Gå til innhold

Slapp med tanke på brannsikkerhet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har akkurat begynt i ny jobb og jeg mistenker mine kollegaer for å være slappe med tanke på brannsikkerheten.

Idag da jeg stakk innom restauranten var jeg den første som kom for dagen, og hva møter jeg så om morgenen?

Et kubbelys lyser opp mørket, og da ingen har vært der tidligere kommer jeg frem til at lyset har stått på siden kvelden før :o ....Jeg kikker litt rundt, det er rotete og det ligger brukte servietter på gulvet, noe som for såvidt er normalt. MEN, så ser jeg at det ligger en åpen serviett oppå ene varmeovnen :o (Ja, ovnen var på! og veldig varm!)

Jeg ble litt overrasket,.. jeg trodde faktisk at brann var noe folk prøvde å forhindre.

Jeg sa ingenting til sjefen,...burde igrunnen gjort det. Var bare litt redd for at mine nye kollegaer skulle stemple meg som "sladrekjerring".....

Noen synspunkter?

(Overreagerer jeg?)

Er til vanlig fast bruker, men ønsker ikke at nicket mitt skal knyttes opp til tråden, da jeg ikke aner om noen jeg jobber sammen med oppholder seg her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns absolutt ikke du overreagerer. Er jo sistemann ut sitt ansvar å slukke alle lys og se at alt er i orden.

Kunne lett blitt en avisoverskrift det der. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har kommet til utbrent kaffetrakter om morgenen. :o Nei, du overreagere ikke! Flere skulle sagt fra.

Skrevet

Ja, slikt har jeg ofte lagt merke til. Er det rart det blir branner hjemme hos folk når de oppfører seg slik. Dette er jo elementært, hva tenker folk med? Det burde vært regelmessige brannkurs på alle arbeidsplasser (jeg har kun opplevd det på ett sted). Brannsikkerhet kan aldri understrekes nok.

Skrevet

Jeg hadde sagt ifra. Om noen slurver med noe så alvorlig som brannsikkerheten må noe gjøres. Her jeg jobber hadde det blitt kroken på døra med en gang!

Skrevet

Jeg hadde også sagt ifra. Er jo bedre å gjøre det så folk skjerper seg enn at det blir en brann. Er jo utrolig at de slurver såpass! Hadde sagt ifra til sjefen med en gang. Du er jo ingen sladrekjerring av den grunn!

Det er jo faktisk ganske alvorlig...

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare tenk dersom det begynner å brenne en dag, skal du da gå til sjefen å si at foresten så.. Da tror jeg du får veldig dårlig samvittighet og sjefen veldig liten tilitt til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...