Gå til innhold

Tyrkia ikke bra - Her kommer noen fakta

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Men ferie i norge, derimot, hos oss fantastiske nordmenn, det er bare fyd og gammen!!

Her stormer folk bort for å hjelpe gamle damer av toget eller bærer en tung koffert for en mor med to små barn. Hele tiden, over alt, og helt gratis! Og i butikkene er alle så serviceinnstilte og hyggelige! Umulig å ikke trives her, ja.

Prisene er jo så lave, at det er en fryd å gå på resturant. Og aldri har vel noen blitt syke av mat de har spist i norge. I såfall må det ha vært importert mat. Og mannfolk som tafser på unge jenter, nei det finnes ikke her. Her er alle mannfolk snille gentlemen som aldri er for klengete, hverken med turister eller med de innfødte blondinene.

Og hvis en turist har kjøpt feil trikkebillett er alle så hjelpsomme, atte. Ingen kjefting eller oppgitte blikk. Det samme gjelder alle steder hvor man som turist må innom. Selvom man nødvendigvis lager kø fordi man ikke helt forstår språket, så er det ingen nordmenn som blir sure på deg av den grunn. Her prøver alle å hjelpe til.

Også er det jo så rent og pent her. Bare ta hovedstaden. Kun rene og pene og edruelige mennesker overalt, og ikke noe søppel i gatene. Ingenting som kan virke tiltrekkende på rotter og andre skadedyr her, nei.

Men så var det dette med EU-medlemsskapet. Nei, det må visst være det eneste vi ikke fikset.

Nei, sannelig godt at vi bor i et så perfekt land, og er så poerfekte verter selv, sånn at vi kan reise på ferie med forventinger inn i himmelen over hvor bra et feriemål skal være.

Eller.....hvordan var nå dette her...??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært i Tyrkia, og jeg skjønner ikke hvordan du, som voksen mann, med ansvar for oppdragelsen til to små barn, kan være så sneversynt at du tror din ENE opplevelse i Tyrkia er nok til at alle skal måtte hate tyrkere, for dersom vi ikke gjør det så har vi private hensikter til ikke å gjøre det, og den eneste grunnen til at vi ikke hater tyrkere på grunn av din ene opplevelse, er fordi vi knuller dem!!!

Vantro håper jeg barna dine har vett nok til ikke å tenke litt trangsynt som deg når de vokser opp!

Ja jeg har vært i Hellas! Ja, vi ble spurt fire-fem ganger om vi trengte hjelp med bagasjen! Ja, dersom vi hadde tatt imot den hjelpa så hadde de ventet betaling for det!

Vi var hovedsaklig på Mykonos vi da, Mykonos er kanskje 50% homser og 5% kjendiser og resten alt mulig. Skal jeg på grunn av det dømme alle grekere til homser????

Vi var også på øyhopping til Paros, hvor det var større forventninger når vi gikk inn i butikker, mer mas på gata fra voksne mannfolk som så innmari ville prate med oss. (Vi opplevde å bli ropt etter på gata på Mykonos også), Det var ikke alle steder som var like rene og pene i Hellas heller. Noen steder var ganske slitne, men man må jo se an økonomien til det stedet man reiser, før man dømmer dem. Dårlig økonomi vil selvfølgelig gi skitnere gater, slitnere bygninger, flere tiggere og flere desperate mennesker.

Tunisia har jeg også vært i..... der var det også baggasjebærere! Og der var det også masete butikkselgere, som ble sure dersom du ikke kjøpte noe, jeg opplevde der å bli klådd på av ett heslig mannemenneske som jeg ble rasende forbannet på, men istedenfor å dømme alle tunisiere pga han, så lot jeg heller vær å gå tilbake til DEN butikken!

Vi ble sett på når vi lå på stranda, på en måte som noen kanskje ville kalt beglodd. Men det blir hva du gjør det til!

Jeg har vært i tyskland og jeg, og dersom vi snakker om skitt og fulle mennesker, så få jeg endel av dem der og jeg!

Og frekke mennesker som klår har jeg møtt flere av i norge en noe annet sted! Det samme med tiggere som omtrent klatrer oppetter knærne på deg!

Du har vært i Tyrkia EN gang, hvordan kan du tro du kan dømme ett helt folkeslag etter å ha møtt en brøkdel av menneskene?

Jeg vet ihvertfall det, at dersom en som ferierte i norge i en uke eller to, møtte deg og dine fordommer, så ville synet på nordmenn vært helt annerledes en for en som traff meg og mine venner!

