Gå til innhold

Hva er galt med neglene mine? (bilde)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Neglene mine er veldig stygge og har en tendens til å flise seg (loddrett! opp mot neglebandet).

Jeg lurte på om noen har sett noe lignende og vet hva årsaken kan være?

Jeg har undret på om det kan være feil ernæring eller bruken av Eveline Diamond hard and shiny nails (negleforsterker) som kan ha skadet dem?

7fdff4f4bf5cec1970b71ea7b20318ce.jpg

IMG_0536.JPG

Anonymkode: 20794...5c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en tur til legen å fått tatt en blodprøve. B-vitamin mangel og jernmangel er i alle fall noe som kan påvirke neglene, mulig det er flere. Det vet legen. Lurer nesten litt på jern siden du har striper på neglene også.

Anonymkode: 3e422...38c

Skrevet

Pekefingeren har ihvertfall en betennelse. Men be om en blodprøve for å sjekke hva du mangler av vitaminer eller mineraler.

AnonymBruker
Skrevet

Som de over vil jeg anbefale å sjekke for vitamin mangler.

Anonymkode: f9594...d8f

Skrevet

Ser ut som et klassisk tegn på vitaminmangel ja. Ta deg en tur til legen. 

AnonymBruker
Skrevet

B-vitmainmangel.

Anonymkode: 5d196...e50

AnonymBruker
Skrevet

Var de slik før du begynte å bruke dette produktet?

Anonymkode: adb9d...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kjøpte lakken på Ebay, kan det hende at den skader neglene dine. Det er mye kopivarer ute og går på det nettstedet.

Anonymkode: dcf82...811

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du neglebåndsskyver, eller har neglene blitt slik uten noen form for tortur? Filer du neglene dine veldig mye? Tror ikke det er lakken sin feil, må være vitaminmangel eller torturering ;) 

Anonymkode: 4bf86...111

Skrevet

Kan nok være vitaminmangel som de andre sier her. Anbefaler forresten neglelakk fra Trind, den som heter nail repair har gjort underverker for mine negler. 😊

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Neglene mine er veldig stygge og har en tendens til å flise seg (loddrett! opp mot neglebandet).

Jeg lurte på om noen har sett noe lignende og vet hva årsaken kan være?

Jeg har undret på om det kan være feil ernæring eller bruken av Eveline Diamond hard and shiny nails (negleforsterker) som kan ha skadet dem?

7fdff4f4bf5cec1970b71ea7b20318ce.jpg

IMG_0536.JPG

Gå til lege og få undersøkt at du har tilstrekkelig med jern og vitaminer. Måles i en blodprøve. 

Negleprodukter bør du ta en pause fra. Smør hendene og negleme med en god krem fra apoteket, inntil du har vært hos lege. Spiser du fullverdig og variert kost? 

Anonymkode: 49596...632

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være pga negleforsterkeren. OPI Nail Envy ødela neglene mine.

Anonymkode: 2527b...352

AnonymBruker
Skrevet

OP her.
De var ikke like ille før jeg begynte med den lakken (fra ebay). Men de var svake og fliset seg, derfor begynte jeg med lakken. De rare sirklene har jeg fått etter jeg begynte med lakken (blir en ond sirkel ved at man vil lakke noe over de, for de er så stygge :/)

Jeg spiser kanskje ikke tilstrekkelig. Har problemer med å få i meg nok mat, pluss at jeg spiser ikke rødt kjøtt og kylling.

Jeg bruker neglebånds-skyver, ja. Om jeg ikke gjør det har jeg en tendens til å bite av huden rundt, noe som er enda styggere :/
Filer de ikke så mye, jeg biter de vanligvis, vanskelig å slutte, men å unngå det en liten stund.

Får ta meg en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...