Gå til innhold

Øm kul bak øret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2.bmp

 

Den er plassert akkurat slik som bildet viser (øverste kul).

Har googlet litt, men ble ikke helt klok.

Fant ut at dette kan være en hoven lymfeknute og kommer av at den faktisk gjør jobben sin. Har akkurat vært forkjølet. Det jeg stiller meg tvilsomt til er plasseringen. Har man lymfeknute helt oppi der? 

Kreft er meget usannsynlig da den er øm, heldigvis. Men kan det være noe annet skummelt som gjør at jeg bør oppsøke lege?

Det som er typisk meg er å ikke oppsøke lege, bekymre meg og satse på at det gir seg av seg selv. 

Trodde først det var en underjordisk kvise, men det har jeg hatt før. Dette er ikke det. 

Anonymkode: 8f291...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har den vært der? Jeg synes jeg ser en tydelig kul lengre ned i nakken på bildet også. Jeg synes du burde oppsøke lege med dette.

Anonymkode: 6a700...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har den vært der? Jeg synes jeg ser en tydelig kul lengre ned i nakken på bildet også. Jeg synes du burde oppsøke lege med dette.

Anonymkode: 6a700...fbd

Det er ikke meg på bildet, bare så det er sagt.

Jeg merket kulen i dag, tviler på at den har vært der lenge. Min er litt mindre enn den på bildet også. 

Anonymkode: 8f291...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis fettkul. Legen kan tømme den. 

Anonymkode: 3a0f7...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ringte mamma som også har fått en slik en etter forkjølelse. Går bort etter en stund, så er nok hoven lympfekjertel :) PUH! Da sparte jeg legen for tid, men ikke deres tid. 

 

Anonymkode: 8f291...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

 

På 16.4.2017 den 2.05, AnonymBruker skrev:

TS her. Ringte mamma som også har fått en slik en etter forkjølelse. Går bort etter en stund, så er nok hoven lympfekjertel :) PUH! Da sparte jeg legen for tid, men ikke deres tid. 

 

Anonymkode: 8f291...df2

Hei! Lurte på om den gikk bort av seg selv? Tok det lang tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Tror jeg har fått det samme. Har hatt en kul som jeg tenkte kanskje var en stor kvise. Først var den øm, nå er den ikke det lenger med den er fortsatt der og den har vert det kanskje 2+ uker. Kanskje en måned, er ikke helt sikker. Lurer på om jeg skal dra til lege. Den er ikke så veldig stor. Har også lurt på om jeg kan ha blitt bitt av noe (midd eller noe sånt) men som sakt er den ikke øm, og jeg regner med at det ville ha gått bort etter hvert.. 

Anonymkode: df92c...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...