å konkludere med at alle andre er helt bak mål ;)

Skrevet
På 17.4.2017 den 20.39, Duftavsommerregn skrev:

Leser du hva jeg skriver :)  Det var ikke det jeg sa, men finner jeg en kvinne som er singel som kan bli en god venn, ville første tanken som slår meg være at vi kanskje også kunne blitt noe mer, ikke nødvendigvis men  KANSKJE !

Jeg tolker det du skriver som en opplest og vedtatt sannhet - er begge single, og det fungerer i vennskapet, så MÅ man inngå partnerskap. Det er der jeg mener du tar helt feil :) Vennskap og kjærlighet er to vidt forskjellige ting. Men, jeg er spent (og nysgjerrig) har du jentevenner selv, eller blir det bortkastet tid? I tilfelle, hvordan er vennskapet deres?

Skrevet
På 16.4.2017 den 22.53, AnonymBruker skrev:

eg er ikke inbilsk, og ønsker ikke å fremstå som det heller . Men har brent meg før på dette, og alt jeg ønsker er vennskap. Hvorfor er dette så vanskeligt og forstå for mange menn, uten og måtte prøve seg på noe eller seksuelt? Det ødlegger alt og jeg føler også jeg blir som ei luremus. Jeg gir ikke noe signal enn bli kjendt og det er det. Andre som kjenner seg igjenn? Jeg har alltid likt og omgås med mannfolk vs damer. Fra jeg var liten og er nok litt guttejente  

Vær helt åpent på dette da ! At du bare er ute etter en venn, da kunne jeg lett blitt din venn, selv om jeg er singel og søker en make. For ekte venner er som små øyer i et hav av bekjentskaper. Men da er jo virkeligheten satt, og det er en venn du er ute etter. Da vil de færreste oppegående menn prøve seg en gang, jeg ville iallefall aldri gjort det.

Skrevet
5 timer siden, Vera skrev:

Jeg tolker det du skriver som en opplest og vedtatt sannhet - er begge single, og det fungerer i vennskapet, så MÅ man inngå partnerskap. Det er der jeg mener du tar helt feil :) Vennskap og kjærlighet er to vidt forskjellige ting. Men, jeg er spent (og nysgjerrig) har du jentevenner selv, eller blir det bortkastet tid? I tilfelle, hvordan er vennskapet deres?

Nei jeg har få jentevenner, fordi det er få jenter som oppfyller de kravene til vennskap som jeg stiller, dette har jo med interresser å gjøre, og ikke minst felles verdier hos venner også. Men om jeg møter en kvinne som sier at hun bare vil være min venn, og ikke noe annet ville det aldri falt meg inn å prøve meg en gang. Mange kvinner jeg har møtt som jeg liker veldig godt, som kunne vært min venn, og det skal jeg jammen være mer åpen for etter å ha hørt dine argumenter :) .

Skrevet
58 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Nei jeg har få jentevenner, fordi det er få jenter som oppfyller de kravene til vennskap som jeg stiller, dette har jo med interresser å gjøre, og ikke minst felles verdier hos venner også. Men om jeg møter en kvinne som sier at hun bare vil være min venn, og ikke noe annet ville det aldri falt meg inn å prøve meg en gang. Mange kvinner jeg har møtt som jeg liker veldig godt, som kunne vært min venn, og det skal jeg jammen være mer åpen for etter å ha hørt dine argumenter :) .

Jeg anbefaler deg å ha jentevenner. Det blir veldig interessante samtaler, og du får innblikk i "begge sider" :) Jeg har et veldig bra (og langt) samliv med min mann, og jeg tror at litt av det kommer av at jeg har fått litt "inside information" gjennom samtaler med guttekompiser. Jeg forstår han bedre istedenfor å gå rett i angrep når jeg er uenig. Jeg tror man får en litt annen forutsetning for forståelse og aksept for ulikheter når man har like stor respekt for begge kjønn :) 

Gjest PseudonymBruker
Skrevet (endret)
På 16.4.2017 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette så vanskeligt og forstå for mange menn, uten og måtte prøve seg på noe eller seksuelt?

For min del så er det overhodet ikke vanskelig å forstå. Og man plukker jo opp signaler om at det ikke er noen interesse. Men dersom samtlige punkter under er tilstede, så kan det bli krøll:

• hun er singel
  • jeg er singel
  • hun er utseendemessig veldig attraktiv
  • jeg ikke har tilgang på mental og fysisk nærhet

Da kommer den forbaska underbevisstheten inn i bildet. Man vet rasjonelt sett at det ikke kan bli noe, men allikevel kommer dagdrømmene, og sakte men sikkert sniker "sabotasje"-følelsene seg fram. Da har jeg noen valg:

1) Fortsette vennskapet, og undertrykke følelsene, sjalusien (når hun treffer andre) etc.

2) Trekke seg stille og rolig ut av vennskapet

3) Konfrontere

4) Få dekt behovet for fysisk/mental nærhet gjennom ONS med andre damer, og på den måten (kanskje?) få fjernet det jeg kaller "sabotasje"-følelsene.

Punkt 1-3 har jeg forsøkt, punkt 4 har jeg egentlig ikke prøvd ennå men jeg nevner det allikevel som en mulig løsning. Det jeg har hatt mest hell med (i den grad man kan kalle det hell) er å trekke meg stille og rolig ut av det som ellers kunne blitt et godt vennskap. Det er skikkelig kjipt, og jeg skulle ønske jeg ikke var skrudd sammen på den måten. Det skal sies at jeg har venner som er damer, men da er ikke alle de fire øverste punktene oppfylt. 

Endret av PseudonymBruker
Skrevet
På ‎16‎.‎04‎.‎2017 den 23.15, Xcase33 skrev:

Det er ingen mannfolk som ønsker noe vennskap med kvinnfolk .det fungerer ikke på den måten. Menn kan ikke være venner med kvinner selv om det går andre veien. 

Bare tull, klar mannfolk kan være venn med kvinnfolk. Selv har jeg hatt mange damer som venner og det fungerer utmerket så lenge man er klar i begynnelsen på at dette er et rent vennskap og ikke noe mer.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Scubaman skrev:

Bare tull, klar mannfolk kan være venn med kvinnfolk. Selv har jeg hatt mange damer som venner og det fungerer utmerket så lenge man er klar i begynnelsen på at dette er et rent vennskap og ikke noe mer.

Tør jeg spørre hva som i utgangspunktet gjorde deg nysgjerrig på disse damene ? i hvilken sammenheng.
Også hvor gammel er du ? 

Skrevet
På ‎21‎.‎04‎.‎2017 den 13.39, Xcase33 skrev:

Tør jeg spørre hva som i utgangspunktet gjorde deg nysgjerrig på disse damene ? i hvilken sammenheng.
Også hvor gammel er du ? 

Jeg bare kom i prat med noen av disse damene og så utviklet det seg til at vi avtalte å møtes flere ganger, det utviklet seg til et vennskap og ikke noe mer da det var tydelig fra begges side.

De andre kvinnelige vennene har jeg fra vennskapskretsen og vi treffes og finner på noe sammen som turer, trening, etc.

Alder har ikke betydning for et slikt vennskap, men det startet rundt da jeg var 20 år.... nå har jeg doblet alderen :-) men holder meg fortsatt godt så jeg kan trekke i fra 10 år på form :link: og utseende :nori:

Skrevet
1 time siden, Scubaman skrev:

Jeg bare kom i prat med noen av disse damene og så utviklet det seg til at vi avtalte å møtes flere ganger, det utviklet seg til et vennskap og ikke noe mer da det var tydelig fra begges side.

De andre kvinnelige vennene har jeg fra vennskapskretsen og vi treffes og finner på noe sammen som turer, trening, etc.

Alder har ikke betydning for et slikt vennskap, men det startet rundt da jeg var 20 år.... nå har jeg doblet alderen :-) men holder meg fortsatt godt så jeg kan trekke i fra 10 år på form :link: og utseende :nori:

Jeg spør om hvordan og i hvilken sammenheng. Men jeg kan lese utfra formuleringen din her at det startet med "dating" as in "vi avtalte å møtes flere ganger". 

I utgangspunktet så har du nok kompiser og hun har nok venninner. Du skal bruke tiden på å forsørge og bygge opp din egen familie som mann. Du skal ikke bruke tiden på å pleie kvinnelige bekjentskaper. Det er slik naturen har skapt oss mannfolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...