Og nei! jeg har aldri ligget med verken en tyrker, greker eller tunisier! så mine motiver er ikke av "private årsaker" eller hva du nå sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til "gjest" over her:

Poenget var ikke en sammenligning med Norge, men en sammenligning mellom Tyrkia og ANDRE ferieland i samme region, f eks Hellas.

Da.... kommer Tyrkia jævlig dårlig ut...

Men at det er mye å kritisere oss nordmenn for, er riktig, men jeg vil ikke si at det tyrkerne "synder mot", er noe problem her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aline, i motsetning til deg, som uttaler deg om Tyrkia, uten å ha vært der, så vil jeg ikke uttale meg om tunisere, da jeg ikke har vært i Tunis.

Tror forsåvidt at det finns andre nasjoner med samme "drittkultur" som tyrkerne...

Når du sverter Hellas, greske øyer og grekere, så er du svært lite troverdig... Din merkelige logikk rundt homseturister på Mykonos, og grekere generelt, styrker din mangel på troverdighet.

Jeg opplevde mer negativt, på to uker i Tyrkia, enn jeg har gjort på nesten 20 turer til ulike greske øyer...

Hvis folk ønsker å sette likhetstegn mellom Tyrkia og Hellas som turistland, så blir det stort sett så lite troverdig for folk flest, at det er lite interessant å debattere med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så har jeg ALDRI uttalt meg om tyrkia, jeg har sagt at jeg ikke ønsker å dømme tyrkia pga din ene opplevelse der!

Og tar jeg feil her, så siter meg gjerne der jeg har sagt hvordan tyrkia er eller ikke er!

Mine uttalelser ang Tunisia, var overhode ikke noe forsøk på å vise til at "andre nasjoner har "samme drittkultur" som tyrkia"!!! Tunisia har ingen drittkultur i mine øyne, jeg var litt uheldig med noen opplevelser, men reiser mer en gjerne tilbake fordet! Nå har jeg jo lært hva jeg skal unngå!

Jeg sverter på ingen måte Hellas, grekere eller greske øyer!!! Hvor i all verden ser du at jeg gjør dette?

"min logikk rundt homseturister på Mykonos"????... Jeg har ingen logikk rundt homseturister på Mykonos eller grekere! Jeg spør deg, siden jeg var på ferie på Mykonos, der det er nærmere 50% Homser, og vi ble ropt etter på gaten, og det var bagasjebærere på flyplassen, skal jeg da dømme alle grekere av den grunn?

Det er for å forsøke å speile hvor snevert dine fordømmelser virker for endel av oss andre, men det var visst innmari vanskelig å se det fra andre synspunkter en sitt eget!

JEG har ikke noe problemer verken med bagasjebærere, homofile eller utlendinger som snakker til meg på gata jeg! Jeg har ikke noe imot de landene jeg har vært i hvor jeg har opplevd enkeltindivider som har dratt meg inn i butikker heller, eller mast rundt. Da missliker jeg DE individene, og unngår dem! Ikke resten av landet!

Jeg har problemer med å forstå hvordan du kan mene at jeg og alle andre skal misslike tyrkere, fordi DU har hatt 14 dårlige dager der!

Jeg setter ikke likhetstegn mellom Tyrkia og Hellas, fordi jeg aldri har vært i tyrkia. jeg sverter ikke hellas selv om jeg sier som sant var, at det var bagasjebærere der også, det var DU som klaget over at de var i Tyrkia ikke jeg!

Du er ikke egentlig så innmari interessant å diskutere med selv heller, for du har overhode ikke hode nok til å klare å se ting fra andre sider en din egen! Og din egen er den eneste rette mulige!! SELV om flesteparten som har svart deg her inne sier at det blir feil å dømme slik du gjør!

Det er da ingen som nekter deg dine erfaringer, det er bare noen av oss som blir ganske matte over at du er så sneversynt i forhold til andre mennesker! Ikke bare dømmer du alle tyrkere til å være drittsekker og slamper, men du dømmer alle som ikke dømmer tyrkere, til ligge med dem!! Hvem søren utnevnte deg til gud om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har jeg klart å advare noen som evt måtte ha planer om Tyrkia-tur, og da er hensikten oppnådd.

Utgangspunktet mitt var jo positivt, nemlig gi råd, basert på mine erfaringer.

Case closed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...