AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Jeg regner med at det er flest menn, men jeg spør uansett alle. Ville dere fortsatt ha spander på den andre dersom dere viste at hun/han var bedre stilt økonomisk enn dere selv? Anonymkode: cb68d...bca
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Nei. Jeg er dame. Jeg spanderer på første date for å tidlig se om det er en person som snylter eller ikke. Jeg ønsker meg et forhold med noen som betaler for seg selv enten ved å betale sin part eller å være med på å spandere hver sin gang slik at det i sum går opp. Jeg legger dermed opp til å få en mulighet til at jeg kan betale noe for daten på første date. Hvis daten gladelig takker ja for så å telle kroner neste date så er det ikke en mann for meg. Økonomisk skjevfordelinger ikke aktuelt før forholdet er godt etablert med gode fremtidsutsikter. Anonymkode: 2d8c6...06c 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at det er flest menn, men jeg spør uansett alle. Ville dere fortsatt ha spander på den andre dersom dere viste at hun/han var bedre stilt økonomisk enn dere selv? Anonymkode: cb68d...bca Som mann spanderer jeg på første date. Men velger å ta første date på en kafe for å vurdere om hun er et verdig investeringsprosjekt. Hvis hun ikke er det, har jeg tapt 50 kroner og en time av livet mitt. Likevel har det blitt vanligere det deles på regningen eller at man betaler hver for seg. Mens enkelte mener jo at det den som ber ut som betaler. Men da vet man jo som mann at det er mannen som betaler, ettersom damer ber ut i 1 av 100 tilfeller. Så sannsynligheten er ikke så stor og da må man nesten bare venne seg til å betale. Men på den lyse siden tjener menn bedre enn damer og da kan man jo betale alle de første datene. Ikke at det går opp i opp, men sånn er det når folk skal tvilholde på forskjeller. Anonymkode: 24b82...83f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 er dame. Tilbyr alltid å betale, sier han nei jeg tar det jeg. Så sier jeg "da betaler jeg neste gang" om jeg er interessert, for da slipper han å lure på det. Og om han tilbyr seg å betale og jeg ikke er interessert i en ny date, så sier jeg at da betaler jeg for min, eller jeg lar bare ham betale. Kommer litt an på. Har han en grei jobb så har ikke jeg dårlig samvittighet for å la ham betale for kaffen min. Anonymkode: ac836...1f8 5
Cata Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Hadde jeg invitert på date så hadde jeg også betalt, uavhengig av om han tjente mer eller mindre enn jeg. Hadde vi blitt enig om å gå ut for å spise/ta et glass øl/ta en kopp kaffe, så hadde jeg tatt det for gitt at vi hadde betalt hver for oss. Hadde han invitert så hadde jeg antatt at han kom til å tilby å ta regningen, men jeg ville uansett tilbudt meg å betale for meg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Jeg var på en date en gang der han sa han skulle spandere. Han var litt yngre enn meg. Kortet hans virket ikke så jeg tok og betalte for alt. Han unnskyldte seg med at han ikke skjønte hvorfor. Så gikk vi et annet sted og der gjentok det seg igjen. Kortet hans virket ikke så jeg måtte betale. Jeg tok det greit, men det ble ikke noen flere dates. Jeg følte meg litt snytt, som at jeg skulle være en "sugarmama" 😑 Anonymkode: d26ca...267
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Jeg var på date i går, er kvinne, og betalte. Var bare kaffe, så ikke så dyrt. I morgen skal vi på date igjen, og gjøre noe som er litt dyrere. Jeg betaler gjerne for meg selv da, men betaler ikke for han og. Vil han spandere, så er det fint. Da spanderer jeg neste gang. Og han tjener mer enn meg. Anonymkode: a33ef...886
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 Synes mannen kan betale på første - er han som inviterer (jeg inviterer aldri til første date), men etter det tar jeg også regningen noen ganger! Teller ikke kroner og øre, men vi gjør jo noe sammen begge to - så synes begge bør betale. Men akkurat første date synes jeg han kan spandere, og har aaaldri opplevd noe annet. Anonymkode: 82158...e81 1
Bergtatt Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 Sjelden jeg spanderer på date. Synes det er bakstreversk å måtte spandere på noen som er fremmed bare fordi de er kvinner. Fin måte å luke ut damer på som har gammeldags tankesett 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 1 minutt siden, Bergtatt skrev: Sjelden jeg spanderer på date. Synes det er bakstreversk å måtte spandere på noen som er fremmed bare fordi de er kvinner. Fin måte å luke ut damer på som har gammeldags tankesett Det er vel kanskje slik at så lenge det gagner en part (bli spandert på), vil denne parten tviholde på tradisjonen. Anonymkode: 24b82...83f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå