AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Hvor ofte har dere besøk av svigers? Jeg kommer ikke overens med svigermor i det hele tatt. Gruer meg før besøket og har det grusomt under besøket og også etter. Jeg forsøker så godt jeg kan å være opptatt med andre ting når hun er her, men ikke alltid så lett. Uten å gå inn på hvorfor, så får ikke mannen min reist med barnet vårt til svigers. Så de må være her for å være på besøk. Ingen andre logiske steder og oppholde seg på i nærheten heller. Men hvor ofte bør man kunne holde ut besøk av svigers i uka? Og hvor lenge? Anonymkode: d66e5...726 2
EvaLena Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Det er moren til din mann og farmoren til ditt barn. Du kan ikke nekte henne å besøke sin sønn og barnebarn. Du får heller ta ett oppgjør med henne, kanskje forholdet bedrer seg mellom dere. 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 2 minutter siden, EvaLena skrev: Det er moren til din mann og farmoren til ditt barn. Du kan ikke nekte henne å besøke sin sønn og barnebarn. Du får heller ta ett oppgjør med henne, kanskje forholdet bedrer seg mellom dere. Ts: jeg hadde vel kunnet. Men har ikke tenkt til det. Syns også det er viktig at de har en relasjon så lenge det ikke går på bekostning av barnets beste. Men spørsmålet mitt er hvor ofte og lenge man burde tåle besøk? Anonymkode: d66e5...726 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Så ofte som mannen din ønsker å ha henne her? Anonymkode: 31a79...644 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 Nesten aldri. Besøker dem når jeg har overskudd. Svigermor er forferdelig slitsom å være sammen med, så for å orke det trenger jeg overskudd og tid til å hente meg inn igjen etterpå. Heldigvis er mannen min enig. 1-2 ganger i måneden er mer enn nok for begge. Anonymkode: 8a1f4...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 Stakkars barnebarn som ikke får se besteforeldrene sine fordi, "de ikke er noe særlig", eller "det er tungvint og slitsomt". Skjerp dere! Dere er voksne! Anonymkode: 5a60a...e21 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #7 Skrevet 14. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten aldri. Besøker dem når jeg har overskudd. Svigermor er forferdelig slitsom å være sammen med, så for å orke det trenger jeg overskudd og tid til å hente meg inn igjen etterpå. Heldigvis er mannen min enig. 1-2 ganger i måneden er mer enn nok for begge. Anonymkode: 8a1f4...9ae Ts: Høres veldig likt ut. Trenger også flere dager å komme meg igjen. Mannen er enig med meg i at vi egentlig ikke ønsker noe særlig besøk. Men jeg får dårlig samvittighet så har de fått vært her mye likevel. Men er lei av og gi og gi og svelge all dritt jeg får hele tiden. Merker jeg har fått nok og syns det er vanskelig å vite hva som er bra nok. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars barnebarn som ikke får se besteforeldrene sine fordi, "de ikke er noe særlig", eller "det er tungvint og slitsomt". Skjerp dere! Dere er voksne! Anonymkode: 5a60a...e21 Der var det mye sterke meninger uten at du vet stort om vår situasjon. Hittil har det ikke gått ut over svigers og deres forhold til barnebarna. De har sett hverandre ofte. Tror vel forholdet kan være bra om man ser hverandre sjeldnere enn det de gjør. Hvor mye besøk mener du man skal tåle da? Og hvilken erfaring har du med dette siden du har så sterke meninger om dette? Anonymkode: d66e5...726 9
A4-livet Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 Et par ganger i mnd burde da holde? Vi har ikke dårlig forhold til foreldrene våre, men sees ikke hver uke likevel. Og ikke ha dårlig samvittighet, la mannen styre hyppigheten siden han er enig med deg i at de er slitsomme 3
Arabella Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 (endret) Jeg har skrevet det tidligere, men gjentar gjerne. Jeg synes det er forunderlig at disse fæle svigerforeldrene til en jente, spesielt svigermor, kan ha oppfostret så flotte sønner. Svigerdøtrene selv toer sine hender. De har ikke noe ansvar for å være med å bidra til et godt forhold. Endret 14. april 2017 av Arabella 9
Outlander Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 (endret) Det eneste grunn at mitt forhold til svigermor fungere er fordi JEG JOBBER MED FORHOLDET! Ærlig talt, dere egoistiske, selv opptatte jenter må ta litt skylden fordi forhold mellom sønnene og mødre går i oppløsningen. Bryr meg ikke om hun er slitsomt, det er lett å overse ting de sier eller gjør. Ja det er noe fæle svigerforeldre der ute med psykisk problemer eller eier ikke sosial antenner, men gud bedre dere jenter må se litt inne i dere selv fordi dere eier en stor del av problemene også. Endret 14. april 2017 av Outlander 12
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #11 Skrevet 14. april 2017 43 minutter siden, Arabella skrev: Jeg har skrevet det tidligere, men gjentar gjerne. Jeg synes det er forunderlig at disse fæle svigerforeldrene til en jente, spesielt svigermor, kan ha oppfostret så flotte sønner. Svigerdøtrene selv toer sine hender. De har ikke noe ansvar for å være med å bidra til et godt forhold. 7 minutter siden, Outlander skrev: Det eneste grunn at mitt forhold til svigermor fungere er fordi JEG JOBBER MED FORHOLDET! Ærlig talt, dere egoistiske, selv opptatte jenter må ta litt skylden fordi forhold mellom sønnene og mødre går i oppløsningen. Bryr meg ikke om hun er slitsomt, det er lett å overse ting de sier eller gjør. Ja det er noe fæle svigerforeldre der ute med psykisk problemer eller eier ikke sosial antenner, men gud bedre dere jenter må se litt inne i dere selv fordi dere eier en stor del av problemene også. TS: siden dere vet så mye om dette. Hva konkret mener dere jeg skal gjøre? Som jeg ikke gjør.. Nå har jeg svelga så mye forferdelig i 8 år. Ett sted må vel en grense nås for alle mennesker? Ja, jeg er lei av å bli behandlet med null resepekt. Bli oversett og bare hakket og bli snakket stygt til. Hun har prøvd siden dag en og tatt kontrollen over livet våres. Mannen, barna og meg. Det er ikke slik at jeg er den eneste som syns dette er ett problem. Mannen min er helt enig og syns alt dette er fryktelig vanskelig. Dessverre har han blitt kontrollert av denne dama i mange år, og det er derfor ikke lett for han å sette grenser. Men han har likevel forsøkt og snakket til flere ganger uten at noen endring skjer. Og vi har latt det gå lang tid nå og bare tatt i mot for fredens skyld. Men grensen er nådd som sagt, og i er nødt til å ta hensyn til oss selv nå. Men jeg vil fortsatt at barnebarna hennes og hun skal ha ett forhold. Jeg har som sagt ikke samvittighet eller lyst til å kutte hele dama. Anonymkode: d66e5...726 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, A4-livet skrev: Et par ganger i mnd burde da holde? Vi har ikke dårlig forhold til foreldrene våre, men sees ikke hver uke likevel. Og ikke ha dårlig samvittighet, la mannen styre hyppigheten siden han er enig med deg i at de er slitsomme TS: Så fint å høre om en som syns det holder. Det hjelper på samvittigheten å høre. To ganger i måneden er mye bedre enn slik vi har det nå. Kan jeg spørre om foreldrene deres vil sees oftere enn dere gjør? Hva sier dere som grunn for å ikke møtes oftere i så fall? Anonymkode: d66e5...726
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte har dere besøk av svigers? Jeg kommer ikke overens med svigermor i det hele tatt. Gruer meg før besøket og har det grusomt under besøket og også etter. Jeg forsøker så godt jeg kan å være opptatt med andre ting når hun er her, men ikke alltid så lett. Uten å gå inn på hvorfor, så får ikke mannen min reist med barnet vårt til svigers. Så de må være her for å være på besøk. Ingen andre logiske steder og oppholde seg på i nærheten heller. Men hvor ofte bør man kunne holde ut besøk av svigers i uka? Og hvor lenge? Anonymkode: d66e5...726 Bør og bør... Det er jo individuelt hva man ønsker, og dere er jo frie mennesker? Jeg og en av søstrene mine og våre foreldre er mye sammen, enten på besøk hos hverandre eller drar steder sammen. Blir sikkert et par ganger i uka i snitt. Den andre søsteren vår er ikke fullt så interessert i det, så hun deltar kanskje 1 av 5 ganger vi andre treffes. (Hun utelukkes aldri, men velger selv når hun ønsker å være med.) Foreldrene våre er hjemme hos henne kanskje en gang i mnd maks. Mannen hennes er enda mindre interessert i å treffe dem så ofte, så han sitter på kontoret eller er ute en del av gangene. Ingen som blir sure av den grunn, man skal vel omgås fordi man ønsker det og ikke fordi man må? Anonymkode: 4aa54...b09 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 PS. Nå svarte jeg ikke angående svigers fordi de bor på andre kanten av landet, og er vi heldige får vi overtalt dem til å komme en gang annenhvert år. Men mine foreldre er jo svigerforeldre til min søsters mann, så følte det ble et greit eksempel. Anonymkode: 4aa54...b09
Theano Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 Svigermor bor på en annen kant av landet, og vi ses ikke ofte. Forholdet mitt er relativt nytt også, så er få ganger vi har møttes. Vi kommer ganske dårlig overens, noe jeg er forbauset over fordi jeg svært sjelden opplever å komme dårlig overens med andre mennesker. Det er noe med personlighetene våre som krasjer totalt, og at hun er psykisk syk hjelper selvsagt ikke. Mistror og lager egne historier om hva som har skjedd o.l. Glad jeg slipper å møte henne noe ofte. Kommer bedre overens med svigerfar og hans nye familie, de trives jeg sammen med og de tar turen så ofte de kan, men bor også langt unna. Eks-svigermor møter jeg på en månedlig basis, for at hun får treffe barnet jeg har med min eks. Vi har en anspent tone, men vi klarer oss. Mine foreldre, min samboers svigerforeldre, møter vi ukentlig. Både fordi vi har lyst og fordi vi bor så nært at vi kan Virker som alle trives med det.
