Gå til innhold

5-åring med statisk hår som tiltrekker seg alt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Femåringer skal ikke ha Head & Shoulders. Bruk mild shampo beregnet på barn og ta litt balsam i håret etter vask, det fjerner all elektrisitet. 

Anonymkode: e6b54...cc2

Det er har ikke funket før, men skal prøve med å ha balsamen i på en annen måte. TS

Anonymkode: 39fc5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan nok ikke påstå at det er her problemet ligger. Jeg har støv på hjernen, huset vårt er rent. 

Jeg oppdaget hva problemet var etter at hun hadde lekt spøkelse under et loddent ullteppe i dag, da forsto jeg at håret hennes tiltrekker seg alt. 

Av klær går det i tynt ullundertøy innerst og fleece for tiden. 

TS

Anonymkode: 39fc5...28a

Ull + fleece = statisk elektrisitet. Der har du nok grunnen. Hvis jeg har fleecegenser over ullundertøy slår det nærmest gnister når jeg tar av genseren og håret står til alle kanter. Bytt ut fleece med f.eks bomull eller noe annet som ikke er syntetisk.

Anonymkode: 39ff7...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er fem! år gammelt. 

Anonymkode: e6b54...cc2

Ja, men håret trenger fortsatt fukt, og det er grunnen til at det er statisk, fem eller hundre år. Ikke snakk om å gni det inn i huden hennes men litt i lengdene! Ser også flere her hyler og skriker om at head and shoulders er for sterkt for henne, men jeg kjenner noen som svelget store mengder med det som baby. De kontaktet giftsentrslen og fikk beskjed om at det var bra det var head and shoulders fordi det er den mildeste sjampoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk baby eller mild shampoo, smør inn en ca ert med hårolje ytterst i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne vinteren her har vært ekstremt når det kommer til statisk hår. Det har med at været har vært veldig skiftende fra kaldt til varmt. 

Har selv egentlig ikke hatt noe problem med dette, men denne vinteren har jeg vært veldig plaget. 

Hårolje er mitt beste tips. Den fra Biosilk er mild og kan brukes til barn. Den kan faktisk brukes på tørr hud. 

Anonymkode: 58cfc...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...