Gå til innhold

Grunn til bekymring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det merker jeg - tydelig at dette er et ømt punkt for mange.

Hun er ikke alene, men barnefar er kun opptatt av seg selv. Setter seg selv foran alt, derfor er det hun som er alene om det meste. Ikke veldig kjærlig nei. Mangler generelt sett en del empati...Fryser tror jeg ikke de gjør, men de er små og tynne barn for alderen.

ts

Anonymkode: 91ef5...434

Jeg syns kanskje dette er mer bekymringsverdig enn de punktene du nevner over.

Anonymkode: 5eef3...182

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for personangrep.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Eg syns det er fint at du har augene opne. 

Anonymkode: edfc0...960

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med barnehagen hadde sendt inn bekymringsmelding om de reagerer på noe. 

Når det gjelder aktiviteter etter barnehagen; vi bor i en veldig liten leilighet med bare 1 soverom, så jeg har hittil alltid sendt barnet mitt på besøk hos andre og ikke hatt noe besøk hjemme hos oss enda (barnet er 4). Men det er jo begrenset hvor ofte man er på besøk hos hverandre når de fortsatt bare går i barnehagen. Ellers bor vi et nabolag med mye unger, så selv om vi ikke besøker eller får besøk så ofte, så leker barnet mitt ute etter barnehagen (mest på vår/sommer/tidlig høst) mye fra henting til middagstid. Etter middag prøver vi å roe oss ned litt, slappe av, det er barnetv, bading/dusjing osv og seng. Er jo ikke såå fryktlig mange timene det er snakk om fra man henter i bhg etter jobb til barnet faktisk skal legge seg.. 

Å fore ungene med pepsi max var jo litt spesielt, ekstra spesielt når hun er så opptatt at de skal få i seg grønnsaker. Merkelig kombinasjon syntes jeg. De skal jo ha vært hos tannlegen, så vet ikke om tannlegen har sett noe til all brusdrikkingen? 

Når dette er sagt, så skriver du i et annet innlegg senere i tråden at hun mangler empati. Da begynner jeg å lure litt. Om de har en mamma uten empati, så er jo ikke det akkurat bra. Men du tenker at det går greit siden du ikke har meldt det inn? 

Anonymkode: c5fb3...4d6

Gjest Jessica
Skrevet
På Saturday, April 15, 2017 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Det merker jeg - tydelig at dette er et ømt punkt for mange.

Hun er ikke alene, men barnefar er kun opptatt av seg selv. Setter seg selv foran alt, derfor er det hun som er alene om det meste. Ikke veldig kjærlig nei. Mangler generelt sett en del empati...Fryser tror jeg ikke de gjør, men de er små og tynne barn for alderen.

ts

Anonymkode: 91ef5...434

Ikke lest hele tråden, men vil svare på denne. Du sier at far er egoistisk og at hun må gjøre mye selv.

det er vanskelig å være alene med barn når du har en partner også. Hun virker som en normal overarbeidet mor.

Siden du bryr deg nok til å skrive egen tråd om henne, kan du jo forsøke å støtte henne litt. Avlaste , tipse om ting og hjelpe henne.

Du virker til å virkelig ville finne på mye galt med henne. Det er faktisk ganske tungt å være mor noen ganger. Mine barn er også små og tynne, men vi foreldre er også tynne og spise ganske sunn og næringsrik mat. 

Mitt poeng , når du dømmer henne. Bruk ikke kikkert , men heller et speil 

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det høres rart ut, noe syns jeg er bagateller. Uansett, du har åpenbart øynene åpne her og jeg tenker du kan følge med litt videre og finner du grunn til større bekymringer enn disse kan du jo sende en bekymringsmelding.

Anonymkode: 8c836...b38

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg syns i grunnen synd på foreldre som opplever at de må være perfekte. For et press mange føler på. Ser ikke at denne moren er annerledes enn absolutt alle foreldre,for feil gjør alle på et eller annet område. Nå bor du vel ikke med venninnen din Ts,så hvor mye hun forer barna med pepsi max kan du vel bare bedømme ut fra når du er tilstede. Bare for å ta det eksempelet. La nå folk få oppdra og ta vare på barna sine som de vil. Så lenge det ikke er er omsorgssvikt inne i bildet,og om noen ser at det er det her,så er det godt gjort. Eller dårlig gjort,alt etter som en ser det. Tenk å lage en sånn liste over "mangler"som mor ei venninne har. Noen venninner burde en vært foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...