A4-livet Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Så fint å høre om en som syns det holder. Det hjelper på samvittigheten å høre. To ganger i måneden er mye bedre enn slik vi har det nå. Kan jeg spørre om foreldrene deres vil sees oftere enn dere gjør? Hva sier dere som grunn for å ikke møtes oftere i så fall? Anonymkode: d66e5...726 Mannen prater med faren sin på tlf hver uke, så de får liksom skravlet fra seg der (han er enkemann). Mamma og stefaren min er vel de som ikke har tid til å se oss mer i stedet for omvendt. De har begge gamle foreldre og andre barn og barnebarn. Selv nå som jeg er hjemme i permisjon og de så og si er pensjonister kan det gå flere uker mellom hver gang. Har det gått mer enn to-tre uker synes de det er litt lenge da. Ukedagene går jo fryktelig fort og i helgene har man kanskje lyst å møte venner og kose seg sammen som en familie, alle burde jo skjønne at man ikke vil fylle hele helgen med familiebesøk. Hadde vi skulle se alle i familien to ganger i mnd hadde vi ikke gjort annet enn å besøke familie (8 steder/familier å besøke).
Gjest Sugemerke Skrevet 14. april 2017 #17 Skrevet 14. april 2017 En slik svigermor holder det å se to ganger i året.
Gjest Skya Skrevet 14. april 2017 #18 Skrevet 14. april 2017 Svigermor ser vi flere ganger i uka. Enten at vi drar til henne, hun til oss eller vi treffes ute, alt fra en liten halvtime til at vi er sammen flere timer (tur, middag osv). Vi har et godt forhold og hun er ei fantastisk farmor for barna. Svigerfar bor et stykke unna og vi sees noen ganger i året, er der ei langhelg av gangen. Samboeren snakker med han flere ganger i uka da. Mine foreldre møter vi en gang i måneden ca. Skulle gjerne truffet dem oftere!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #19 Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars barnebarn som ikke får se besteforeldrene sine fordi, "de ikke er noe særlig", eller "det er tungvint og slitsomt". Skjerp dere! Dere er voksne! Anonymkode: 5a60a...e21 Som barn ble vi dradd med til besteforeldre vi ikke likte fordi de var kjipe. Fikk aldri noe bra forhold med dem og kuttet kontakten dagen jeg ble gammel nok til å kunne nekte være med på besøk. Foreldrene mine besøker dem fortsatt regelmessig. Nei takk for min del Anonymkode: 3ef9b...716 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #20 Skrevet 14. april 2017 Mine foreldre var her i helgen som var og lurte på å komme 1-mai helgen også, men mamma dro på det. Siden de blir her hele helger så er hun redd vi skal bli slitne av besøk. Vi har et svært godt forhold. Man har jo godt av helger med kun kjernefamilien, uten besøk. Eller for å si det sånn: det er veldig godt med noen kjedelige hverdager. Jeg hadde blitt sprø om mamma hadde vært her for eksempel fire timer hver eneste helg. Noen helger må vi få lov til å la humla suse, ikke trenge å handle inn ekstra mat, kunne gå naken fra badet til soverommet sitt og bare være helt og holdent seg selv. Jeg forsøker å passe på at vi (har to barn) har fri for overnattingsbesøk og fri for reiser på overnattingsbesøk annenhver helg. Det er godt å få leke i egen hage, kunne spontant besøke nabounger osv. Vet ikke om dette svarer deg, ts. Jeg hadde ikke trivdes så godt med faste lange besøk. Om de er naboer og stikker innom i kanskje en time eller to, så hadde jeg holdt ut ukentlige besøk uten problem, så sant de ikke kommer inn uten å ringe på for eksempel. Igjen, fordi det er godt å kunne være seg selv og ikke ha panikk for å gå naken fra et rom til et annet når man tror man er alene hjemme med toåringen. Anonymkode: 93e52...b77 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå