Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona til Assad er syrisk, men født og oppvokst i England. Hun har dermed dobbelt statsborgerskap. 

UK har en politikk hvor de fratar terrorister det britiske statsborgerskapet.

Bør Assads kone bli fratatt sitt statsborgerskap? Er hun ikke i kraft av sin stilling defacto delaktig i gassangrep på sivile? 

Terrorist og massedrapskvinne?

3F3A8C9200000578-0-image-m-4_14921250249

Anonymkode: 27e7d...7cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye spennende juss og realpolitikk her :)

Det at hun er gift med Assad er vel alene ikke grunn? At ektefellen begår kriminelle handlinger gjør ikke henne automatisk involvert. Hvis det kan bevises at hun har medvirkning bør normal prosedyre for å ta fra henne statsborgerskapet igangsettes. 

En annen ting er jo om det er så riktig at kona til et statsoverhode har dobbelt statborgerskap? Det virker litt lite lojalt. Hvordan hadde vi tenkt om Sonja hadde hatt dobbelt statborgerskap? Hadde jeg vært Assad ville jeg forlengst bedt henne frasi seg det britiske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er deilig 

Anonymkode: f89db...ec0

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, stan skrev:

Det at hun er gift med Assad er vel alene ikke grunn? At ektefellen begår kriminelle handlinger gjør ikke henne automatisk involvert. Hvis det kan bevises at hun har medvirkning bør normal prosedyre for å ta fra henne statsborgerskapet igangsettes. 

En annen ting er jo om det er så riktig at kona til et statsoverhode har dobbelt statborgerskap? Det virker litt lite lojalt. Hvordan hadde vi tenkt om Sonja hadde hatt dobbelt statborgerskap? Hadde jeg vært Assad ville jeg forlengst bedt henne frasi seg det britiske.

Er han ikke også norsk statsborger han som har tatt over som Statsminister i Somalia? For det regimet som er annerkjent av vesten.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, stan skrev:

Tja, jeg leste nettopp om en kvinne som var dømt for å ha sluttet seg til IS. Alt hun hadde gjort, og som vel er det noen kvinne der kan gjøre, var å reise ned, gifte seg og få barn. Lurer på om hun var belgisk, men hadde vært interessant å se den lovteksten hun var dømt etter. Den samme måtte vel kunne vært brukt mot fru Assad. Ikke at noen i Assad familien vel noensinne kommer til å bli dømt for noe noen gang..  

Anonymkode: ba0ab...bc1

Gjest Newroz
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Hun støtter jo hans kriminelle handlinger ved å promotere han på den måten hun gjør. Bare gå inn på instagram kontoen hennes så ser du at hun er svært delaktig. 

Jeg aner ikke om hun har dobbelt statsborgerskap eller ikke, men har hun det håper jeg hun allerede har blitt fratatt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Asma Al-Assad har ikke bare dobbelt statsborgerskap, hun er også på EUs sanksjonsliste. Noe som betyr at hun ikke kan reise til EU eller EØS-land. Bortsett fra UK siden hun har statsborgerskap der. 

Hennes kontoer i EU er også fryst. 

EU mener i alle fall at hun ikke er uten ansvar. 

Spørsmålet om å frata henne statsborgerskapet var oppe allerede i 2012, like etter at borgerkrigen brøt ut. Men forskjellen nå er gassangrepet. 

https://www.rt.com/news/syrian-assad-wife-asma-363/

Anonymkode: 27e7d...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Hun har uttalt på sosiale medier at det ikke var syriske fly som bombet med saringass. Det er godt mulig hun har rett i det. Det er ingen beviser for at presidenten er skyld i bruk av saringass. Det er minst like sannsynlig at gassen kom fra opprørernes våpenlagerer. 

https://www.thetimes.co.uk/edition/news/threat-to-strip-assads-wife-of-uk-citizenship-dqn6fbxbw

https://www.nrk.no/urix/russland-refser-opcw_---burde-vaert-i-syria-for-a-undersoke-kjemiske-vapen-1.13474608

Anonymkode: 51bd0...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...