Gå til innhold

Anonymt tips til skatteetaten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, JackIost skrev:

Overgrep, hvor fikk du den fra? :)

Nei, her er det nok en bitter (ev. tidligere) ansatt som misliker ledelsen i bedriften, og ønsker å finne en mulighet til å ta hevn :)

Kan avkrefte at dette kommer fra en bitter (tidligere) ansatt (Ts her). Dersom en ikke har snusk i regnskapet så er det jo heller ingen grunn til å frykte et bokettersyn, eller hva? Kan avsløre at min drivkraft i dette tilfellet er at denne bedriftens virksomhet undergraver hele bransjen- en bransje jeg i høyeste grad er interessert i å drive videre i! Men det er vanskelig å konkurrere med uærlige bedrifter- når en driver redelig selv. 

Anonymkode: 771a9...7e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har henvendt meg til de for å få Mail adresse for tips. De sa at alle tips er 100% anonyme, selv om du sender Mail. Ditt navn vil aldri komme frem i saken. 

Husker ikke mailadressen, men kan lete litt i mailboksen å se om jeg finner. 

Og nei, når jeg tipset var jeg verken misunnelig er sur på ledelsen. Det var rett og slett en bedrift som drev med svart omsetning og som ikke skjulte det heller. 

Anonymkode: c57d9...6e2

Jeg undersøkte dette litt, og derav grunnen til HI (Ts her)- leste at man kunne tipse anonymt men at Økokrim ville kunne spore tipset (og dermed varsleren) dersom tipset avdekket grov kriminalitet- dersom de skulle ha behov for tilleggsinformasjon. Dette er jeg ikke interesser i.. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, JackIost skrev:

Norge, landet det misunnelse er sterkere enn kjønnsdriften :)

OG janteloven OG bygdetrollet

Anonymkode: 0ab7d...b23

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, JackIost skrev:

Nei, jeg støtter ingen, for jeg kjenner verken TS eller til bedriften, men antyder at saken kan ha flere sider enn den som kommer fram i TS sitt ensidige innlegg :)

At du drar inn voldtekt fordi noen er uenige med deg er litt spesielt, mon tro hvor lang tid det tar før noen drar fram Hitler-kortet :)

Hvor mange sider av skattesvindel mener du bør legges frem?

Gjest Blondie65
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan avkrefte at dette kommer fra en bitter (tidligere) ansatt (Ts her). Dersom en ikke har snusk i regnskapet så er det jo heller ingen grunn til å frykte et bokettersyn, eller hva? Kan avsløre at min drivkraft i dette tilfellet er at denne bedriftens virksomhet undergraver hele bransjen- en bransje jeg i høyeste grad er interessert i å drive videre i! Men det er vanskelig å konkurrere med uærlige bedrifter- når en driver redelig selv. 

Jeg holder 100 % med deg her. Det er fullstendig umulig å drive seriøst når nærmeste konkurrent driver ulovlig. Dersom du mener at dette er beviselige påstander ville jeg ikke nølt med å melde fra selv.

Her i Bergen var det en årrekke fryktelig mange kebabsjapper. Det var omtrent en i hvert eneste kvartal i sentrum. Ikke alle var like heldige for magen ... Jeg husker en kjøkkensjef jeg kjenner sa til meg: hvordan i h... skal vi som driver seriøst overleve når ufaglærte uten noen form for forståelse for hygiene og skatteregler får lov å drive? Det var da mattilsynet, arbeidstilsynet og skatteetaten satte i gang et storstilt samarbeide der det ble gjennomført jevnlige kontroller med en noe mer målrettet praksis. Resultatet ble at kun de seriøse kebabsjappene ble igjen, og etter dette ble det også offentliggjøring av resultatene både i avis og i form av oppslag på restauranten. Alle tjener på dette - kunder, konkurrenter osv.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undersøkte dette litt, og derav grunnen til HI (Ts her)- leste at man kunne tipse anonymt men at Økokrim ville kunne spore tipset (og dermed varsleren) dersom tipset avdekket grov kriminalitet- dersom de skulle ha behov for tilleggsinformasjon. Dette er jeg ikke interesser i.. 

Som andre skrev. Godt gammeldags brev med konvolutt og frimerke uten ditt navn er så anonymt det kan få blitt. Evt kan du prøve å unngå fingeravtrykk hvis du er veldig forsiktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...