AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Jeg har innsett at jeg ikke klarer å forholde meg virkelig på sosiale medier. Prosentmessig er kanskje 60% virkelig, 40% er løgn eller uvirkelig. Det fremstilles bedre enn virkeligheten og jeg pynter på virkeligheten. Jeg regner med at mange gjør det samme og det er jo ikke slik at man trenger å fremstille alt virkelig hele tiden, men jeg merker med meg selv at det ikke er godt for meg, som person. Jeg føler meg falsk, noe jeg ikke hadde følt uten dette. I virkeligheten er dette noe jeg står for: "I respect people who can keep it real". Og i virkeligheten prøver jeg å gjøre det: jeg viser mennesker mine dumheter, rariterer og bryr meg ikke like mye om det krasjer med andre eller ikke. Er jeg glad så er jeg glad, er jeg lei meg så er jeg lei meg. Men på sosiale medier fremstiller jeg meg selv som glad når jeg er lei meg. Jeg føler meg falsk og merkelig, og innser at jeg ikke hadde hatt disse følelsene hvis jeg ikke hadde vært på sosiale medier. Noen som skjønner hva jeg mener? Anonymkode: 44ea9...e41 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Facebook, Instagram osv har gjort oss til en gjeng med stalkere. Du følger alltid med på noen, noen følger alltid med på deg. Virkeligheten er helt annerledes, dog, og det gjelder for oss alle! SoMe er ikke et vindu til virkeligheten. Anonymkode: ee9f2...700
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå