Gå til innhold

Migrene..?

Fremhevede innlegg

Gjest Leah27
Skrevet

Noen som har migrene her? 

Jeg tror jeg har det, men sjeldent da. I går våknet jeg opp med vondt i hodet å det ga seg ikke. Hadde ikke noe smertestillende i huset, men sist gang jeg hadde dette så hjalp ikke det.. så jeg gikk på jobb, veldig ubehagelig å bøye seg, hele hodet pulserte.. Var hjemme kl 22. å la meg 1 time etterpå, våknet to timer senere av trykket i hodet, ble veldig kvalm så måtte bare stå opp for å se om det gikk over. Til slutt satte jeg meg i sofaen for å sove litt før jeg skulle på dagvakt, tror det ble 2timer før alarmen ringte, fortsatt vondt i hodet... Ikke før i dag rundt 4-5 tiden slapp det endelig taket.. Er dette migrene? :unsure:

Regner ikke med at det er bare å gå til doktoren å si at man tror man har migrene, også få medisiner for det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meget mulig migrene ja. 

Anonymkode: 5ee67...685

Skrevet

Kan høres ut som migrene. Da får man egne medisiner, ikke smertestillende bare. Be om en utredning hos nevrolog, om ikke fastlegen din kan nok om det. Det kan jo henne du kan få teste en migrenemedisin - det gjør ingen skade og hjelper ikke mot noe annet, så hjelper det, så greit.

Vit bare at migrene trenger ikke være hodepine, Her i huset er vi tre som har det. Jeg har klassiske anfall som skarp hodepine, lysømfiendtlighet og oppkast, mannen min går som han er bakfull og sønnen min er bare irritabel og noen ganger hodepine.
Ikke alle vet det.

AnonymBruker
Skrevet

Du har kun migrene om hodepinen begynner på enten venstre eller høyre side! Det høres ut som at du kan ha spenningshodepine eller Cervikogen migrene.. anbefaler deg og gå inn å lese litt om de forskjellige migrene typene, så ser ser du hvilke symptomer du ligner mest.

Har du migrene har du som regel sterk/svak Anfall med 4-72 timers varighet. Du kan ha aura før du får migrene aura er er forvarsel: følsom mot lys/lyd, en sort prikk vandrer i synsfelt, du ser at plutselig blinker lyset i rommet etc... fysisk aktivitet og stress kan trigge migrene.

Du kan ha Halvsidig moderat til kraftig dunkende hodesmerter ved migrene. Dette ledsages ofte av kvalme, oppkast, lys-eller lydoverfølsomhet. 

Dra til legen og prøv ut triptaner, viss disse funker på deg så er det ingen tvil om at du har migrene.. viss du har aura/forvarsel før du får hodepine så burde du ta triptaner/anfall medisin når du har dette:)

Anonymkode: decc4...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...