AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Jeg sliter med vår- og sommerdepresjon, eller såkalt SAD (Seasonal Affective Disorder) De dagene det er sol, blir jeg deprimert og får uro. Det er ingenting spesielt jeg tenker på som gjør at jeg føler det slik og det er heller ikke slik at jeg forbinder sol og varme med fæle opplevelser eller lignende. Jeg føler det bare slik helt ut av det blå med en gang våren gjør sin ankomst. Jeg er for øvrig høysensitiv og har lest at SAD er vanligere blant høysensitive. Er det andre her som sliter med det samme og som har noen tips til hvordan man skal komme seg gjennom denne årstiden uten å falle helt ned psykisk? Vinterdepresjon er jo mer allment kjent, så man hører ikke mye om vårdepresjon. Takker på forhånd for alle svar . Anonymkode: c3a56...246
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Av ren nysgjerrighet, er du deprimert på vinteren? Jeg er deprimert gjennom vår, sommer og høst selv, men aldri om vinteren. Anonymkode: c65b0...b03
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Høysensitiviteten min og pms gjør at jeg aldri er helt fullstendig kvitt angst og depresjon, men jeg merker veldig stor forskjell på vår og vinter. Føler meg alltid mye lettere til sinns om vinteren! Og høsten også, for min del. TS Anonymkode: c3a56...246
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå